MuscleMeat

Schema voor m'n zus

januari begonnen (KT) en afgelopen week PR gezet met 50 kg in m'n nek (in de Smith), daarvoor al wel ervaring met bodypump - die BB weegt een kilo ofzo, en met squats had ik daar op een bepaald moment ook wel 10 kilo per kant aan liggen. Ik begon met érg weinig gewicht...

laat haar de eerste tijd wat full body doen ...

laat haar de eerste tijd wat full body doen ...
Ga samen met haar Bodypump doen - is een full-body workout van een uur. Met muziek en groepsles: echt iets voor vrouwen die wel wat gewichten willen pakken, maar niet serieus aan de krachttraining willen (uitzonderingen daargelaten - die doen meestal beide).

Bodypump is toch een soort cardio. daar krijg je toch geen spiermassa van.

Bodypump is toch een soort cardio. daar krijg je toch geen spiermassa van.
De meningen zijn er over verdeeld: ja het zijn meer herhalingen - dus met minder gewicht. Voor een startende dame imho prima.
In mijn optiek krijg je van alle weerstandsoefeningen spiermassa. El Smurfo z'n zus hoeft niet meteen te bulken ;)
Wanneer de oefeningen gewaardeerd worden (en goed uitgevoerd: er staat een instructeur bij) kan de dame in kwestie deze oefeningen ook doen met minder herhalingen en meer gewicht.
Win-win situatie?

ja, dat was een setje van 8kg met 15 reps. ben weer helemaal genezen hoor. denk zelfs dat m'n rc er sterker van geworden is. als je tot faillure traint dan groeit ook je kraakbeen en je botten.

• Topic Starter Topic Starter
ja, dat was een setje van 8kg met 15 reps. ben weer helemaal genezen hoor. denk zelfs dat m'n rc er sterker van geworden is. als je tot faillure traint dan groeit ook je kraakbeen en je botten.

Als je dat maar vaak genoeg tegen jezelf zegt dan ga je het uiteindelijk wel geloven...

Onzin. Of heb je bewijs?

hoeveel squat jij dan smurfo?

ik heb totaal geen last van m'n polsen met bp. mischien je de bar wat lager in je handen leggen en je polsen een beetje draaien, maar wel je duimen eronder.

• Topic Starter Topic Starter
ik ben nu aan het opbouwen om te zien hoeveel ik los kan squatten maar dat is omdat ik nog maar 3 weken los squat dus wil ik rustig opbouwen.
We hebben hier namelijk geen squatrek dus ik moet maken dat ik telkens weer boven geraak want die barbell leg ik op de handsteunen waar je dips kan doen :') Ik heb zo het gevoel dat die eens gaan afbreken :')
ik heb gisteren 1 setje gedaan van 10 x 70 kg als opwarming, daarna 9 x 80 kg en dan nog eens 7 x 80 kg. Full squat uiteraard en ik voel dat ik nog wel wat ruimte heb om hoger te gaan maar niet zoveel meer.
De volgende keer ga ik terug met 70 kg opwarmen maar die 80 kg in 85 kg veranderen. Ik had ook nog rugspierpijn van de deadlifts van eereergisteren dus 10 x 85 kg gaat me zeker lukken. Ik weet wel niet of ik ze goed uitvoer want er staan nergens spiegels rond dat toestel en ik voel dat ik vrij horizontaal ga met mijn rug als ik helemaal beneden ben. Dan kan ik zelfs met mijn ribben wat rusten op mijn knieën :')

en ik ga de bench press mss nog eens doen na de examens maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van. Het zal wel wat te maken hebben met mijn ectopolsjes.

ik heb ook ecto polsen. ik doe trouwens meer een powerliftingsquat iets onder parallel.

mischien moet je wat grip training doen voor je polsen.

wel on topic blijven smurfo.

Terug
Naar boven