Fitness Seller

Schouderoefeningen

aah foutje....deltoids anterior had ik verwisseld voor posterior(=achter) :-s

uprightrow doe ik al een hele tijd niet meer. Kreeg er enorme last van aan mijn pols. Barbell curl is ook een oefening die ik niet meer uitvoor omdat ik hierbij last kreeg van mijn rechter pols.

Wanneer ik biceps curl uitvoer met losse dumbbells heb ik nergens last van :) Mijn traps train ik met sruggs (schrijf je dat zo). En bij lateral raises gebruik je hem ook.

train je met shrugs ook het middelste en onderste gedeelte van je trapezius? (zoals bij uprightrow)

niet gericht, als je je met shrugs op je onderste en middelste traps wilt concentreren moet je denk ik een soort bent over shrug doen?

• Topic Starter Topic Starter
ehv_brambo zei:
uprightrow doe ik al een hele tijd niet meer. Kreeg er enorme last van aan mijn pols. Barbell curl is ook een oefening die ik niet meer uitvoor omdat ik hierbij last kreeg van mijn rechter pols.

Wanneer ik biceps curl uitvoer met losse dumbbells heb ik nergens last van :) Mijn traps train ik met sruggs (schrijf je dat zo). En bij lateral raises gebruik je hem ook.
Moet je 's barbell curl met de EZ stang doen, dan heb je als het goed is geen last meer van je pols :)

Papi Chulo zei:
train je met shrugs ook het middelste en onderste gedeelte van je trapezius? (zoals bij uprightrow)

Het onderste deel trekt de schouders naar beneden, het middelste deel trekt de schouderbladen naar elkaar.

Ik zie dus niet in hoe correct uitgevoerde UR's (stang kort bij het lichaam) deze delen van de traps trainen.

Je kan apparte shrug bewegingen voor deze delen doen, maar je moet ze dan wel aanpassen aan de functie. Dus shrug waarbij je je shouderbladen naar elkaar trekt en shrugs waarbij je je schouders naar beneden beweegt

Vind dit altijd van die foute artikeltjes.
Iemand schrijft dat Upright Row slecht is voor je schouder ens zie daar: 2 leden stoppen er meteen mee ???
Benieuwd hoeveel mensen er na het lezen van dit artikeltje mee gestopt zijn.
(Wel lekker eindelijk weer eens een vrije EZ bar :D )
Ik vind het onzin.
Luister gewoon naar je lichaam, je voelt toch zelf wel hoever je kan gaan?
Als iets niet lekker aanvoelt, blijf je het dan toch doen?
Das dan dom en vragen om problemen.
Ikzelf vind de Upright Row een van de betere oefeningen, en heb er ook nooit last van gehad (ga ook niet met me ellebogen boven me hoofd , laat dat maar aan Lee Towers over)
Met andere woorden:
Moet je nou veel waarde hechten aan zo'n artikeltje? BETER VAN NIET !

Terug
Naar boven