Patriciaa
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 1.242
- Lengte
- 1m64
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Luister verdomme gewoon naar je fysio of zoek een andere. Je kunt hem ook gewoon vragen voor een onderbouwing i.p.v. brb even op DBB vragen voor broscience van de massive keyboard warriors.
Die kerel heeft er niet voor niets 4 jaar fulltime voor gestudeerd.
Er zitten ook wel een paar mensen met wat meer verstand/ervaring dan de gemiddelde "bro-warrior" op het forum.
Voor PF compressie van gestrekte knieën de eerste 50° plooien. Halve squats dus.
---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:17 ----------
Maar niemand die je knie onderzocht heeft...
Voor PF compressie van gestrekte knieën de eerste 50° plooien. Halve squats dus.
---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:17 ----------
Maar niemand die je knie onderzocht heeft...

Zijn weer algemeenheden die niet echt van toepassing zijn op dit probleem toch? Klopt trouwens niet helemaal wat je schrijft. Dieper plooien, meer contactoppervlak. Hoe groter het contactoppervlak hoe meer de impact/kracht kan verdeeld worden. En dat is net een pluspunt van diep squatten ZONDER kraakbeen schade, dus voor algemeen gezonde knie.
Hier is wss een kraakbeen letsel aan de orde. Hoe dieper de squat hoe meer kraakbeen contact tussen patella en femur groeve. Als het letsel hoog op de patella zit zal je de eerste graden helemaal geen last hebben omdat dat specifiek stuk kraakbeen dan helemaal geen contact maakt met ander kraakbeen. In dat geval is het dus perfect om bv 60° te squatten...
Mijn discussiepunt was ook dat de fysio dus denkt dat diepe squats het kraakbeen in/rond je knie overbelasten. Of ze nou gezond zijn of niet.
Waar ik heb geleerd dat het juist bevoordelijk hoort te zijn voor je knieën.
Belasten en overbelasten zijn 2 verschillende dingen. Bij elke oefening belast je bepaalde structuren dus ook bij squat. Dieper squatten geeft meer contact tussen kraakbeen, meer druk dus meer belasting. Je moet de voordelen van elke oefening afwegen tegen de nadelen. De winst in quadriceps kracht (voordeel) tegenover de belasting in het kniegewricht (nadeel) bij squat. Als je gaat overdrijven met dezelfde oefening zonder genoeg variatie kom je vroeg of laat in de problemen. Velen vergeten dat kraakbeen NIET doorbloed is dus amper/geen natuurlijk herstel bekomt. Het haalt zijn gezondheid en voeding uit het gewrichtsvocht. Heel ander verhaal bij musculaire structuren. Overbelasten op biceps bijvoorbeeld gaat vaak zonder gevolg omdat het herstel enorm snel gaat door de massieve doorbloeding.
Ik heb ook gelezen dat Glucosamine (en MSM) positief effect kan hebben op de kwaliteit van mijn kraakbeen?
Iemand ervaring hiermee?
Klopt, glucosaminesulfaat. Beste supplement momenteel op de markt voor knie kraakbeen is Donacom. Zeer goede resultaten mee. Kuurtjes van 3 maand.
Waarom is de glucosamine in Donacom dan anders als een huismerk van een drogist?
Er zit dezelfde stof in, bevat Donacom dan nog meer?
Waarom is water van spa lekkerder dan water van bru, evian, contrex, chaudfontaine en valvert? Uiteindelijk is het allemaal water?
Waarom is water van spa lekkerder dan water van bru, evian, contrex, chaudfontaine en valvert? Uiteindelijk is het allemaal water?
elk glucosamine molecuul = elk ander glucosamine molecuul
elke flesje 'water' != elk ander flesje 'water'
ergo je vergelijking slaat nergens op
elk glucosamine molecuul = elk ander glucosamine molecuul
elke flesje 'water' != elk ander flesje 'water'
ergo je vergelijking slaat nergens op
Kan je een bronverwijzing geven voor bovenstaande aanbevelingen? Wil graag het hele verhaal lezen, altijd handige informatie.
Ah dan kom ik met drie van die dingen per dag psies goed uit blijkbaar