MuscleMeat

Seksschandalen & Zedenzaken

Niet iedereen die seks heeft met een kind is een pedofiel, vaak zijn het keurig getrouwde buurmannen, ooms, opa's die geen voorkeur voor kinderen hebben.

Dan laat ik de discussie of je het bij 12 jaar nog over pedofilie hebt of dat daar al een andere term bijhoort voor het gemak even rusten.
Wat baseer je dat op?

Artikel van Chris Klomp, die volgt als journalist het strafrecht.

Het is best een enge gedachte dat het niet een kleine groep met een afwijking is, maar dat het bij wijze van spreken iedereen kan zijn.
Voor de dader is het dan weer fijn om te weten dat die op dat vlak geen afwijking heeft. :trollface:

Voor de dader is het dan weer fijn om te weten dat die op dat vlak geen afwijking heeft. :trollface:
Een volwassene en/of degene die de bovenliggende (pun intended) partij is bij ongelijke machtsverhoudingen moet beter weten en beter doen.

Een afwijking is een verklaring, geen excuus en geen afwijking is al helemaal fout.

Vraag me ook wel af hoe het het allemaal minder erg zou maken voor het slachtoffer als die guy niet meer mee zou mogen doen. Het lijkt me psychologisch wel erg simpel om te stellen dat zijn uitsluiting het dan allemaal oke of minder erg zou maken voor het slachtoffer ofzo.
Zou je net zo makkelijk kunnen stellen dat al deze extra aandacht ervoor het juist weer heel erg kut maakt voor t slachtoffer.

Vraag me ook wel af hoe het het allemaal minder erg zou maken voor het slachtoffer als die guy niet meer mee zou mogen doen. Het lijkt me psychologisch wel erg simpel om te stellen dat zijn uitsluiting het dan allemaal oke of minder erg zou maken voor het slachtoffer ofzo.
Zou je net zo makkelijk kunnen stellen dat al deze extra aandacht ervoor het juist weer heel erg kut maakt voor t slachtoffer.
In dit specifieke geval zou je zelfs nog kunnen opwerpen of het "slachtoffer" zichzelf toen of nu wel als zodanig beschouwt.

Waarmee ik nog steeds vind dat de dader fout was.

We weten het gehele verhaal niet. Het kan ook zijn dat de betreffende partij (het slachtoffer) zich rot voelt dat haar instemming er nu voor zorgt dat een Olympische speler wordt uitgekotst.
Ligt geheel aan het hele verhaal.

Edit; ook wat Mentat zegt, dader is alsnog fout.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.849

@ 0:33

Season 2 Omg GIF by The Office

Laatst bewerkt:
  • #1.850

What didn't Diddy do?

Laatst bewerkt:
  • #1.851

Wat een gare broeder.

• #1.859
IMG_0400.jpeg

Ongeveer 1 maand per slachtoffer? Nou, ik ben in het verkeerde land geboren.

Terug
Naar boven