Fitness Seller

Rust

Encephalitis

Novice
Waardering
0
Beste mede-muscle freaks...

We weten dat je voldoende rust nodig hebt na het trainen om je spieren te laten groeien.

Maaaaaaarrr...telt rustig op de bank zitten DVD'tje kijken ook mee als rust, of in bed een boekje lezen?
Ik slaap regelmatig erg licht of slecht. Kan dit van invloed hebben op groei, of maakt dat niet uit zolang je maar ergens ligt of zit.

Alvast bedankt....

Ja op de bank liggen helpt ook wel maar het is natuurlijk op lange termijn van groot belang dat je vodoende slaap hebt.

Ga eens na wat de oorzaak kan zijn. Probeer anders eens ZMA, uit de VS is gewoon zink vitamine b6 etc, daar kom je van in een diepe slaap als je eenmaal slaapt.

Mocht je dan nog problemen hebben kun je eens melatonine proberen (wel 3mg uit VS die uit NL is veels te licht gedoseerd met 0,1 mg). Dat is een een hormoon dat de slaap regelt om het zo maar ff te zeggen. Ik zou dit alleen niet voor vast gebruiken persoonlijk maar hooguit cyclen.

Ik hoop dat je een oplossing vindt!

Gr. JFS

Er is een verschil tussen rust en rust. beide heb je nodig. Maar in je slaap gebeurt iets wat je extra helpt, namelijk verhoogde afgifte van groeihormoon waardoor je extra snel groeit. Dus een slaapprobleem is wel degelijk iets om op te lossen!

We weten dat je voldoende rust nodig hebt na het trainen om je spieren te laten groeien.

Maaaaaaarrr...telt rustig op de bank zitten DVD'tje kijken ook mee als rust, of in bed een boekje lezen?
Ik slaap regelmatig erg licht of slecht. Kan dit van invloed hebben op groei, of maakt dat niet uit zolang je maar ergens ligt of zit.

Alvast bedankt....[/QUOTE]

• Topic Starter Topic Starter
JFS zei:
Ja op de bank liggen helpt ook wel maar het is natuurlijk op lange termijn van groot belang dat je vodoende slaap hebt.

Ga eens na wat de oorzaak kan zijn. Probeer anders eens ZMA, uit de VS is gewoon zink vitamine b6 etc, daar kom je van in een diepe slaap als je eenmaal slaapt.

Mocht je dan nog problemen hebben kun je eens melatonine proberen (wel 3mg uit VS die uit NL is veels te licht gedoseerd met 0,1 mg). Dat is een een hormoon dat de slaap regelt om het zo maar ff te zeggen. Ik zou dit alleen niet voor vast gebruiken persoonlijk maar hooguit cyclen.

Ik hoop dat je een oplossing vindt!

Gr. JFS

ZMA heb ik al gebruikt... Vond 't niet echt wat... Melatonine zal ik eens gaan proberen dan...

Bedankt voor je reactie...

Rust en rust

Het echte herstel gebeurt tijdens de diepe droomloze slaap. Een beetje uitrusten op een bankje telt volgens mij dus nauwelijks mee, omdat je geest niet tot rust komt.
Een tip uit een heel andere hoek: duik eens in meditatie ( http://www.abc-van-meditatie.nl ). Waarom? Meditatie geeft hetzelfde effect als een diepe droomloze slaap. Je leert je gedachten los te laten en je komt in een diepe rustsituatie waarin je geest en lichaam zich herstellen.
Tja, ik weet 't, wetenschappelijk is het allemaal omstreden, maar ik zweer erbij. Ik merk bij mezelf zichtbaar meer spiergroei sinds ik mediteer.

Succes

Galian

Strak plan dat mediteren! Maar om daaraan te beginne? cursus volgen? boek kopen? wat adviseer jij?

Meditatie

Cursussen meditatie zijn belachelijk duur. Tweeduizend euro met anderhalf jaar begeleiding en zo. Pure kartel-afspraken als je 't mij vraagt.
Ik heb meditatie geleerd door in het forum van www.abc-van-meditatie.nl te grasduinen en de ervaringen van anderen te lezen. Na een week of twee proberen had ik 't te pakken.

Geef het dus wel de tijd, want je leert 't niet in één dag. Het idee is dat je rustig in een stoel gaat zitten, alles van top tot teen ontspant, en alles gewoon laat gebeuren. Niks forceren, geen weerstand bieden. Laat je gedachten los. Als er gedachten komen, gebruik je een woordklank om de gedachte weg te halen (Oohhhmmmm of zo, dit noemen ze een mantra en is puur een trucje). Blijf nagaan of alles ontspannen is. Als het goed is ga je tintelingen in je hoofd voelen, dat betekent dat de doorbloeding in je hersenen op gang komt en dan begint het rust/herstel/groei proces.

Succes!!

Galian

Terug
Naar boven