Fitness Seller

Ruimte voor positieve berichten over Marrokanen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Aangezien er geklaagd wordt dat er hier alleen maar negatieve berichten over Marrokanen en andere Moslims worden geplaatst creëer ik hier een gelegenheid om positieve berichten over deze groep te plaatsen.

Als je een positief bericht leest copy-paste het hier!

*wacht op de eerste grapjas die de verongelukte tasjesdief post

Marokkaanse vrouwen zijn lekker!

Wat is een positief berischt?

Samen vrijheid delen

“Marokkaanse jongeren willen integreren maar de liefde moet wel van twee kanten komen.

”Wat er moet gebeuren? Ik vind dat we moeten ophouden met het praten over Nederlanders en Marokkanen.
Dat roept een scheiding op die onnodig is.
Laten we het hebben over Nederlanders van Marokkaanse afkomst, want dan doen we hen recht.
Meedoen met de Nederlandse samenleving geeft rechten en plichten, dat beseft nagenoeg iedereen omdat je anders geen samenleving hebt. De liefde moet wel van twee kanten komen.
Wie respecteert, mag ook verwachten gerespecteerd te worden. Heel veel jongeren van Marokkaanse afkomst willen integreren en zijn daar door werk en studie heel druk mee bezig.
Het is mijn ideaal dat mijn kleinkinderen, die hier geboren zijn, niet meer scheef worden aangekeken in de supermarkt omdat ze van Marokkaanse afkomst zijn.
Ik zou willen dat ze zich welkom voelen als persoon en met hun ambities om aan de Nederlandse samenleving bij te dragen. Het uitbrengen van informatiemateriaal voor kinderen en jongeren over een stukje gezamenlijke geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog, kan daar een belangrijke rol in spelen. Eenderde van de geallieerde soldaten die in Zuid Europa landden om de vrijheid te brengen, bestond uit Marokkanen.
Jongeren mogen trots zijn op hun Marokkaanse afkomst omdat zoveel Marokkanen hebben gevochten voor de vrijheid van Europeanen.”

“Slechts weinig Nederlanders weten van de Marokkaanse bijdrage aan de bevrijding van Europa, ondanks de instroom van gastarbeiders in de jaren zestig en hun onafgebroken aanwezigheid in Nederland. Zelf ontdekte ik pas in 1985, samen met een aantal landgenoten, dat er in Zeeland Marokkanen waren begraven die in de Tweede Wereldoorlog zijn gesneuveld”.

Aan het woord is Mohamed Achaboun, sinds 1970 Nederlander van Marokkaanse afkomst en werkzaam als opbouwwerker in Den Haag. Achaboun is de drijvende kracht achter de Stichting Al-Amal (hoop). De stichting zet zich in voor de integratie van gehandicapten van Marokkaanse afkomst en ijvert voor de verbetering van de relatie tussen de Marokkaanse en de Nederlandse samenleving. “Het beleven en herdenken van een gezamenlijke oorlogsgeschiedenis op 4 mei, kan bijdragen tot de verdere integratie van Marokkanen in Nederland. Dat is voor mij de diepste motivatie om me met de geschiedenis van de Marokkanen in de Tweede Wereldoorlog bezig te houden.”

Bron

en hierbij doet meneer Achaboun zelf gewoon net zo hard mee aan het segregeren. Wat is het verschil tussen iemand een "marokkaan" noemen of een "nederlander van marokkaanse afkomst"? Inderdaad: niets. Waarom wil hij niet gewoon "nederlander" genoemd worden?

En dat zijn kinderen scheef aan worden gekeken in de supermarkt heeft weinig te maken met de ethniciteit an sich. Als ik een groepje chinese of molukse jongeren in de supermarkt zie, dan weet ik gewoon zeker dat de kans dat ze er zijn om te stelen of ruzie te zoeken veel kleiner is. Dus, zoals DBC ongetwijfeld weer zal denken, plaatst weer een marokkaan zichzelf in de rol van slachtoffer. Niet de uitwassen in eigen gelederen bestrijden, maar geef "de blanke" maar de schuld dat de 1e generatie hun kinderen niet op heeft kunnen voeden.

stealiron zei:
Laten we het hebben over Nederlanders van Marokkaanse afkomst, want dan doen we hen recht.

Laten we dat pas doen als ze hun achterlijke gedachten hebben verwisseld voor denken in overleg en tollerantie. En dan hebben we het over, serieus hoogstens 10% van de Marokkanen. De rest, tot de derde generatie, zit nog met de kop in Rabat en denkt dat iedereen zich aan hun wetten van de islam zal gaan aanpassen. :cool:

We doen ze helaas helemaal geen recht als we het over Nederlanders van Marokkaanse afkomst hebben, dat is het probleem juist. :cool:

Marc je gaat zwaar offtopic.
Lees nog even goed wat de naam is van deze topic :eek:

BRUSSEL - België heeft vorig jaar elke dag gemiddeld 32 illegalen of uitgeprocedeerde asielzoekers op een vliegtuig gezet en naar hun land van herkomst teruggevlogen.

Vreemdelingenzaken noteerde in 2004 ook een stijging van het aantal mensen dat op vrijwillige basis terugkeerde naar hun land. In 2003 ging het om 2.820 personen, vorige jaar gingen 3.275 mensen in op het verzoek om vrijwillig België te verlaten.
De Standaard, 17/01/05

;)

Met sommige kun je best lol mee hebben en kunnen ook gezellig zijn.

Iets positiefs?

De marrokanen hebben een zeer rijke mooie cultuur, zo hebben we de afgelopen dagen kennis kunnen maken met jongens met een gouden hart die de tas wilde beschermen van een vrouw. Helaas dacht de blanke racistische vrouw dat ze de tas wilden stelen.

Stank voor dank!

Daarnaast zorgen ze voor nog voor verrijking in het landschap, want wat dacht je van die mooie gebouwen met die hoge torens? Schitterende gebouwen zijn het. Vooral dat gebrul 12x op een dag is heerlijk.

overdrijven is ook een kenmerk van zichzelf enigzins beter voordoen dan de werkelijkheid. 1/3 van de troepen Marokkaan?! Yeah Right :rolleyes:

De marrokanen die ik ken zijn "aardig" , omdat ik ze ken.. Maar als je ze niet kent zijn het gewoon ter***lijers klaar en zo is het met 70% gestelt.. Dus dat is wel 30% positief!

valt er iets positief over te zeggen dan ???

Vind ze meestal wel sociaal ingesteld. Als je ze op straat aankijkt komen ze zomaar met z'n allen op je af om te vragen of je een probleem hebt.

Red devil zei:
Vind ze meestal wel sociaal ingesteld. Als je ze op straat aankijkt komen ze zomaar met z'n allen op je af om te vragen of je een probleem hebt.[/QUOT

whahah... ja maar dat vragen ze meestal niet omdat ze vriendelijk willen zijn... :spaz:

dit is de eerste topic waar ik niks te zeggen heb...

iets positiefs..

er wordt over ze geschreven in de Yes (wel oud nummer)

titel: Ik hield van hem.. ookal sloeg hij mij..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven