AndroidHealthClinic

Scheenpijn van squat?

• Topic Starter Topic Starter
Mocht dat niet genoeg helpen (ik squat nu al 2 maanden met 60KG), dan ga ik toch eens proberen andere dingen weg te laten, zoals kuiten. Ik focus nu op de squat, aangezien die de pijnklachten direct en heftig gaven, maar het kan best door iets anders veroorzaakt worden en voelbaar zijn bij squat.

Een beetje elimineren zegmaar, wel slim ;) Succes ermee!

Stretch je soleus ipv je gastrocnemius. Foto die je toont is voor de lange kuitspier, die bij diepe flexie hoek in de knie amper tot geen effect heeft op je enkel flexibiliteit. Enkel dorsiflexie met je knie geplooid zal altijd meer geremd worden door soleus.

Een hak verhoging zal geen verschil maken voor het naar binnen knikken van je voet, een mediale verhoging wel.

Verder stond er dat trainen je spier korter maakt. Klopt uiteraard niet.

• Topic Starter Topic Starter
Stretch je soleus ipv je gastrocnemius. Foto die je toont is voor de lange kuitspier, die bij diepe flexie hoek in de knie amper tot geen effect heeft op je enkel flexibiliteit. Enkel dorsiflexie met je knie geplooid zal altijd meer geremd worden door soleus.

Een hak verhoging zal geen verschil maken voor het naar binnen knikken van je voet, een mediale verhoging wel.

Verder stond er dat trainen je spier korter maakt. Klopt uiteraard niet.

De stretch ga ik proberen, dank :)

Ik had gelezen dat als je enkel pronatie "op" is je diepte haalt uit naar binnen knikken. Door een hakverhoging raakt je nooit het punt waar je enkel pronatie "op" raakt. De fysio zag verbetering na een minimale verhoging met inlogzolen van de podotherapeut.

Een hak verhoging heeft niks met pronatie te maken. Een mediale verhoging, dus aan de binnenkant van je voet, wel. Als je voet proneert zakt je binnenste voetgewelf door, dus je voet zakt naar binnen en je knien komen naar mekaar toe. Als je verbetering merkt door een inlegzool met hak verhoging moet je naar uw dorsiflexie van de enkel kijken. Dan ligt het probleem dus daar.

Terug
Naar boven