Evert IJzer
Novice
- Waardering
- 2
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 65kg
Neanderthalers hadden waarschijnlijk geen granen om te eten. Ze leefden als nomadische jager-verzamelaars en konden zelden grote hoeveelheden graan vinden. Dan moet het nog bewerkt worden met molen en oven of lang gekookt worden, wat allemaal niet echt praktisch is voor onderweg.He Dames, kijk anders eens naar het Paleo dieet. Is gebaseerd op zeer weinig koolhydraten. Eigenlijk een soort Neanderthaler dieet dus alleen vis, vlees, groenten, fruit, noten en granen.
Ik ga er binnenkort mijn voeding enigszins op baseren, oftewel ik schrap zoveel mogelijk 'slechte' koolhydraten en zal ook brood, pasta, aardappelen en rijst vermijden. Alleen havermout (granen) en fruit als koolhydraatbron.
Succes verder met afvallen!
Ga je de slechte koolhydraten vervangen door andere koolhydraten?
Als je veel minder koolhydraten gaat eten, denk ik dat het wel belangrijk is om meer vet te gaan eten om genoeg caloriën te krijgen, anders wordt je lichaam gedwongen om eiwitten te verbranden die anders voor spiergroei en herstel gebruikt zouden kunnen worden. Als je te weinig eiwitten zou eten dan zouden eigen spieren kunnen worden afgebroken voor energie.
Jager-verzamelaar mensen aten meestal naast het spiervlees ook het orgaanvlees, dat veel meer vet bevat.
Boter, eierdooiers, olijfolie en kokosolie zijn een goed alternatief voor de vetten in orgaanvlees, maar bevatten wel minder vitaminen.
Iemand die nog veel calorien kriigt door het verbranden van lichaamsvet heeft natuurlijk minder vet uit voedsel nodig dan iemand die (al) mager is. Wel blijft het belangrijk om genoeg essensiele vetzuren zoals omega-3 en -6 te eten. Ook cholesterol wat in dierlijke vetten zit is belangrijk, o.a. voor de aanmaak van hormonen zoals testosteron.

i.v.m. peesontsteking.
Erwin dacht dat hij er 160 op had gedaan, ik natuurlijk ****ing blij totdat ik hoorde dat het 140 was gvd..

Ook wel logisch aangezien het het enige was wat je ging doen die dag en dat je er echt heel erg dichtbij zat.. Volgende keer heb je hem sowieso. Nice blokdeads nog btw.
Wilde je niet beledigen haha... Volgens mij ben je direct naar de Mac gereden nadat je weg ging of heb ik dit verkeerd?