Fitness Seller

Schoenen

hjxm

Cool Novice
Waardering
1
Hallo,

Heb vandaag schoenen aangeschaft om in de sportschool te dragen.

Nike Running schoenen (kunststof) met een relatief dikke zool, laag model geen enkelbescherming.

Nu is mijn vraag, als ik staande oefeningen doe, bijvoorbeeld squatten, of ik dan ook een beetje doorzak. Het maakt mij in principe niet uit maar het gaat me eigenlijk om de effectiviteit van de oefening.

Voorbeeld: ik squat 50kg op blote voeten, of ik squat 50kg op de schoenen. Wat ik denk is dat door de zolen de oefening iets dempt, bij het kniebuigen naar beneden. Is hierdoor minder weerstand van het gewicht bij de kniebuiging naar beneden, of is het verschil met blote voeten nihil?

squatten zou je eigenlijk op schoenen zoals allstars moeten doen.
of op oly gewichthef schoenen

niet op sportschoenen, dan kun je beter op blote voeten (sokken) doen IMO

• Topic Starter Topic Starter
de link in het 2e bericht laat de zool goed zien

Ik denk dat het verschil nihil is. omdat ik denk dat bij een groot gewicht, de demping automatisch er niet meer toe doet, aangezien het gewicht bij plaatsing op de schouders al zo zwaar is dat de schoen iets dempt. dus totdat het gewicht weer helemaal van de schouders is, dan zou het er op neer komen dat het geen verschil maakt met blote voeten?

bedankt voor de mening, maar waar baseer je de mening op?

Laatst bewerkt:
50 kilo zal nog niet zo'n probleem zijn, maar stel je eens voor dat je straks 100 of 150 kilo squat.. wat denk je dat dat flut-laagje tussen je voeten en de grond gaat doen ? Je wil toch niet dat je op een wiebelend laagje staat met zoveel kilo's in je nek ?J esquat toch ook niet op zo'n stability ball.....

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

de zolen van allstars zijn volgens mij van hetzelfde materiaal.
ok zo had ik het nog niet bekeken, maar ze zitten wel goed strak om de voeten. en als ik een stabiele houding heb, dan maakt dat toch niet uit?

maar ik bedoelde eigenlijk of er verschil is in de effectiviteit van de oefening, dat dacht ik namelijk niet?

Laatst bewerkt:
Ik squat met And 1 basketball schoenen.
307m4hg.jpg

Maar dat is dus ook niet super? :p

de zolen van allstars zijn volgens mij van hetzelfde materiaal.
ok zo had ik het nog niet bekeken, maar ze zitten wel goed strak om de voeten. en als ik een stabiele houding heb, dan maakt dat toch niet uit?

maar ik bedoelde eigenlijk of er verschil is in de effectiviteit van de oefening, dat dacht ik namelijk niet?

Geen verschil in effectiviteit.
Dat je hak 'ietsje' hoger is dan je voorvoet kan misschien nog wel voordelig zijn, zie ook de mensen die squatten met een klein schijfje / plankje onder de hak.

ok bedankt, dat wilde ik weten

Otomix best schoen voor het trainen....

Converse chuck taylor, allstars dus

Terug
Naar boven