Fitness Seller

Rot schouder

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Ik heb sinds vorige week veel pijn aan me rechterschouder. Zelfs een glas drinken oppakken of de afstandsbediening van de tv oppakken om te zappen doet pijn. Ik heb volgens mij tijdens het uitvoeren van de oefeningen niks fout gedaan maar vrijdag tijdens m'n rustdag voelde ik ineens de pijn opkomen.

Vandaag staat borst/triceps op het schema, gewoon rusig doortrainen of even pauze inlasten?

Pauze

Weekje rust, je wil je schouder echt niet gaan forceren. Als het na een week nog niet over is nog een week rust, en eventueel ff na laten kijken.

Niet gaan trainen! Was ook eigenwijs en heb een jaar met problemen gelopen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties, blijf vandaag dan maar lekker thuis :)

Klinkt serieus. Rustweek inlassen en kijken of je dan nog iets voelt. Voel je iets, niet gaan trainen. Heb zelf ook ruim 1 maand rust gehad vanwege m'n schouder, en dan had ik het nog niet eens zo erg als jij nu hebt.

rust 3 dagen ofzo om het dan weer goed op te pakken. met borst ga je schouder ook weer belasten

je kan niet eens een glas water optillen zonder pijn en je wil gaan trainen? denk je niet dat het beter is om te rusten dan? daar hoef ik nog geeneens vragen bij te stellen, doe gewoon andere spiergroepen ofzo maar laat de schouder ff rusten!

Rust houden met die schouder bro. Het is klote, maar beter dan je schouder naar de klote helpen. Als het niet weggaat zou ik er even mee langs de dokter gaan.

Ik had vroeger ook regelmatig last van mijn schouders en ben dan eens overgeschakeld op een borst-schouders trainingsdag. Sedertdien geen last meer gehad. Je schouders zijn meer dan flink opgewarmd na je borst training en je schouders kunnen dan de ganse week herstellen

komt me bekend voor.
loop ook met 2 kapotte schouders. rechts is sinds februari ongeveer 20 keer uit de kom geweest. links zit ook 1 of andere rare steekpijn in sinds 3 weken. Vroeger heb ik dit soort zaken meerdere keren met rust proberen op te lossen.
Nu train ik gewoon door. Die steekpijn gaat vanzelf wel weer weg, heb ik 3 keer eerder gehad. De rechter zal ik aan geopereerd moeten worden, ooit. Dan zou ik een half jaar niets kunnen doen. Maar dat zit er voorlopig niet in ivm werk en training.

Ik zou het eerst met rust proberen. Dan dokter. Als dat niet werkt, tanden op elkaar en door knallen :D

Pijn is nu na 1 dagje rusten wel een stuk minder geworden maar het is nog niet helemaal weg. Pijn zit 'm vooral in de voorste delt.

Masters zei:
komt me bekend voor.
loop ook met 2 kapotte schouders. rechts is sinds februari ongeveer 20 keer uit de kom geweest. links zit ook 1 of andere rare steekpijn in sinds 3 weken. Vroeger heb ik dit soort zaken meerdere keren met rust proberen op te lossen.
Nu train ik gewoon door. Die steekpijn gaat vanzelf wel weer weg, heb ik 3 keer eerder gehad. De rechter zal ik aan geopereerd moeten worden, ooit. Dan zou ik een half jaar niets kunnen doen. Maar dat zit er voorlopig niet in ivm werk en training.

Ik zou het eerst met rust proberen. Dan dokter. Als dat niet werkt, tanden op elkaar en door knallen :D

Wel eens naar een fysio geweest? Train je de rotator cuff spieren?

Misschien een slijmbeurs ontsteking opgelopen door het overbelasten van je spieren ? :)
Ik heb er ook 2 gehad in allebij me schouders gelukkig is het nu weg.

Zou in ieder geval voldoende rust houden.
Heb zelf inmiddels al 4 weken dat ik mijn borst en schouders niet meer kan trainen.
Ik kon ook geen glas meer oppakken omdat ik mijn arm niet verder als schouderhoogte kon komen. Naar de dokter geweest en bleek een peesonsteking te zijn.

Schouders en borst trainen zit er voor mij voorlopig nog niet in.

Reinier zei:
Wel eens naar een fysio geweest? Train je de rotator cuff spieren?

jep fysio ben ik ook geweest. had weinig nut.
het enige wat ik nu niet meer doe, is behind the neck oefeningen, want dan schiet mijn rechterschouder meteen uit de kom.

Paar tips die mischien voor verlichting zorgen:
Warm goed op!
Slaap niet op je buik, met je armen onder het hoofd en kussen (slijmbeurzen knellen dan af).

Ik snap zowiezo waarom mensen behind the neck presses doen? Front voelt gewoon natuurlijk aan. Net als Pull downs. Deze doe ik ook altijd front!

Vanmorgen was de pijn helemaal weg dus ik ben net naar de gym geweest. Heb me borst en triceps getraint en heb helemaal geen pijn gehad in me schouder :woot:

Metal_Wolf is back :D

Domoor.

Ik heb 2 augustus een paar keer een zware rugzak net verkeerd omgedaan. Nog steeds train ik mijn bovenlijf niet om de schouders te ontlasten en doe ik er speciale oefeningen voor. In oktober begin ik weer als het goed is.

Altijd een klote blessure.
Ook dit heb ik wel eens gehad.
Toen ik stopte met behind the neck press , nooit meer terug gehad.
Die oefening slaat zowiezo nergens op

Terug
Naar boven