Jamie Collum (of hoe schrijf je het)
Gavin Degraw
James Blunt
Sean Paul
Cristine Aguil.....
Borsato
Frans en ook Ali
Shakira
IOS
Pussycat Dolls
Beyoncé
Jennifer Lopez
Alle Nederlandse kampers of wannabe kampers (Tros publiek)
Te commerciële DJ's als dat piratenliedje van Tijs
Carnavalnummers
Kinderbandjes als Chips K3 Topstars
mong*len van Idols of dat soort programma's
U2
Sky Radio
Slagermuziek
Toen het volgende op 538 verscheen heb ik ze niet meer aangezet;
1 rood
marco borsato
2 hips don't lie
shakira
3 la camisa negra
juanes
4 one
mary j blige & u2
5 gangstertown
ch!pz
6 crazy
gnarls barkley
En ik kan nog wel even doorgaan.......................begrijpende lezertjes onder ons snappen dat het moeilijk voor mij is om radio te luisteren zonder dat het gevoel je bekruipt de zanger(es) een nekschot te willen geven.
Maar, geef niet de artiest de schuld maar de platenmaatschappijen. Want dat zijn net als banken en verzekeraars ondernemingen die ieder risico weigeren te dragen en op die manier als doel hebben een smakeloze eenhapsworst door de strot van de argeloze consument duwen. Met als doel; zoveel mogelijk geld verdienen.
Artiesten die nog iets maken waar ze op artisitiek gebied achter durven staan sterven zo uit bij gebrek aan aandacht en publiciteit. Er zijn inmiddels zelfs computerprogramma's die de hitgevoeligheid van nummers kunnen meten. Voldoe je niet volgens het programma, kun je het vergeten. "Best een leuk moppie meneer, maar een beetje te afwisselend. Kun je wat meer refreintjes erin verwerken? En probeer ook een beetje te kreunen aan het eind van een zin". En zo lijkt alles op elkaar, soms met een pop, rock, rap of reggeasausje. Maar het is hetzelfde product.
De hoeveelheid verkochtte merchandising neemt na een aantal jaren af van een artiest waardoor hij/zij ook minder promotiemogelijkheden krijgt. En zo ontstaat de artiestlevenscyclus. Creativiteit in een conservenblikje.
Robbie Williams begreep dat heel goed toen hij bij het tekenen van zijn multimilliondollarcontract riep dat iedereen die hem ooit wilde zien, dat nu moest doen omdat hij toen op z'n top zat. Inmiddels er duidelijk overheen.
Ik KOTS op de huidige muziekindustrie! (maar dat zal duidelijk zijn)