AndroidHealthClinic

S'avonds honger

MikeMasters

Cool Novice
Waardering
0
Goedemiddag,

Ik heb eens een vraagje over wat s'avonds te eten.
(ik heb de zoekfunctie al gebruikt en vind wel eea maar wil toch even wat specifieker zijn)

Allereerst: ik ben 23 jaar, train nu bijna een jaar, ben 1.71 en weeg nu 68 kg. bf% is 10,4% (bf is wel eens wat lager geweest( ik woog 56 toen ik begon met trainen)

Als ik s'avonds thuis kom na het trainen (+/- 22:00 uur) heb ik vaak honger.
De stommeling dat ik ben grijp ik meestal naar chips, het komt wel eens voor dat ik een hele zak in mijn eentje op een avond leegmaak... :(
ik ga dan meestal tussen 23:00 en 0:00 naar bed.

Verassend: Nu begint mijn buik de laatste tijd drastisch groter te worden:eek: en begint mijn sixpack langsaam te verdwijnen....

Ik weet dat het door de chips komt (gaan zeker 3 zakken per week doorheen)

Nu wil ik graag van het chips eten af, maar ben bang als ik een shake neem ipv chips dat ik niet vol zit en dat dat alsnog aangaat zetten tot vet.

Ik ben iig begonnen met ipv 10 minuten cardio om op te warmen, nu 15 minuten aan het begin van de training en 15 minuten aan het eind. Nu wil ik natuurlijk mijn voeding aanpassen, anders heeft het ook geen nut.

Wat ik overdag eet:
momenteel ben ik gestopt met whey pro, om te voorkomen dat ik nog dikker word. dit nam ik normaal gesproken s'ochtends vroeg.
+/-10:00 2 bruine boterhammen (kipfilet, pindakaas, sandichspread of kaas)
+/-12:00 2 bruine boterhammen (kipfilet, pindakaas, sandichspread of kaas)
+/-13:30 2 bruine boterhammen (kipfilet, pindakaas, sandichspread of kaas)
+/-15:00 2 bruine boterhammen (kipfilet, pindakaas, sandichspread of kaas)
+/-17:20 avondeten
en dan s'avonds komt de vette troep.

Wat kan ik het beste eten rond +/- 22:00 uur s'avonds ???

Alvast bedankt,

Michael

franse magere kwark en handje vol met amandelen

Neem gewoon een maaltijd na je training, die heb je gewoon nodig.
Twee maaltijden tussen trainen en slapen.

1. fatsoenlijke maaltijd rond 22:00
2. kwark + vetten (noten/lijnzaadolie/etc) rond 24:00

• Topic Starter Topic Starter
kwark lijkt mij ook wel een goede oplossing heb t in de gym ook al gehoord.

nog een bepaald iets waar ik op moet letten als ik kwark ga kopen?? (jaja de houdbaarheidsdatum snap ik :P)

gr
Mike

waarop gestopt met whey pro

Ja man kwark met amandelen is niet iets dat je na je training wil.
Eet gewoon iets stevig.
Wat overschot van het avondeten, wat pasta, wat boterhammen, whatever.
En wordt niet verleid door die chips ;)

Je eet overdag ook erg weinig 2 bruine boterhammen per maaltijd!??! die whey pro zou ik erin laten en ipv die zak chips die je savonds eet kwark + noten eten!!

Noten! Je eet geen ruk aan goede vetten, vind je het gek dat je een kleine fatty wordt op deze manier.

Als je 's avonds traind wil je wel kh+eiwit erna, dus die goede vetten neem je dan ergens anders.
Rijst/pasta/havermout na je training + wat eiwitjes.

je eet ook gewoon te weinig tijdens de dag...

2 boterhammetjes om de 2 uur komop, elke gezonde sportmens zou nog honger hebben...

wat fruit of noten zou geen kwaad kunnen. :)

Je eet te weinig man .. ik ben ongeveer van hetzelfde punt gekomen als jij dit eet ik

1. 100 g muesli + 40 g whey
2. 50 g rijstwafels + 150 g kipfilet
3. 125g brood + 150 g kipfilet
4. 125 g rijst + 200 g gegrild vlees
5. 50 g rijstwafels + 150 g kipfilet
Tussen 40g Vitargo + 40 g whey
6. 250 g kwark + 10-20 g muesli/rijstwafels

Nu ik ken het niet meer van buiten maar hier leek het op.. 125 g brood is 4 sneden. Dit zou iets van een 3000 kcal moeten zijn met een 250 g eiwitten.

Om aan je vraag te beantwoorden, voor het slapen is kwark ideaal samen met een lichte koolhydraten bron.
Na de trainning eet je best iets serieus als rijst met vlees

• Topic Starter Topic Starter
Dus het is niet gek dat ik nog dan honger heb haha.

overdag heb ik idd nog wel trek in meer, maar was een beetje bang dat het op mijn buik zou gaan zitten.

Oke ik ga dus iig s'ochtends mijn whey pro weer nemen, dan mijn brood opschroeven naar minimaal 12 sneetjes?? (rijst word lastig ik zit op kantoor en heb geen koelkast of magnetron)

Zou brinta ook een optie zijn voor na het trainen? en dan later voor het slapen gaan kwark en amandelen?

Gewonen pinda's daar zitten toch ook goede vetten in zou ik dat ipv amandelen kunnen eten? (pinda's hebben we altijd in huis, woon nog bij mij ouders.:D)

Julli hulp wordt gewaardeerd jongens thanks !!!!

gr
Mike

Dus het is niet gek dat ik nog dan honger heb haha.

overdag heb ik idd nog wel trek in meer, maar was een beetje bang dat het op mijn buik zou gaan zitten.

Oke ik ga dus iig s'ochtends mijn whey pro weer nemen, dan mijn brood opschroeven naar minimaal 12 sneetjes?? (rijst word lastig ik zit op kantoor en heb geen koelkast of magnetron)

Zou brinta ook een optie zijn voor na het trainen? en dan later voor het slapen gaan kwark en amandelen?

Gewonen pinda's daar zitten toch ook goede vetten in zou ik dat ipv amandelen kunnen eten? (pinda's hebben we altijd in huis, woon nog bij mij ouders.:D)

Julli hulp wordt gewaardeerd jongens thanks !!!!

gr
Mike
Jah doe ik ook brinta na de training savonds en later nog een bak kwark
Maar goed ik zit dan ook in een cleanbulk

Terug
Naar boven