XXL Nutrition

rom bankdrukken

Als je trainingsgewicht omhoog gaat zal dat ook een positieve invloed hebben op je massa.

Ok, maar dan zou je ook zeggen met zo'n stelling dat we allen maar zullen gaan powerliften.

Ik denk dat het om de TS ging waarom ronnie coleman een beperkte rom hanteert (dus van borst naar halverwege lock out) en dat is me dunkt omdat vanaf een bepaalde punt geen meerwaarde heeft voor de borst.

Ik zeg niet dat we met z'n allen moeten gaan PL, maar ik ben wel van mening dat iedereen van tijd tot tijd een periode in moet lassen waarin kracht enz het hoefddoel moet zijn.

Dus gewoon periodiseren.

Ik denk dat RC die beperkte bewegingsuitslag hanteerd omdat dit voor hem het meest oplevert. Mischien groeit z'n borst hier meer van, mischien wil hij z'n schouders minder trainen, mischien heeft hij last van bepaalde blesures ? ? ? ?

Ik denk ook dat de doorsnee trainee niet zomaar moet doen wat een Pro doet.

Ja

... reps met een bepaald gewicht heeft minder effect als een gelijk aantal reps met meer gewicht onder verders dezelfde omstandigheden (uitvoering, snelheid, enz).

Ik zeg niet dat we met z'n allen moeten gaan PL, maar ik ben wel van mening dat iedereen van tijd tot tijd een periode in moet lassen waarin kracht enz het hoefddoel moet zijn.

Dus gewoon periodiseren.

Ik denk dat RC die beperkte bewegingsuitslag hanteerd omdat dit voor hem het meest oplevert. Mischien groeit z'n borst hier meer van, mischien wil hij z'n schouders minder trainen, mischien heeft hij last van bepaalde blesures ? ? ? ?

Ik denk ook dat de doorsnee trainee niet zomaar moet doen wat een Pro doet.

Natuurlijk niet zomaar kopiëren, de achterliggende reden van een bepaalde beweging weten is ook belangrijk.
Maar een doornsee BB'er kan imo zo'n halve rom doen met als doel om z'n borst te "isoleren". Ik zie geen reden waarom niet.

Laatst bewerkt:
"Waarom niet", effe aangepast.

Je ziet geen reden waarom het te doen, of juist wel? (ikzie dat je hebt aangepast :) )

Enige redenen die ik zie om niet met een oefening zoals bankdrukken alleen het gedeelte vanaf de borst omhoog te doen is dat er makkelijkere oefeningen zijn om die ROM te maken zoals bent arm flyes. En de reden dat je er op die manier geen spotter voor nodig heb en een stuk minder gewichten hoeft te versjouwen.

Verders blijf ik vinden dat het onzin is om met een compoundoefening een spier te willen isoleren omdat het geen meerwaarde geeft maar wel een verhoogde kans op blessures waneer je zonder spotter traint of slechte spotters bij je hebt staan.

Je ziet geen reden waarom het te doen, of juist wel? (ikzie dat je hebt aangepast :) )

Enige redenen die ik zie om niet met een oefening zoals bankdrukken alleen het gedeelte vanaf de borst omhoog te doen is dat er makkelijkere oefeningen zijn om die ROM te maken zoals bent arm flyes. En de reden dat je er op die manier geen spotter voor nodig heb en een stuk minder gewichten hoeft te versjouwen.

Verders blijf ik vinden dat het onzin is om met een compoundoefening een spier te willen isoleren omdat het geen meerwaarde geeft maar wel een verhoogde kans op blessures waneer je zonder spotter traint of slechte spotters bij je hebt staan.

Nu, blessuregevoeliger zal wel kloppen, maar ik zweer bij wide grip/elbows out benchen voor m'n borst. Dankzij de befaamde/beruchte milo's sarcev chest training is m'n borst wel zeer snel vooruitgegaan. Ik stond echt verbaasd.
Dat is niet echt een halve rom gelijk dat de topicstarter bedoelt, maar ik zie dat ook wel als een borst-isoleer oefening en het werpt zn' vruchten weldegelijk af (bij mij).

Tsja, je moet doen wat voor je werkt.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik aardig wat schouders naar de klote heb zien gaan met deze uitvoering (wide grip/elbows out)

En befaamde/beruchte .. It's all in the eye of the beholder ...

Laatst bewerkt:
Nu, blessuregevoeliger zal wel kloppen, maar ik zweer bij wide grip/elbows out benchen voor m'n borst. Dankzij de befaamde/beruchte milo's sarcev chest training is m'n borst wel zeer snel vooruitgegaan. Ik stond echt verbaasd.
Dat is niet echt een halve rom gelijk dat de topicstarter bedoelt, maar ik zie dat ook wel als een borst-isoleer oefening en het werpt zn' vruchten weldegelijk af (bij mij).

Tot je met die techniek je eerste Pec tear te pakken hebt, of je eerste serieuze schouderblessure! ;)
Weet je wel zeker dat die verandering van techniek je zoveel gebracht heeft? Zijn alle andere omstandigheden hetzelfde gebleven? :rolleyes:

Doe als beginner geen dingen die de pro's doen!!!

Ik vind wide grip benches echt preselijk naar aanvoelen. Mij te grote kans op blessures.
Soms doe ik het wel eens na me bench in de smith, met beperkt gewicht.

Werken zware db flyes niet voor jou Cyan?

ik heb wat van de reacties gelezen, iedereen moet zelf bepalen hoe die traint ikzelf doe liever volledig bankdrukken want dat tot boven de borst is net zoiets als je tanden voor de helft poetsen. Nou schijnt het zo te zijn dat je schouders behoorlijk onder druk staan en dat je die doormiddel van een soort omgekeerd opdrukken gelijkwaardige schouders krijgt want als je schouders zwak zijn maar je hebt een sterke borst klopt er iets niet anyway dit ging als volgt: 2 bankjes op de 1 je voeten op de andere je handen dat je met je billen dus nog voor de bank bent en dan kan je eventueel gewichten op je dij leggen. Nu krijg ik vast weer reacties dat ik poep praat maarja ik heb dit zelf gelezen in een sporttijdschrift.

ik heb wat van de reacties gelezen, iedereen moet zelf bepalen hoe die traint ikzelf doe liever volledig bankdrukken want dat tot boven de borst is net zoiets als je tanden voor de helft poetsen.

monsterargument.

Nou schijnt het zo te zijn dat je schouders behoorlijk onder druk staan en dat je die doormiddel van een soort omgekeerd opdrukken gelijkwaardige schouders krijgt want als je schouders zwak zijn maar je hebt een sterke borst klopt er iets niet

anyway dit ging als volgt: 2 bankjes op de 1 je voeten op de andere je handen dat je met je billen dus nog voor de bank bent en dan kan je eventueel gewichten op je dij leggen. Nu krijg ik vast weer reacties dat ik poep praat maarja ik heb dit zelf gelezen in een sporttijdschrift.

klinkt bruut. moet je dan gestrekt stil blijven liggen?

ik heb wat van de reacties gelezen, iedereen moet zelf bepalen hoe die traint ikzelf doe liever volledig bankdrukken want dat tot boven de borst is net zoiets als je tanden voor de helft poetsen. Nou schijnt het zo te zijn dat je schouders behoorlijk onder druk staan en dat je die doormiddel van een soort omgekeerd opdrukken gelijkwaardige schouders krijgt want als je schouders zwak zijn maar je hebt een sterke borst klopt er iets niet anyway dit ging als volgt: 2 bankjes op de 1 je voeten op de andere je handen dat je met je billen dus nog voor de bank bent en dan kan je eventueel gewichten op je dij leggen. Nu krijg ik vast weer reacties dat ik poep praat maarja ik heb dit zelf gelezen in een sporttijdschrift.

is dat een triceps dip wat je beschrijft?

@ trasher
of jij poetst je tanden voor de helft of je doet bankdrukken tot 20cm boven je borst:o

het staat toch redelijk duidelijk of wil je dat ik een online tekening maak?

@ trasher
of jij poetst je tanden voor de helft of je doet bankdrukken tot 20cm boven je borst:o

het staat toch redelijk duidelijk of wil je dat ik een online tekening maak?

tuurlijk bench ik niet fullrom, wat denk jij nou:roflol:

misschien kun je de naam van de oefening achterhalen. scheelt je een hoop werk;)

@Sanca; nu je het zegt:scratch:

Terug
Naar boven