MuscleMeat

September: Melk in de media.

Die grotere kans op prostaat kanker komt van de grote hoeveelheden calcium die je van melkt krijgt. Oplossing: neem elke dag 2000 eenheden vitamine D3, probleem opgelost.

• Topic Starter Topic Starter
rodnec zei:
Die grotere kans op prostaat kanker komt van de grote hoeveelheden calcium die je van melkt krijgt. Oplossing: neem elke dag 2000 eenheden vitamine D3, probleem opgelost.
Er is nog onduidelijkheid over het verhoogde risico op prostaatkanker door het drinken van melk. Onderzoeken lijken wel een verband te vinden bij een calcium-inname van hoger dan 1500 mg/dag. De vraag is of het nemen van extra vitamine D3 het vermeende verhoogde risico teniet doet.

Overigens wordt ook fosfor genoemd als verantwoordelijke voor het verhoogde risico op prostaatkanker.

Increased calcium intake from dairy products has been suggested as a risk factor for prostate cancer. We propose that the high dietary phosphate of dairy products may more readily explain this risk rather than the increased calcium. Several epidemiologic correlations have indicated an increased risk of prostate cancer with long-term, high intake of dairy products in male U.S. physicians and males in Sweden. This relation has been mechanistically associated with the higher dietary intake of calcium in dairy products. We propose, however, that the high dietary phosphate of dairy products affects much larger fluctuation in serum phosphate and may be a more likely source of prostate cancer risk from high dietary intake of dairy products.
Bron: Dairy products and prostate cancer risk. Newmark HL, Heaney RP. Nutr Cancer. 2010;62(3):297-9.

• Topic Starter Topic Starter
Krijg er acne van genoeg reden om het niet te drinken voor mij. Wel lekker trouwens.

Ik drink nu al een paar maanden geen melk meer en eet vrijwel nooit kaas (soms op een broodje gezond) en moet zeggen dat ik nergens verschil in merk behalve dat ik geen sporadische nies-/allergie buien meer heb.

De connectie met verhoogde histamine dat zorgt voor gevoeligheid voor andere dingen kan wel eens kloppen.

Vanwege alle voordelen ga ik wel weer iets van een liter per dag drinken als ik op m'n doel vet% ben.

interessante topic. Ikzelf was als baby intolerant voor koemelk. was schijnbaar een heel gedoe als je moeder geen borstvoeding kan geven.
Toendertijd waren die alpro soja producten nog niet zo ontwikkeld zoals nu.

Echter jaren later als klein kind ben ik wel gewoon melk gaan drinken, en doe het nu nog evenals kaas en alle andere zuivelproducten.
heeft inderdaad ermee te maken dat je als jonge zuigeling nog geen goede absorptie/resorptie hebt en je darmpjes het niet aankunnen.

geen zin om dit telezen maar melk is goed voor je want als baby dronk je tog ook soort melk natuurlijk moet je geen 3liter melk per dag drinken maar 1-2l kan volgens mij geen schade doen zitten ook nog eens proteine in en het is lekker :)

geen zin om dit telezen maar melk is goed voor je want als baby dronk je tog ook soort melk natuurlijk moet je geen 3liter melk per dag drinken maar 1-2l kan volgens mij geen schade doen zitten ook nog eens proteine in en het is lekker :)

Reageer dan niet... Toch bedankt voor je wijze kennis die je ons wilt overdragen sebastiaan1993

Wat een conclusie, simpele ziel.

Ik drink geitenmelk.
Volgens voedsel allergie test ben ik licht gevoelig voor koemelk.
Merk er zelf niks van als ik het drink.

Geitenmelk is beter verteerbaar en wat hoger in kcal.
Wel een stukkie duurder helaas.

Terug
Naar boven