XXL Nutrition

rom bankdrukken

is dat een triceps dip wat je beschrijft?
Eerder een sancadip. Triceps dip = tussen twee stangen zonder dat je lichaam voor de rest ergens op steunt behalve je handen.

Maar je gebruikt inderdaad hoofdzakelijk je triceps en schouders bij de sancadip.

Tot je met die techniek je eerste Pec tear te pakken hebt, of je eerste serieuze schouderblessure! ;)
Weet je wel zeker dat die verandering van techniek je zoveel gebracht heeft? Zijn alle andere omstandigheden hetzelfde gebleven? :rolleyes:

Doe als beginner geen dingen die de pro's doen!!!

Ik doe het ook niet constant omdat ik echt bang ben van een schouderblessure, maar dat soort benchen gaat ook gepaard met een serieus gewichtsverlies waardoor ik het gevoel krijg dat mijn schouders het aankunnen.

Ik heb 2 periodes ingelast (telkens 4 weken) en ik heb mijn borst zo goed als rechtgetrokken ten opzichte van mijn lichaam. Daarna gaat het weer bergaf met de progressie, dus ik geloof er echt wel in dat het voor mij zeer vlot werkt.

@trasher: Ik ben een bencher, maar dikwijls begin ook met zware flyes onder mom van 'variatie', maar ik merk dat ik meer voldoening krijg met zware benchpresses en db presses.

Misschien onderschat ik de blessuregevoeligheid van elbows out benchen, totdat ik echt een blessure krijg, dan piep ik misschien anders.
Maar het blijft steeds erg merkwaardig hoe snel ik mijn borst kan gelijktrekken met mijn lichaam als het even achter ligt.

Ook daarom vroeg ik me af om met een andere sT te benchen en nog steeds je borst kunnen isoleren en misschien is dan een halve rom de oplossing, maar daarvoor heb je echt wel een spotter nodig. (zoals 3xl al zei)

de sancadip owns big time :cool:

:roflol:

Effe of topic omdat we toch al een beetje aan het afdwalen zijn.
Houden jullie je rug plat of archen jullie deze tijdens het benchen?

Archen, zo kan ik meer drukken.

soms een lichte arch, maar niet overdreven ivm last van de schouders.

plat als ik me borst train.

soms een lichte arch als ik ga maxen, maar niet overdreven ivm last van de schouders.

Hmm borst vooruit is meer borst en minder schouder dacht ik...!
Ik bench altijd met een arch en elbows in. Bencht lekker en heb geen last meer van me schouder met benchen (mede door RC shit en shoulder dislocates)

Een arch, ivm last aan de schouders en meer gewicht.

Ik heb nu ook een tijd met arch gedaan maar nu probeer ik het met men rug volledig plat en ik let erop dat men schouders goed plat op de bank blijven.

Hmm borst vooruit is meer borst en minder schouder dacht ik...!
Ik bench altijd met een arch en elbows in. Bencht lekker en heb geen last meer van me schouder met benchen (mede door RC shit en shoulder dislocates)

Zo heb ik het ook een tijd lang gedaan. Ben er eigenlijk nog steeds niet uit wat me nou het meest bevalt.

iig

Plat=grotere rom, lagere gewichten
Arch=kortere rom, hogere gewichten

Ik lig gewoon plat, dat is denk ik ook beter voor je rug

Laatst bewerkt:
Ik lig gewoon palt, dat is denk ik ook beter voor je rug
klopt, helaas wwe zijn er mensen op dit forum die eigenwijs zijn. Toch als je aan het toppen bent kan het gebeuren dat je het gewicht op je borst krijgt geen reden tot paniek pas vanaf 200 kilo word het pas gevaarlijk:cool:

Terug
Naar boven