Fitness Seller

Seksschandalen & Zedenzaken

• Topic Starter Topic Starter
Wat lult die Tarantino trouwens over Europa? Denk hij dat we hier a volonté 13 jarigen batsen?

3Cszalx.jpg

Als ik hem tegenkom is hij nog niet jarig! :mad:

Laatst bewerkt:
Dit is de mong**l in kwestie:

?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.jpg

Roland van Hauwermeiren

Enge man om te zien.

Haïtiaanse vertelt hoe Oxfambaas haar twee keer per week betaalde voor seks

Tussen de 79 en 158 euro: zo veel kreeg een Haïtiaanse prostituee naar eigen zeggen elke keer ze met de gevallen Oxfambaas Roland Van Hauwermeiren (68) naar bed ging. Ze was de eerste keer amper 16 jaar en het gebeurde twee keer per week, zes maanden lang. Ze deed haar hele verhaal in de Britse krant The Daily Mail.

De vrouw (23) – die intussen niet meer in de prostitutie werkt – ontmoette de West-Vlaming op straat, vlakbij de villa waar hij verbleef. Hij stond aan het hoofd van de Oxfammissie die hulp verleende na de vreselijke aardbeving van 2010, die 220.000 doden eiste en 1,5 miljoen mensen dakloos achterliet. Ook het huis van de vrouw werd verwoest en 5 leden van haar familie kwamen om. Terwijl het land in puin lag, woonde Van Hauwermeiren in een landhuis met een zwembad op de top van een heuvel dat bekendstond als het ‘Adelaarsnest’ en Oxfam 1.690 euro per maand kostte.

Volgens de vrouw was ze nog geen 18 jaar – de leeftijd waarop je in Haïti seksueel meerderjarig bent – toen ze voor de eerste keer seks had met de Oxfambaas. “Ik was 16 toen hij voor het eerst met mij naar bed ging”, vertelt ze, met de uitdrukkelijke vraag om anoniem te blijven. “En ik had niet de middelen om nee te zeggen. Ik had het geld nodig om mijn baby eten te geven.”

“Hij maakte misbruik van de situatie en van mij”, vertelt ze. “Ik heb het gevoel dat hij me uitbuitte. Hij had me gewoon kunnen helpen zonder me geld te geven om seks met hem te hebben. Als ik nu aan hem denk, besef ik dat hij een zieke man was.”

Volgens de vrouw hadden ze zeker “honderden keren” seks. “Hij beloofde mij en mijn nichtje dat hij ons mee zou nemen op vakantie naar de Dominicaanse Republiek en dat hij ons aan een job zou helpen in de Verenigde Staten”, gaat ze verder. “Dat gebeurde nooit. Hij had ons moeten helpen, maar hij maakte de situatie gewoon nog erger.”

De jonge vrouw kwam uit een gezin met acht kinderen en was 15 jaar toen de aardbeving toesloeg. Ook het huis van haar familie werd verwoest. Om te overleven ging ze in de prostitutie. Na 3 maanden raakte ze zwanger en ze zou op bevallen gestaan hebben toen ze Van Hauwermeiren voor het eerst ontmoette in januari 2011. “Hij zat in een wagen van Oxfam en sprak een beetje Frans, genoeg om te kunnen communiceren”, vertelt ze over hun eerste kennismaking.

“Hij nam een foto van mijn gezicht en mijn zwangere buik en we wisselden telefoonnummers uit”, gaat ze verder. “Een maand na de geboorte van mijn zoon belde hij me op en vertelde hij me dat hij me uit de nood kon helpen. Hij vroeg me langs te komen en bood me geld aan voor seks. Zes maanden lang zouden we met elkaar naar bed gaan, twee keer per week. En hij betaalde me daar tussen de 100 en 200 dollar voor (79 en 158 euro, red.). Als ik aankwam, zette hij elke keer een dvd van Playboy op. Zelfs als hij naar iets anders aan het kijken was.”

Ze vertelt ook hoe hij haar cadeautjes gaf, voor haarzelf en haar kind. “Hij kocht me oorringen voor mijn verjaardag en bracht kleren en luiers voor mijn baby”, zegt ze. “Hij vond het leuk als er meisjes naar zijn huis kwamen. Dat gebeurde elke dag, van maandag tot vrijdag. Tot vier keer per dag. Soms belde ik om af te spreken, maar nam hij niet op omdat hij te druk bezig was met anderen.”

De vrouw verklaarde ook dat ze nooit met iemand anders van Oxfam sliep en er uiteindelijk mee ophield omdat ze bang was dat ze een seksueel overdraagbare aandoening zou oplopen. Intussen is ze acht maanden zwanger van haar tweede kind. Ze woont in een klein huisje in een arme buitenwijk van de hoofdstad Port-au-Prince. “Ik verloor 5 familieleden in de aardbeving. Het ergste was dat we nooit hun lichamen hebben teruggevonden om hen te begraven. Ik was nog een kind. Ik ging naar school, maar daar stopte ik mee. Ik wilde nochtans graag verpleegster worden. We werden nog armer dan we al waren. Ik hoop dat mijn kinderen een beter leven en een betere opleiding zullen krijgen dan ik heb gehad.”

Van Hauwermeiren zelf heeft intussen ontkend dat hij met prostituees sliep tijdens het anderhalf jaar dat hij op missie was in Haïti. Hij gaf wel toe dat hij een relatie had met een volwassen plaatselijke vrouw, maar zegt dat hij haar nooit betaalde voor seks. “Een fout waar ik me diep voor schaam. Al was het een propere relatie met een volwassen, eerbare vrouw, geen prostituee”, verklaarde hij.

Volgens de Britse krant The Times stond er in een rapport van Oxfam echter dat de man wel degelijk prostituees had ontvangen in de villa die Oxfam voor hem huurde. Hij kreeg midden 2011 een “waardige exit”. Volgens een verklaring van de organisatie uit augustus 2011 zou hij vrijwillig zijn opgestapt nadat hij zich had “misdragen”. Er werd wel niet gepreciseerd wat hij precies had gedaan, met de motivatie dat het vertrouwelijk was.

Moge hij voor eeuwig op de internetz staan met z'n dom hoofd.

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.jpg

Als het volk minder geeft zullen overheden ze vast weer meer geven

Mannen hebben blijkbaar niet veel nodig om te veranderen in zwijnen. :thinking:

'Hulpverlener denkt: ik ben God, ik mag alles'
De seksrel rond hulpverleners van Oxfam legt een dieper probleem in die wereld vol rondreizende expats bloot: scheve machtsverhoudingen. ,,Een illusionaire wereld waarin mensen denken dat ze God zijn.”

,In dit vluchtelingenkamp kun je niet aan eten komen, zonder eerst sex te hebben. Ze zeggen: ‘een kilo voor sex.” Een vluchtelinge uit Guinea, in een rapport van Save the Children uit 2002.

Polman: ,,Generaliserend kun je zeggen: na een ramp gaan vaak de dure hotels en restaurants weer als eerste open, daar zitten de Westerse hulpverleners. Men wil ons een beeld schetsen dat het allemaal dappere vrijwilligers zijn die er op uit trekken, maar het gaat hier om een industrie waarin vele miljarden omgaan, met alle belangen van dien. Het hoofd van zo’n missie in Haïti is gewoon een CEO, een carrièrehulpverlener die over miljoenen gaat.”

,Toen ik in de nasleep van de tsunami in Indonesië ons VN-huis binnenkwam, lag mijn mannelijke collega daar op de bank met een getrouwde, lokale moslimvrouw. Ze had een baby verloren door de tsunami, werkte nu voor ons en vond de situatie duidelijk niet prettig. Ik deed er melding van, maar er kwam geen onderzoek. De man vertrok in alle stilte en had direct een nieuwe baan in de sector”, schreef Imogen Wall, een van de oprichters van facebookgroep.

Ex-VN’er McLeod zei het zo: ,,Dit probleem is endemisch voor de sector, het systeem is fout.” Volgens hem gebruiken ‘roofdieren’ banen in de sector om in de buurt te kunnen komen van kwetsbare vrouwen en kinderen.

overigens is onze liberale hoofdstad toch het grootste voorbeeld van dagelijkse sexschandalen,

99% van alle vrouwen achter de ramen worden gedwongen om hun lichaam te verkopen,

(hetzij door zo'n smerige pooier ,een verknipte persoonlijkheid of door armoede in hun thuisland)

bizar dat Amsterdam en de rest van Nederland dit in stand wil houden en dat er niet meer

protest tegen is :dunno:

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dat stoort mij al jaren aan Nederland.

we staan graag bekend als deugland ,lopen voorop als gaat het om uitdelen van zakgeld aan volgevreten Afrikaanse dictators

maar deze misbruikte vrouwen zijn samen met drugshandel de grote toeristische trekpleister van

onze hoofdstad ,maar als het gaat om Schiphol en milieu dan staat Jesse de neppert Klaver

vooraan om interessant te doen :dunno:

David Manstra‏ @DavidManstra
Als antwoord op @Mirjam152
De afgelopen 60 jaar is door de westerse wereld ruim 2000 miljard $ aan ontwikkelingshulp aan/in Afrika uitgegeven. NL alleen al: 100 miljard. Theoretisch zou nu iedere Afrikaan in een dikke BMW behoren te rijden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven