XXL Nutrition

Schouder blessure, maar dan ff anders.

Bezoekers in dit topic

Julian1

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2009
Berichten
100
Waardering
4
Lengte
1m79
Massa
86kg
Hey DBB

Ik heb sinds ongeveer 5 last maanden last van mijn schouders tijdens het trainen, eerst alleen links af en toe bij het bankdrukken maar later ook rechts en bij meerdere oefeningen. Ik heb dit lang genegeerd en veel oefeningen, die pijn verzoorzaakte, gewoon heel zwaar (voor mij dan) gepakt, militairy press, lat pull down.
Ben na een poosje toen het echt niet meer te houden was ook gestopt en heb dus al met al ongeveer 3-4 maanden door pijn heen getraint.
Nu loop ik sinds kort ook bij de fysiotherapeut rond en dat lijkt te helpen. Ik heb schouder oefeningen voor thuis en op de sportschool mag ik alleen low rows doen en biceps en triceps trainen. Dus geen rug of borst. De zeurende pijn overdag is vrijwel weg maar bij sommige bewegingen zoals een jas aantrekken of een pak koffie in de kast te zetten steekt het weer en doet het veel pijn.

Nu is mijn vraag of er een kans bestaat dat het nooit meer goedkomt. Waar ik wel bang voor ben gezien de tijd dat ik door pijn heen trainde...

Ook krijg ik tegenwoordig pijn in mijn ellebogen. Dit zou kunnen komen omdat ik mijn biceps en triceps keihard train, aangezien het een van de weinige dingen zijn die nog mogen. Wat zou ik hier tegen kunnen doen?

EDIT: Was vergeten te zeggen dat ik ook veel pijn heb aan mijn schouders als ik wakker word.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
als het is wat ik denk, kom je er ooit wel vanaf, gebruik de zoekfunctie op rotatorcuf oefeningen
 
Ik hoop het maar. Loop nu al 1 maand bij de fysio ongeveer en alleen de pijn die ik overdag had is weg. En zelfs dat niet altijd. Ik heb alle rotator cuff oefeningen, ik doe een variant op front raises waarbij ik de dumbbell schuin houd en mijn pink naar boven moet richten. En oefeningen met een rekband waarbij ik een inwaardse en uitwaardse beweging maak.
 
ik heb het ook nog weleens bij een te snelle beweging.
ik kon wel smalgrip latpulldown doen waarbij ik een stuk naar achteren hing.
 
Dus jij denkt dat het chronisch is? Ik vind pijn als ik mijn jas aantrek ofzo geen drama maar ik wil later ook weer gewoon zwaar kunnen bankdrukken etc...
 
hoeft niet chronisch te zijn, je moet alleen even de oorzaak achterhalen... nekdrukken, behind neck latpulldown of bankdrukken oid
maarja als je eigenwijs bent zoals ik...
 
Heel waarschijnlijk is het plat bankdrukken. Samen met militairy press in de smith.
Doe deze nu allemaal niet.
Heb jij ook lang door pijn heengetraint?
 
ja nogal, heb daarom cortisonspuit laten zetten
 
Wou dit een beetje helpen? Hoelang trainde jij met pijn dan? Doe je nu wel gewoon weer borst en rug oefeningen?
 
de pijn was gelijk weg, daarna zoveel mogelijk de oefeningen vermijden die riskant zijn.
ja, rug doe ik compleet (niks achter de nek meer, wel front latpuldown)
en borst... helemaal laten zakken bij BP niet, kan een vuist tussen zeg maar.

heb zo'n 3/4 maanden met pijn getraind
 
Een periode door een blessure heen trainen raakt niet zomaar aan het vermogen om te herstellen. Veel weefselstructuren in het menselijk lichaam hebben tot op grote hoogte het vermogen om nieuw materiaal aan te maken en zullen dat ook gaan doen op het moment dat de omstandigheden dat toelaten. Duzzz: als er geen structurele schade aan het labrum of kraakbeen aanwezig is, dan mag je er vanuit gaan dat je volledig kan herstellen. Wel is het zaak te achterhalen hoe en met welke oefeningen je kan opbouwen. Je fysiotherapeut zou je daarbij kunnen helpen (als deze tenminste affiniteit heeft met krachttraining) Veel succes.
 
het risico van een cortisone spuit is de blessure is er nog steeds maar de pijn is weg en dan ga je automatisch weer nomaal trainen en zo ontstaat dan een chronische onsteking en eens die chronisch is stoppen met sporten laten rusten en genezen dit is echt de enigste oplossing
 
het risico van een cortisone spuit is de blessure is er nog steeds maar de pijn is weg en dan ga je automatisch weer nomaal trainen en zo ontstaat dan een chronische onsteking en eens die chronisch is stoppen met sporten laten rusten en genezen dit is echt de enigste oplossing

Ter nuancering:
Mocht een injectie hier al geindiceerd zijn, dan zijn de te verwachten effecten ervan wat positiever dan hier is gesteld. Het gaat bijna altijd om een mix van corticosteroid en lidocaine. Het laatste werkt pijnstillend en het eerste ontstekingsremmend. Bij goede indicatiestelling kan een injectie een sterk positief effect hebben en genezend werken. Wel hoort daar -zoals in de quote wordt geimpliceerd- een goed beleid bij; niet meteen maximaal belasten.
 
Laatst bewerkt:
Had een afspraak bij de dokter gemaakt weer. Die heb me een paar bewegingen laten maken en zei dat het gewoon overbelast was. 3 weken rust moet ik nemen en mag eigenlijk niks trainen met m'n boven lijf. Rotator-cuff oefeningen mag ik ook niet meer doen. Dus ik ga maar 3 weken lang voor super-dude mode met veel buik en benen! :P
 
vreemd... veel doen RC oefeningen preventief, speciale reden dat je ze niet mag doen?
 
vreemd... veel doen RC oefeningen preventief, speciale reden dat je ze niet mag doen?

Jaa ik vond het ook vrij apart... Ze had het over een periode complete rust... Ik zat er wel aan te denken om dat advies gewoon te negeren en wel die cuff oefeningen te doen, scooby1961 van youtube zei het ook al :P
 
Wat vind jij? gewoon wel oefeningen doen?
 
euh... sinds ik ze niet meer doe, heb ik minder last... maarja, misschien ben ik wel apart geval.
 
Ik had het ook vandaag na de fysio gegaan lang last 5 maanden ongeveer blijkt er iets van speling te zijn op de kapsels
nu moet ik de rotator trainen
zal dit overgaan?
 
[.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven