AndroidHealthClinic

Schema voor vrouwen

Bezoekers in dit topic

Door de dag niet, mijn werk is zittend achter een bureau, maar erna probeer ik toch 5 x per week te sporten.
Misschien wel te weinig cardio in het begin, doe ik sinds kort pas meer.

Met my fitnesspal, en dat gaat best wel goed ..

Okay, zorg dat je secuur alles trackt. Dus ook een suikerklontje, jus, boter al cappucinno alles dus.
Die kleine beetjes tikken zeker ook aan.

Als jij echt strak op 1500 gaat zitten dan moet er wat gebeuren.
Een deficit zorgt gewoon voor gewichtsverlies dat kan niet anders (tenzij je een ziekte hebt).

Ook wel slim om krachttraining erbij te gaan doen, anders verlies je ook spiermassa.
Dan lijkt het op de weegschaal dat je bijv. 3 kg kwijt bent maar dat is dan bijv. ook 1,5 kg spier.
Dus door krachttraining (regelmatig / pittig) in combinatie met een cal-deficit behoudt je je spiermassa
 
En hou er rekening mee dat in MFP ook niet alle waardes kloppen. Dus vul ook echt je eigen voeding erin in.
Hou ook rekening met rijst dat je het ongekookt invult en dan dus ook die waarde neemt.
Soms staat er bijvoorbeeld rijst 125 kcal en soms staat er rijst 350 kcal. De eerste is 100 gram gekookt en de tweede 100 gram ongekookt.
Dat soort kleine fouten kan je ook maken. Zeg niet dat het zo is maar het kan.

Post anders wat je eet ook eens hier. Mogelijk geeft dat ook wat meer inzicht.
 
Okay, zorg dat je secuur alles trackt. Dus ook een suikerklontje, jus, boter al cappucinno alles dus.
Die kleine beetjes tikken zeker ook aan.

Als jij echt strak op 1500 gaat zitten dan moet er wat gebeuren.
Een deficit zorgt gewoon voor gewichtsverlies dat kan niet anders (tenzij je een ziekte hebt).

Ook wel slim om krachttraining erbij te gaan doen, anders verlies je ook spiermassa.
Dan lijkt het op de weegschaal dat je bijv. 3 kg kwijt bent maar dat is dan bijv. ook 1,5 kg spier.
Dus door krachttraining (regelmatig / pittig) in combinatie met een cal-deficit behoudt je je spiermassa
Oke is goed!
Nog een klein vraagje, de standaard macro's bij fitnesspal, (koolhydraten 50% - Vetten 30% - Eiwitten 20%) zijn deze goed of moet ik deze ook aanpassen best?

Het is wel zo dat ik heel vaak schommel in mijn gewicht, al jaren lang eigenlijk: in juni was ik goed bezig en woog ik 57 kg, waarna ik nu weer ben bijgekomen na een operatie tot 61 kg.
 
zie die link.... daar staat alles in! ;)

2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
rest koolhydraten

en juist die vetten vergeten velen. Die heb je nodig voor je hormonen en je vetstofwisseling.
Maar nogmaals.. lees die link en alles erin en je zal veel vragen niet meer hoeven stellen. ;)
 
Aangeraden wordt

1 gram vetten per kilogram lichaamsgewicht
2 tot 2,5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht (tenminste als je traint voor spiermassa,anders kan 1,5 garm ook wel)
De rest opvullen met koolhydraten.
 
Oke is goed!
Nog een klein vraagje, de standaard macro's bij fitnesspal, (koolhydraten 50% - Vetten 30% - Eiwitten 20%) zijn deze goed of moet ik deze ook aanpassen best?

Het is wel zo dat ik heel vaak schommel in mijn gewicht, al jaren lang eigenlijk: in juni was ik goed bezig en woog ik 57 kg, waarna ik nu weer ben bijgekomen na een operatie tot 61 kg.

Schommelen in gewicht heb je ook zelf in de hand, als je dadelijk je draai gevonden hebt in je voeding en sport (structureel / schema) dan wordt het leuk.
Dan zul je ook veel meer bij machte zijn om je gewicht te sturen zoals jij dat wilt.
 
Schommelen in gewicht heb je ook zelf in de hand, als je dadelijk je draai gevonden hebt in je voeding en sport (structureel / schema) dan wordt het leuk.
Dan zul je ook veel meer bij machte zijn om je gewicht te sturen zoals jij dat wilt.
Oke, ik denk meer tot in de details te werk gaan qua voeding + stronglifts schema ..
bedankt voor de tips, Inb4 & marina1975 :)
 
Back
Naar boven