ik heb wat van de reacties gelezen, iedereen moet zelf bepalen hoe die traint ikzelf doe liever volledig bankdrukken want dat tot boven de borst is net zoiets als je tanden voor de helft poetsen.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik heb wat van de reacties gelezen, iedereen moet zelf bepalen hoe die traint ikzelf doe liever volledig bankdrukken want dat tot boven de borst is net zoiets als je tanden voor de helft poetsen.

Eerder een sancadip. Triceps dip = tussen twee stangen zonder dat je lichaam voor de rest ergens op steunt behalve je handen.
2 bankjes op de 1 je voeten op de andere je handen dat je met je billen dus nog voor de bank bent en dan kan je eventueel gewichten op je dij leggen.
Dips between benches.
De Sancadip doe je met voetjes op de vloer.
Nog minder ballast voor je spieren. Vandaar dat je soms BW+120kg ofzo in z'n log ziet staan bij dips..
Sanca, sancadip is uiterst effectief.Tot je met die techniek je eerste Pec tear te pakken hebt, of je eerste serieuze schouderblessure!
Weet je wel zeker dat die verandering van techniek je zoveel gebracht heeft? Zijn alle andere omstandigheden hetzelfde gebleven?
Doe als beginner geen dingen die de pro's doen!!!
plat als ik me borst train.
soms een lichte arch als ik ga maxen, maar niet overdreven ivm last van de schouders.
Hmm borst vooruit is meer borst en minder schouder dacht ik...!
Ik bench altijd met een arch en elbows in. Bencht lekker en heb geen last meer van me schouder met benchen (mede door RC shit en shoulder dislocates)
wat een randebiel 
klopt, helaas wwe zijn er mensen op dit forum die eigenwijs zijn. Toch als je aan het toppen bent kan het gebeuren dat je het gewicht op je borst krijgt geen reden tot paniek pas vanaf 200 kilo word het pas gevaarlijkIk lig gewoon palt, dat is denk ik ook beter voor je rug