XXL Nutrition

Serieus

lilium

Cool Novice
Waardering
0
Beste dbbers,
Na lang wat aangekloot te hebben in de gym, heb ik nu toch besloten om
eens fatsoenlijk te gaan trainen. Dat betekent helaas geen deadlifts ( vertrouw ik mezelf niet mee door slechte houding en rug), maar wel hard trainen en op het eten letten.
Omdat ik zelf nogal snel de neiging heb om van dingen na een tijdje af te zien, wilde ik een blog bijhouden.
Over mezelf: Ik ben 1.82 en weeg 63 kilo.Bf weet ik niet,schat niet erg hoog. Aangezien ik nu al 1,5 week ziek ben, heb ik al die tijd geen gewichten meer aangeraakt behalve het gewicht van mijn dekbed. Ik heb dus even geen idee van mijn 'stats', die toch al niet zo goed waren.
Mijn doelen:
Ik wil minimaal 70 kilo gaan wegen, met een laag Bf.
Wat ga ik doen om dat te bereiken:
-Veel eten, minder snoepen
-Hard trainen en 3-split schema aanhouden
Moeilijkheden om mijn doel te bereiken zijn vooral school (examenjaar, examens komen er zo aan) en tijd (school+bijbaan).
Vanaf volgende week zal ik pas weer beginnen met trainen en zal dan ook met een nieuw trainingsschema werken.
Dat was mijn eerste bericht, ik hoop dat misschien iemand het zal lezen,
tips en motivatie zijn altijd welkom!
Groeten,

Lilium

Wijziging: Fok de slechte houding, ik ga gewoon deadliften en squaten!

Laatst bewerkt:
Welkom,

Post is wat je eet op een doordeweekse dag.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie!
Wat ik normaal eet is nog niet afgesteld op het trainen.
Of wat ik wil zeggen: Ik ben nog nooit serieus bezig geweest
en zeker niet met eten.
Maar wat ik normaal eet:
-5 a 6 boterhammen
- zo'n tussendoording
-2 koekjes
-normale maaltijd
- bekertje yoghurt
- 2 stuks fruit

En vaak chips etc.

Klinkt niet echt goed he?
Ik denk dat ik boterhammen een stuk wil verhogen, misschien tot 10.
Dan misschien nog een beker yoghurt erbij. En dan maar eens kijken wat het oplevert.

+ Ik zal vandaag of morgen een paar foto's van me maken, altijd handig om te zien hoe iemand begonnen is.

Ik ben trouwens van plan om volgende week met onderstaande trainingsschema te beginnen: (alles 3x10,8,6)

Zondag
Borst en biceps

-Bench press
- Dumbbell flyes
-Incline bench press
- Barbell curl
- Dumbbell incline curl (sitting)

Woensdag
Benen en borst
-Military press
- Dumbbell lateral raise
- Leg press
- leg stretch
- leg curl
- Kalf raise

Donderdag
Rug en triceps
- Seated row
- Cable pulldown wide grip front
-Dumbbell rows
- Shrugs
-Cable pull-down

1. ik zie geen squat
2. ook geen deadlift (dit moet je gewoon jezelf aanleren met laag gewicht en laag in reps, zo vorm je je techniek ook, anders leer je het nooit)
3. je voedingsschema vind ik ook nog nog steeds niet richting serieus neigen, reken eens uit wat je allemaal binnenkrijgt. En eet gewoon goeie maaltijden, geen tussendoordingen of koekjes
4. bij 3 dagen split heb je meestal wel de mogelijkheid tussen minstens 1 rustdag tussen de trainingsdagen, kijk hier eens naar (ipv wo en do)
5. mag wel wat meer oefeningen voor je rug in, dit is met je benen je grootste spiergroep, verwaarloos deze niet (ivm esthetiek, postuur en sterker bovenlichaam in zijn algemeenheid)
6. succes

Bedankt voor het reageren, hier kan ik iets mee!
1. Je hebt helemaal gelijk, zal die vervangen met de leg press
2. Ik weet het niet, zal instructeurs eens vragen om het goed voor te doen en te controlleren, maar bij mij in de gym doet eigenlijk niemand(!) deadlifts.
3. Is ook niet mijn serieuze eetschema. Zoals ik zei moeten er wat meer boterhammen bij, wat yoghurt en dan zie ik het wel. Denk dat ik nog zo'n kant-en-klare rijst-soep elke dag ga eten.
4. Klopt. Heb het nu zo neergezet omdat het handiger is met school, maar zondag-dinsdag-donderdag zal ook soms lukken.

5. Nog een rugoefening? Heb je een tip van welke oefening? Ik dacht misschien aan 'hyperextention' voor de onderrug?
6. Bedankt!

Ben net bij de doktor geweest en heb een kuur voor 10 dagen gekregen. Hij zei dat ik veel rust moest nemen...Godver, wilde volgende week al beginnen.
Maar laat ik het positief inzien, ik kan wel al rustig beginnen met meer eten en nog eens nadenken over mijn trainingsschema.

Gebruik die tijd om je in te lezen in dit forum, stickies en artikelen alles. Dan zie je ook dat vrijwel iedereen hier de deadlift hoog waardeert en waarom en kun je ideeën opdoen hoe een voedingsschema voor starters eruit ziet. Ik zie trouwens net dat je al 3 oefeningen voor rug hebt, las het net verkeerd. Deadlift er nog bij en het is netjes!

Ik heb al best veel hier gelezen hoor, maar zal zeker blijven doorlezen. Daarom was ik al zo bang dat zonder deadlift, mijn topic het niet zou redden :p
Maar zal inderdaad nog eens wat instructie-filmpjes kijken en de instructeurs op de gym vragen om het voor te doen + controleren.
Dan zal ik daarna beoordelen of ik het erbij gooi of niet.

Maar een vraag: Moet ik er nog hyperextensions bij gooien voor de onderrug, of word die ook voldoende meegetraint bij de huidige oefeningen?

Kun je nog wel erbij doen tot je gaat deadliften :hedbang:

Nog een vraag, ik weet het, ik ben lastig.
Maar volgens
http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/
Zou ik zonder iets te doen 1723,55 kalorien sowieso verbranden, dus zou ik dat + wat ik extra verbrand aan sporten en werken + nog wat meer om bij te komen moeten eten.
Maar hoe weet ik wat ik verbrand aan sporten en hoe weet ik de kalorien van wat ik eet?
En voor de verdeling van eiwitten, koolhydraten etc. ga ik zelf nog even wat verder lezen.

Ik heb de foto's weggehaald.
Ik zal ze weer posten als ik wat vooruitgang geboekt heb.

Laatst bewerkt:
er word hier niet uitgelachen hoor :rolleyes:

alleen toe gelachen

een belangrijk aspect dat bij jouw heel slecht is is je voeding ;)
je moet meer eten en goede voeding eten, met vooral veel eiwit.

Ben net bij de doktor geweest en heb een kuur voor 10 dagen gekregen.

:eek:

:D

Respect voor je dat je op zondag traint. Bah moet er niet aan denken op die dag. Voor de rest veel succes met het trainen en natuurlijk het eten! Ik hou je in de gaten vriend ;)

Als je eenmaal een beetje ingelezen bent hier op de site, zul je het nut van squaten, deadliften enzow wel snappen..

schema is op zich netjes..

Maar een leg press kan squaten niet vervangen, punt. Deadliften en squats zijn geen makkelijke oefeningen, maar je zult ze niet leren door ze niet te doen..

Neem de tijd om ze te oefenen, en het zal je oneindig veel meer opleveren dan een beetje legpressen, en leg-extensions..

Als ik je ff een eindje op weg mag helpen:

Dag 1:

Borst+triceps

Benchpress
Incline Bench press
DB press

Close grip Bench press
Dippen (desnoods tussen 2 bankjes)
Cable Pulldown

Dag 2:

Benen+buik

Squats
Lunges
Leg Curl
Calf Raises

Situps
Leg raises
Side bends

Dag 3:

Schouders

Mill. press
Upright Row
Side raises
Rear delt flyes
Shrugs

Dag 4:

Rug+biceps

Deadlift
Bent Over BB row
Lat. Pulldown wijd
Lat pulldown voor de borst

Biceps dumbbell curl
Biceps hammer curl
preacher curl

zoiets.. als je per se een split schema wilt.. je kan ook fullbody trainen.. kijk anders maar ff in me log.. staat genoeg in..

:eek:

:D

Respect voor je dat je op zondag traint. Bah moet er niet aan denken op die dag. Voor de rest veel succes met het trainen en natuurlijk het eten! Ik hou je in de gaten vriend ;)

Hehe, helaas niet de goede soort 'kuur'...maar een kuurtje tegen de griep :p
Heb je zelf ook een blog? Ben bij sommige al een tijdje het kijken, altijd goed voor motivatie
remco51092 zei:
een belangrijk aspect dat bij jouw heel slecht is is je voeding ;)
je moet meer eten en goede voeding eten, met vooral veel eiwit.

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik moet veel meer eten en vooral: gezond. Meer rijst enzo zal wel lukken, ik ben alleen over de eiwitten na het denken...?
Oh, nog over de voeding: Ik drink geen melk en doe geen boter op de boterham...Enige ideeen om dat te compenseren?

marrkos,

Die squats komen er sowieso in en nu ik het zo hoor, die deadlifts ook...
Ik zal je schema eens goed doornemen, maar kan zowieso al niet 4 dagen trainen. En
' Biceps dumbbell curl
Biceps hammer curl
preacher curl'

Is dat niet een beetje veel van het goede? Mun armen liggen nu al op de grond na 1 zware biceps-oefening!
Voor de rest ziet het er goed uit, zal er eens over denken ( heb immers nog de tijd tot volgende week)

marrkos,

Die squats komen er sowieso in en nu ik het zo hoor, die deadlifts ook...
Ik zal je schema eens goed doornemen, maar kan zowieso al niet 4 dagen trainen. En
' Biceps dumbbell curl
Biceps hammer curl
preacher curl'

Is dat niet een beetje veel van het goede? Mun armen liggen nu al op de grond na 1 zware biceps-oefening!
Voor de rest ziet het er goed uit, zal er eens over denken ( heb immers nog de tijd tot volgende week)

Naja.. ik heb lang een splitschema gehanteerd, en tis niks voor mij, ik train nu fullbody, en das perfect voor mij.. maarja.. wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken..

K bedoel.. wat wil je bereiken? wil je kracht, massa, allebei, gewoon goed d'r uit zien, ****ing groot en sterk worden..

Tis vrij veel ja die biceps oefeningen..

Mijn schema is als volgt:

Maandag&vrijdag:

Squats
bench
Bend over row
One Arm DB clean&press

Dippen
Leg raises

Woensdag:

Deadlift
Incline Bench
Standing Mill. press
Lat Pulldown

Biceps Curl
Situps

Zoek hier op 't forum of op google anders maar 's naar bill star/rippetoe..

Aangezien je bij zulke schema's sowieso om de dag squats doet of deadlift.. leer je dat ook gauw genoeg..

Terug
Naar boven