XXL Nutrition

Sanne's log: Rise of Brutality

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
He Dames, kijk anders eens naar het Paleo dieet. Is gebaseerd op zeer weinig koolhydraten. Eigenlijk een soort Neanderthaler dieet dus alleen vis, vlees, groenten, fruit, noten en granen.

Ik ga er binnenkort mijn voeding enigszins op baseren, oftewel ik schrap zoveel mogelijk 'slechte' koolhydraten en zal ook brood, pasta, aardappelen en rijst vermijden. Alleen havermout (granen) en fruit als koolhydraatbron.

Succes verder met afvallen!
Neanderthalers hadden waarschijnlijk geen granen om te eten. Ze leefden als nomadische jager-verzamelaars en konden zelden grote hoeveelheden graan vinden. Dan moet het nog bewerkt worden met molen en oven of lang gekookt worden, wat allemaal niet echt praktisch is voor onderweg.

Ga je de slechte koolhydraten vervangen door andere koolhydraten?
Als je veel minder koolhydraten gaat eten, denk ik dat het wel belangrijk is om meer vet te gaan eten om genoeg caloriën te krijgen, anders wordt je lichaam gedwongen om eiwitten te verbranden die anders voor spiergroei en herstel gebruikt zouden kunnen worden. Als je te weinig eiwitten zou eten dan zouden eigen spieren kunnen worden afgebroken voor energie.
Jager-verzamelaar mensen aten meestal naast het spiervlees ook het orgaanvlees, dat veel meer vet bevat.
Boter, eierdooiers, olijfolie en kokosolie zijn een goed alternatief voor de vetten in orgaanvlees, maar bevatten wel minder vitaminen.

Iemand die nog veel calorien kriigt door het verbranden van lichaamsvet heeft natuurlijk minder vet uit voedsel nodig dan iemand die (al) mager is. Wel blijft het belangrijk om genoeg essensiele vetzuren zoals omega-3 en -6 te eten. Ook cholesterol wat in dierlijke vetten zit is belangrijk, o.a. voor de aanmaak van hormonen zoals testosteron.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.682
Vrijdag 24 juni
Training @ Gym Alkmaar

Eerst even 16 minuten onder de zonnebank, toen was ik al lekker opgewarmd.. had geen zin meer om op de crosstrainer te gaan haha.

Squat Powerlifting Style.
Warming up
5x20 kg
5x20 kg
5x40 kg
5x50 kg
3x60 kg
3x70 kg
Worksets
3x75 kg
3x75 kg
3x75 kg
Ging vrij soepel.

Bench Press Paused.
Warming up
8x20 kg
8x20 kg
5x30 kg
5x40 kg
5x45 kg
3x50 kg
Worksets
3x52,5 kg
3x52,5 kg
Alles lekker easy.

Bench Press. Tot halverwege.
Warming up
5x50 kg
5x60 kg
Worksets
5x65 kg
5x65 kg
5x65 kg

Cable Rope Pushdown.
8x15 kg
8x15 kg
8x15 kg
8x15 kg

Cardio.
60 minuten crosstrainer. :woot:

Buik.
Swiss Ball Sit Ups
100x + 10 kg

Weer een super training gehad... morgen doe ik m'n Deadlift@ Raw Power Baarn en daarna gezellig met z'n allen aan de BBQ! :lick:

• #2.684
Zaterdag 25 juni
Training (en BBQ) @ Raw Power Baarn

Deadlift. (Stang was 17,5 kg ipv 20 kg)
Warming up
5x47,5 kg
5x67,5 kg
3x97,5 kg
3x107,5 kg
1x127,5 kg
1x147,5 kg
Workset
1x160 kg Fail
1x160 kg Fail
Was ook totaal kansloos, kreeg de stang maar een klein stukje van de grond...:mad:

Deadlift from block. Stang kwam net iets onder de knie.
Warming up
5x70 kg
5x90 kg
3x100 kg
3x110 kg
3x130 kg
1x140 kg
Worksets
1x160 kg
1x165 kg
Zo, bam.. wel hier even een ego-streling gehad lol. Vanaf 140 is sowieso allemaal een PR.

Deadlift. Hop nog een keer proberen
1x160 kg... Kreeg de stang al een stuk hoger van de grond, klein beetje onder knie zat hij nog maar wel fail
1x140 kg...:rolleyes: Erwin dacht dat hij er 160 op had gedaan, ik natuurlijk ****ing blij totdat ik hoorde dat het 140 was gvd..
1x160 kg.. ging beter dan de andere maar weer fail helaas. Ach ik moest het gewoon proberen. Nu lekker door trainen tot 16-17 september, dan ga ik knallen op de West-Europese Powerlifting Kampioenschappen. BAM!

Swiss Bar Bench Press.
5x43 kg
5x43 kg
5x43 kg
5x43 kg

Echt een top dag gehad! Was super gezellig, goeie sfeer, veel mensen en daarna nog gezellig met een groepje in een kring gezeten, kampvuur verhalen vertellen zonder kampvuur. :roflol:

Laatst bewerkt:
Komt wel goed met die Deadlift. En dat kampvuur was niet nodig ;-)

sterke deads nog steeds :)

laten we proberen het positief te bekijken, die 140 was wel een speedrep! dusch: 160 laat niet lang op zich wachten

Idd Sanne, die 140 was ineens een speed rep met die misload.
Nog ff rustig aan naar die 160 opbouwen en je pakt hem hard!

De teleurstelling op je hoofd was behoorlijk epic van die 140:D Ook wel logisch aangezien het het enige was wat je ging doen die dag en dat je er echt heel erg dichtbij zat.. Volgende keer heb je hem sowieso. Nice blokdeads nog btw.

Was gezellig. Tot de volgende.

nice train hoor sanne die deadlift komt wel goed

lekker bezig geweest meid, leuk je weer gezien te hebben! Je gaat echt goed!

• #2.693
Bedankt allemaal.

@ johan... lol ja dat gevoel moet je eens meemaken, is niet te beschrijven hoe woest ik was. Net zoiets van als jij denkt dat je een chick gescoord hebt, en het mocht weer niet zo zijn.. dat gevoel ken je wel toch? :roflol: :p

Erwin dacht gewoon jou een pleziertje te doen met die misload. :P

Volgens mij vond je me een beetje ondervoed, of niet? :D

• #2.695
Hahaha ik heb het Erwin al vergeven. :P

Ja sorry :o Wilde je niet beledigen haha... Volgens mij ben je direct naar de Mac gereden nadat je weg ging of heb ik dit verkeerd? :p

• #2.696
---

Laatst bewerkt:
  • #2.698
Dan zit je straks echt op die 85 kg hahaha :p

Laatst bewerkt:
goed getraind sanne binnenkort heb je die 160 gewoon

• #2.700
Thanks Gokhann. Jij ging ook erg goed zaterdag! Respect hoor :)

Was even m'n log aan het terug lezen.. echt leuk om te zien hoe enthousiast mensen reageren op m'n trainingen en hoe ik vooruit ga. Motiveerd me nu weer om lekker door te gaan... sowieso is m'n movitvatie er altijd! In maart onwijs blij met m'n deadlift PR van 145 kg en toen 2 maanden later zat ik op 157,5 kg dus ik mag gewoon niet mopperen.
Gisteren op m'n werk aan een paar vrouwelijke collega's een paar filmpjes op youtube laten zien van m'n trainingen en wedstrijden, altijd leuk om de gezichten dan te zien zo van woow dat is echt sterk, vind je dat nou leuk? :roflol: hihi krijg dan altijd meteen weer zin om te trainen!
Zo.. dat moest ik even kwijt! Zometeen weer lekker werken tot 19:30 en dan weer knallen @ gym alkmaar.
Wil m'n "volgers" bedanken voor de leuke comments, kritiek, en tips die ik krijg, top! :D

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven