MuscleMeat

Sanne's log: Rise of Brutality

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ZOZO! Ik heb de veranderingen eens even doorgespit :p
Het is inderdaad zware darkside allemaal haha!

Die muziek doet me denken aan door het lint gaan op een Amerikaanse highschool met een AK-47 wuhahaha! :shoot::army:

Anyways, kracht is wel jou ding gebleken inderdaad.
Bij deze dan nogmaals succes met je nieuwe doelen meis! :thumb:

PS: ik heb vandaag nieuwe pics gemaakt en online gezet in mn fototopic als je geinteresseerd mocht zijn :D

Schaamteloze zelfpromotie. Goed getraind vandaag. Nog niet thuis blijkbaar. Hoop dat de trein voor jou wat meevalt.

• Topic Starter Topic Starter
ZOZO! Ik heb de veranderingen eens even doorgespit :p
Het is inderdaad zware darkside allemaal haha!

Die muziek doet me denken aan door het lint gaan op een Amerikaanse highschool met een AK-47 wuhahaha! :shoot::army:

Anyways, kracht is wel jou ding gebleken inderdaad.
Bij deze dan nogmaals succes met je nieuwe doelen meis! :thumb:

PS: ik heb vandaag nieuwe pics gemaakt en online gezet in mn fototopic als je geinteresseerd mocht zijn :D

Haha thanks man! :D Ben er ook erg blij mee allemaal, en vind het ook erg leuk om te doen; dat is het belangrijkste ofcourse. M'n motivatie is erg hoog!

Schaamteloze zelfpromotie. Goed getraind vandaag. Nog niet thuis blijkbaar. Hoop dat de trein voor jou wat meevalt.

Bedankt Gijs. Ik was nog even op bezoek bij een kennis, net pas thuis. Vertraging viel gelukkig mee, ik denk dat de anderen er meer last van hadden. Nog bedankt voor het afzetten bij het station!

Zaterdag 4 december
Papendal, Arnhem.

Vandaag dus weer een training op Papendal! Ging best lekker.

Squatten.
5 x 20
5 x 40
3 x 50
3 x 60
2 x 75
Knee wraps omgedaan
1 x 80
1 x 85

Bench press.
5 x 20
5 x 40
5 x 50
3 x 55
1 x 60
1 x 65 fail..
1 x 65 fail..:mad::mad::mad:
Waarom lukt het toch maar steeds niet?

Geen fan van knee wraps enzo maar toch geprobeerd. Gewoon een beetje afwisselen zo nu en dan denk ik.

Laatst bewerkt:
Kneewraps is een kwesie van gewenning, toch weer ernstig sterk.

ik zou die knee wraps achterwege laten, zeker als beginner zijnde..
Gewoon eerst eens een paar jaar trainen en met de basis beginnen, die fancy stuff komt imo later wel als je daar behoefte aan hebt.

Lekker Sanne, die 65 komt echt wel meid! No worry's.

Zaterdag 4 december
Papendal, Arnhem.

Bench press.
5 x 20
5 x 40
5 x 50
3 x 55
1 x 60
1 x 65 fail..
1 x 65 fail..:mad::mad::mad:
Waarom lukt het toch maar steeds niet?

Sanne,

next time als je gaat benchpressen doe dit ;)
Zorg eerst voor 2warmup sets met real light weight.
1ste set 12reps, 2de set 10reps. (Bloed toevoer naar je chest muscles).

Dan een weight acclimisation set. Neem gewicht wat je spieren NIET vermoeid.
In jou geval zou ik dan 30kg doen. doe 4 reps.
Dan nog een weight acclimisation set dit x van 1 rep. Ik raad je aan 40-45kg.

NU beginnen met je werksets.
1e set: 5x50-55 ZOU moeten lukken.
2e set: doe je 60-65 ga voor 2-3 ;)
3e set: een gewicht dat je NET 5x weer red.
4e set: optioneel (afhankelijk van hoe je muscle voelt). Of zelfde als set 3, OF bij 3sets houden.

Doe dit elke keer en je zal zien dat je kracht SNEL toeneemt :thumb:
Op deze manier wordt het meest efficiënt het 'progressive overload principe' bewerkstelligt. Je pusht je spieren om telkens een overload te doen, waardoor de vezels zich aan gaan passen. Try it ;)

Bedankt voor je tip..

vraagje; 2e set zou 2-3 x 60kg wel lukken, 65 zou ik dan ook kunnen?? Mmm ik ga het uitproberen na de wedstrijd volgende week zondag.

Ik wou het opwarmen als volgt doen om de 65 te pakken (tip van iemand):
12x25kg, 8x30kg, 4x35kg, 2x40kg, 1x50kg, 1x55kg en daarna dan dus knallen. Het is allemaal gebasseerd op m'n 1RM.

Gewoon jezelf niet vermoeien maar wel zorgen dat je er klaar voor bent. (zenuwstelsel optimaal activeren en spieren warm maken)

Verhogen met kleine schiet niet op. Ben je moe voor je aan het echte werk begint. Gewoon kijken wat je doel is qua max gewicht die work-out. Dan terug rekenen met 10 a 15kg per set (afhankelijk hoe goed je er aan gewend bent) om te kijken wat je gewicht per opwarm sets is.

Als 65kg je doel is voor een work-out. Dan krijg je als opwarm sets iets in de richting van 5x35kg, 5x45kg en 3x55kg. Top met 1x65 en eventueel 1x70kg. De lichte sets kun je qua rust kort houden. En dan rust verlengen tot je 3-5mins hebt bij de laatste top sets.

Zodra je boven de 100kg komt is het handig om het volgende als leidraad te nemen en van daaruit zelf te kijken welke stappen je het prettigst vind.
5x40% van wat je die training als max werk gewicht wilt doen. Eventueel doe je hier 2 sets mee als je aan 1 niet genoeg lijkt te hebben.
5x55% van wat je die training als max werk gewicht wilt doen
3x70% van wat je die training als max werk gewicht wilt doen
1x85% van wat je die training als max werk gewicht wilt doen
1x100% van wat je die training als max werk gewicht wilt doen

Op een wedstrijd kun je op het eind 70-80-90-100% doen.

Laatst bewerkt:
Hehe nu krijg ik 3 verschillende dingen te horen. Ik moet zelf opzoeken welke voor mij het beste is.

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

Op een wedstrijd kun je op het eind 70-80-90-100% doen.

???

Ja wat bedoel je met op het eind? Ik heb toch geen 4 beurten..

100% is het gewicht van je eerste beurt. alles daarvoor zijn opwarm sets naar die beurt. Maar er zijn mensen die op wedstrijden kleinere stappen willen maken. Is net wat jij wilt.

Maandag 6 december
Week 6 dag 16
Workout B
(Gewichten en reps gaan niet meer volgens het StrongLifts schema bij SQ, OH, DL en BP, pak ik weer op na de wedstrijd.)

Dit is dus de week van de wedstrijd. Minder reps en minder gewicht deze week. Ik ga ook alleen nog woensdag trainen, de rest van de week rust.

Squat.
2 x 3 x 55 kg

Overhead Press.
5 x 5 x 27,5 kg

Deadlift.
3 x 2 x 75 kg

Prone Bridges.
3 x 40sec

Seated Bent over Raises.
1 x 10 x 5
1 x 10 x 6

Daarna nog;
12 minuten interval hardlopen
12 minuten fietsen
10 minuten crosstrainer

:D

Laatst bewerkt:
Rest van de week rust......... Hmmmm i dont think so!

Zaterdag doe je toch wel wat mee of ga je de hele tijd kijken hoe ik aan het afzien ben.

Nice workout, lekkere cardio vooral.

Hahaha bijdehand... Ik doe dan wel gewoon vrouwen-gewichten als we gaan trainen en beetje cardio daarbij.
Voor de rest ga ik jou gewoon pushen en lekker schreeuwen in de Gym. :D

Hahaha bijdehand... Ik doe dan wel gewoon vrouwen-gewichten als we gaan trainen en beetje cardio daarbij.
Voor de rest ga ik jou gewoon pushen en lekker schreeuwen in de Gym. :D

Nice, cant freaking wait!:D

ps: neem je voedingsschema mee, ik heb Jan en Guzel zo ver gekregen dat ze hem voor jou helemaal tiptop gaan maken!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven