Infidelius
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 14%
Beste lezers,
Ik ben nieuw op dit forum en zoek wat tips en trucs.
Ik ben een jongen van 24, 177cm lang en 77 KG.
Mijn vetpercentage ligt rond de 14%.
Ik ben nu zo'n maand of 4 a 5 met regelmaat aan het trainen ( minimaal 3 keer per week ) waarvan de laatste 3 a 4 maand echt met alleen vrije gewichten. Mijn trainingen ( inclusief een kwartiertje cardio voor wariming-up ) zien er zo uit:
maandag ( borst/biceps/triceps ) uiteraard aangevuld met buikspieroefeningen.
dinsdag ( schouder/rug/benen ) en uiteraard aanngevuld met buikspieroefeningen.
donderdag of vrijdag herhaling van maandag en een beetje van dinsdag.
Mijn doel is simpel: meer massa en een wat lager vetpercentage ( rond de 10 % ).
Mijn eetpatroon is ( moet ik eerlijk zijn ) niet altijd consequent al probeer ik wel minimaal 4 keer per dag te eten. Wat ik voornamelijk eet zijn bruine boterhammen met plakjes kipfilet, Kipfilet/zalm/bacon maaltijdsalades van de PLUSmarkt, witte rijst met wokgroenten en magere kwark/yoghurt. Uiteraard ook aardappels met biefstuk of een ander lapje vlees. Ook neem ik elke dag ( sowieso op sportdagen binnen een half uur na een training ) een eiwitshake. Ik let eigenlijk niet echt op hoeveel caloriëen ik op een dag binnen krijg maar ik eet wel genoeg en gezond. Ik eet echt nauwelijks vet.
Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik t.o.v. een maand of 4 a 5 geleden duidelijk resultaat zie. Ik merk wel dat ik sterker ben geworden en steeds minder spierpijn heb terwijl ik toch t.o.v. een paar maand geleden veel zwaardere gewichten gebruik.
Kunnen jullie mij van tips en trucs voorzien om het resultaat te behalen waar ik naar op zoek ben ? ( meer massa ik wil eigenlijk naar de 80 KG en een lager vetpercentage ). Of is dit een onhaalbaar doel ?
Ik weet dat het een lap tekst is maar ik moest het even kwijt
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reaguren !
---------- Post toegevoegd Mon 30 Jan 2012 om 16:36 ----------
Vergeten: Mijn onderhoud zou 2712 caloriëen per dag zijn !
Ik ben nieuw op dit forum en zoek wat tips en trucs.
Ik ben een jongen van 24, 177cm lang en 77 KG.
Mijn vetpercentage ligt rond de 14%.
Ik ben nu zo'n maand of 4 a 5 met regelmaat aan het trainen ( minimaal 3 keer per week ) waarvan de laatste 3 a 4 maand echt met alleen vrije gewichten. Mijn trainingen ( inclusief een kwartiertje cardio voor wariming-up ) zien er zo uit:
maandag ( borst/biceps/triceps ) uiteraard aangevuld met buikspieroefeningen.
dinsdag ( schouder/rug/benen ) en uiteraard aanngevuld met buikspieroefeningen.
donderdag of vrijdag herhaling van maandag en een beetje van dinsdag.
Mijn doel is simpel: meer massa en een wat lager vetpercentage ( rond de 10 % ).
Mijn eetpatroon is ( moet ik eerlijk zijn ) niet altijd consequent al probeer ik wel minimaal 4 keer per dag te eten. Wat ik voornamelijk eet zijn bruine boterhammen met plakjes kipfilet, Kipfilet/zalm/bacon maaltijdsalades van de PLUSmarkt, witte rijst met wokgroenten en magere kwark/yoghurt. Uiteraard ook aardappels met biefstuk of een ander lapje vlees. Ook neem ik elke dag ( sowieso op sportdagen binnen een half uur na een training ) een eiwitshake. Ik let eigenlijk niet echt op hoeveel caloriëen ik op een dag binnen krijg maar ik eet wel genoeg en gezond. Ik eet echt nauwelijks vet.
Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik t.o.v. een maand of 4 a 5 geleden duidelijk resultaat zie. Ik merk wel dat ik sterker ben geworden en steeds minder spierpijn heb terwijl ik toch t.o.v. een paar maand geleden veel zwaardere gewichten gebruik.
Kunnen jullie mij van tips en trucs voorzien om het resultaat te behalen waar ik naar op zoek ben ? ( meer massa ik wil eigenlijk naar de 80 KG en een lager vetpercentage ). Of is dit een onhaalbaar doel ?
Ik weet dat het een lap tekst is maar ik moest het even kwijt
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reaguren !
---------- Post toegevoegd Mon 30 Jan 2012 om 16:36 ----------
Vergeten: Mijn onderhoud zou 2712 caloriëen per dag zijn !

En dat je al 15 jaar voetbalt, is geen reden om geen oefeningen voor benen te doen. Ik heb ook 14 jaar gevoetbald voordat ik mij meer op deze sport ging toeleggen, maar squatten zul je