AndroidHealthClinic

schema beginners

bodygreg

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
78kg
hey, ik ben dus een beginner en ga wat beginnen met krachtraining.

nu heb ik wat zitten lezen en heb begrepen dat ik dus met een full body het beste begin?

Ik ben dus 1m 72 en weeg 82 kg dus zal ik ook moeten cutten.

nu ben ik tot dit schema gekomen wat vinden jullie hier van?.

Squats 3x5
Bench press 3x5
Deadlift 3x5
Military press 3x5
Bent over row 3x5

ik zou beginnen met 3 x 8 als dit vlot gaat 3x 10 enz.

zou ik nu bij elke set het gewicht verhogen of niet?

Hoevaak per week ben je van plan te trainen?

hey, ik ben dus een beginner en ga wat beginnen met krachtraining.

nu heb ik wat zitten lezen en heb begrepen dat ik dus met een full body het beste begin?

Ik ben dus 1m 72 en weeg 82 kg dus zal ik ook moeten cutten.

nu ben ik tot dit schema gekomen wat vinden jullie hier van?.

Squats 3x5
Bench press 3x5
Deadlift 3x5
Military press 3x5
Bent over row 3x5

ik zou beginnen met 3 x 8 als dit vlot gaat 3x 10 enz.

zou ik nu bij elke set het gewicht verhogen of niet?

Het lijkt me wel zwaar om dit allemaal op 1 dag te doen. Iedereen is natuurlijk anders maar ik zelf zou dit schema nooit volhouden.

Rep range zou ik niet meteen aanpassen, als je bijvoorbeeld eerst 3x8 doet en daarna wordt dat te makkelijk, nog steeds 3x8 doen maar dan het gewicht verhogen. Rep range aanpassen kan je later nog doen maar daar hoef je je nu nog geen zorgen over te maken.

Ik zou alles op 3x5 of 5x5 houden.

Het lijkt me inderdaad wat zwaar, probeer het op te delen in een UB/LB split + enkele andere oefeningen. Je kan ook kiezen om de genoemde oefeningen op te delen over 2 workouts, google even op varianten van die Starting Strengths.

• Topic Starter Topic Starter
Het lijkt me wel zwaar om dit allemaal op 1 dag te doen. Iedereen is natuurlijk anders maar ik zelf zou dit schema nooit volhouden.

Rep range zou ik niet meteen aanpassen, als je bijvoorbeeld eerst 3x8 doet en daarna wordt dat te makkelijk, nog steeds 3x8 doen maar dan het gewicht verhogen. Rep range aanpassen kan je later nog doen maar daar hoef je je nu nog geen zorgen over te maken.
ok, dus je bedoelt ik start bv met 3x8 40kg als dit na een tijdje goed gaat dan verhogen of bedoel je elke rep verhogen?

Elke rep verhogen? Set dan neem ik aan?

Warmup setje met 50% van je trainingsgewicht en dan 3-4 setjes met eenzelfde gewicht aanhouden raad ik aan.

In het begin kan je bijna elke training verhogen, daarna zal het steeds langzamer gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Elke rep verhogen? Set dan neem ik aan?

Warmup setje met 50% van je trainingsgewicht en dan 3-4 setjes met eenzelfde gewicht aanhouden raad ik aan.

In het begin kan je bijna elke training verhogen, daarna zal het steeds langzamer gaan.
en als het dan na een aantal weken goed gaat dan eens verhogen?

Elke workout verhogen,
Als jij 3x8 kunt afmaken.
Dus stel je bencht 3x8x50kg
Volgende workout doe je 52.5kg waar je bijvoorbeeld maar 8-7-6 mee kan. Dit gewicht hou je constant tot je 8-8-8 lukt en dan weer vrrhogen naar 55

Terug
Naar boven