Fitness Seller

Serieus

• Topic Starter Topic Starter
Training A

Squat
10x20
5x30
5x50
4x60 (zwaar!)
5x55
5x50
5x50

BOR
10x10
5x20
5x30
6x40
5x50!

Bench press
10x20
5x30
5x40
5x60
5x50

Schoulder press
5x10
5x12,5
5x15
5x15
5x15

Dumbbell curl
5x12,5
5x15
5x17,5!
5x15
5x12,5

Squats pak ik de volgende keer minder setjes, hetzelfde gewicht.
Moest lang wachten op de BP want die was bezet, dus heb ik eerst BOR gedaan.

Training voelde niet zo goed aan, alleen de bor gaat nog echt vooruit. De rest gaat normaal.

TRAINING B

Deadlift (MAX +10kg)
10x30
5x40
5x50
5x70
5x80!
5x80!

Incline Bench
10x30
5x40
5x50
5x50
5x40

Chin ups
4x5

Shoulder press (gewicht per dumbel)
5x10
5x12,5
5x15
5x17,5!
5x15

Dipps
4x4

Tijdens het deadliften kwam de eigenaar van de gym naar me toe en zei dat ik beter een andere oefening kon doen. Deadliften is namelijk zeer slecht voor je rug, etc etc.Ook zei hij dat ik het gewicht niet op de grond moest laten rusten.
Nou, ik weet dat deadliften niet slecht hoeft te zijn voor de rug, toch zou ik daar wat meer informatie (lees onderzoeken) over willen lezen.
Het gewicht laten rusten blijf ik gewoon doen, het heet niet voor niets deadliften.

Wat vind jij daar van mark? En wat vind je van een belt?

Het heet idd niet voor niks deadlift. Gewicht volledig stilleggen. Dat is de bedoeling.

Zolang je de deadlift netjes en gecontroleerd uitvoert zullen zich er geen negatieve gevolgen voordoen. Enkel een hele dikke rug.

Het heet idd niet voor niks deadlift. Gewicht volledig stilleggen. Dat is de bedoeling.

Zolang je de deadlift netjes en gecontroleerd uitvoert zullen zich er geen negatieve gevolgen voordoen. Enkel een hele dikke rug.

+1.

Het verstevigt je core en dat draagt sowiezo weer bij aan verminderde kans op rugblessures.

TRAINING B

Deadlift (MAX +10kg)
10x30
5x40
5x50
5x70
5x80!
5x80!

Incline Bench
10x30
5x40
5x50
5x50
5x40

Chin ups
4x5

Shoulder press (gewicht per dumbel)
5x10
5x12,5
5x15
5x17,5!
5x15

Dipps
4x4

Tijdens het deadliften kwam de eigenaar van de gym naar me toe en zei dat ik beter een andere oefening kon doen. Deadliften is namelijk zeer slecht voor je rug, etc etc.Ook zei hij dat ik het gewicht niet op de grond moest laten rusten.
Nou, ik weet dat deadliften niet slecht hoeft te zijn voor de rug, toch zou ik daar wat meer informatie (lees onderzoeken) over willen lezen.
Het gewicht laten rusten blijf ik gewoon doen, het heet niet voor niets deadliften.

Wat vind jij daar van mark? En wat vind je van een belt?

Dat zeggen ze in mijn sportschool ook.. ik heb vriendelijk geglimlacht, en doe lekker wat goed is..

Deadliften zal, als je het goed uitvoert, alleen maar een sterkere rug en hams bouwen.. dus je rug wordt er alleen maar beter van!

En ja je moet het gewicht ff stil leggen op de grond!

Ik heb geen wetenschappelijk info om dat te onderbouwen, maar als je beetje rondleest hier op 't forum.. dan zul je zien dat deadliften je alleen maar goed kan doen;)

Een belt gebruiken.. Ik weet niet, ik vind het persoonlijk maar niks, het belemmert me om m'n buik lekker uit te zetten, en het lijkt me dat het ook nog lang niet nodig is gezien de gewichten die je gebruikt.. das pas als je echt veel kilo's gaat verplaatsen nodig imo.. Lees maar eens wat topics in de powerlift sectie.. daar weten ze er meer van!

Verder moet je 75% van wat in de sportschool gezegd wordt lekker negeren.. werd me laatst ook weer verteld dat squaten slecht is voor je knieën.. een kneus die moeite had met 100kg legpress voor een paar reps.. naja.. zegt genoeg.. Een hoop is onzin..

Zodra mensen beginnen te roepen dat deadlift, squat, standing mill. press, bent over row, pullups, benchpress, clean&press enzow slecht zijn, zijn gewoon niet goed bij hun hoofd! Hoe groot ze ook zijn..

Ik heb geen wetenschappelijk info om dat te onderbouwen, maar als je beetje rondleest hier op 't forum.. dan zul je zien dat deadliften je alleen maar goed kan doen;)

Niet mee eens: Met een slechte techniek zal je je zelf zeker geen goed doen met de deadlift, je kan ernstige blessures oplopen.

Dat zeggen ze in mijn sportschool ook.. ik heb vriendelijk geglimlacht, en doe lekker wat goed is..

Deadliften zal, als je het goed uitvoert, alleen maar een sterkere rug en hams bouwen.. dus je rug wordt er alleen maar beter van!

Een belt gebruiken.. Ik weet niet, ik vind het persoonlijk maar niks, het belemmert me om m'n buik lekker uit te zetten, en het lijkt me dat het ook nog lang niet nodig is gezien de gewichten die je gebruikt.. das pas als je echt veel kilo's gaat verplaatsen nodig imo.. Lees maar eens wat topics in de powerlift sectie.. daar weten ze er meer van!

Verder moet je 75% van wat in de sportschool gezegd wordt lekker negeren.. werd me laatst ook weer verteld dat squaten slecht is voor je knieën.. een kneus die moeite had met 100kg legpress voor een paar reps.. naja.. zegt genoeg.. Een hoop is onzin..

Zodra mensen beginnen te roepen dat deadlift, squat, standing mill. press, bent over row, pullups, benchpress, clean&press enzow slecht zijn, zijn gewoon niet goed bij hun hoofd! Hoe groot ze ook zijn..

Dat zei ik ook;)

Ok, mijn conclusie is dus: Gewoon lekker doorgaan met deadliften, maar wel een goede techniek aanhouden. Oftewel: Filmpjes komen eraan!
Mijn onderrug voelt nu trouwens echt kapot aan, maar dat krijg je als je meteen je max +10 omhoog gaat en dan ook nog eens 2 sets pakt :D.

Ok, een powerbelt laat ik dus nog even voor wat het is.

Wat vinden jullie er eigenlijk van als ik de bench press steeds 2x per week pak, en de incline maar 1x? Dus wel steeds wisselen van a-b-a naar b-a-b, maar de benches gewoon laten staan? Want om nou 2x per week de incline te doen en maar 1x de gewone bench voelt gewoon raar aan. Bovendien heb ik best een sterke incline, in verhouding met mijn gewone bench (ongeveer 10kg minder)

goed toch? Bench 3 keer is wel veel hoor!

Tuurlijk kan je een blessure oplopen door te deadliften, dat risico is echter aanwezig bij elke lift.

Tuurlijk kan je een blessure oplopen door te deadliften, dat risico is echter aanwezig bij elke lift.

Het gaat natuurlijk om de hoogte van het risico dat je loopt. Bij een preacher curl zal je hoogstwaarschijnlijk nooit je rug blesseren, bij een deadlift ligt het risico toch wat hoger.

Daarnaast is natuurlijk de discussie of de deadlift op zichzelf slecht is voor je onderrug, want hoe slecht is het om elke week je onderrug maximaal te belasten?
Maar dat laatste lijkt me eigenlijk voort te komen uit 'ervaringen' met mensen die (voor hun werk) zwaar tillen en daardoor last kregen van hun onderrug. Door zo'n verhalen denken veel mensen anders over de onderrugspieren dan over andere spieren. (hetzelfde geld voor buikspieren, die spieren moet je opeens zoveel mogelijk reps en sets maken om te laten groeien?)

Ok, mijn conclusie is dus: Gewoon lekker doorgaan met deadliften, maar wel een goede techniek aanhouden. Oftewel: Filmpjes komen eraan!
Mijn onderrug voelt nu trouwens echt kapot aan, maar dat krijg je als je meteen je max +10 omhoog gaat en dan ook nog eens 2 sets pakt :D.

Ok, een powerbelt laat ik dus nog even voor wat het is.

Wat vinden jullie er eigenlijk van als ik de bench press steeds 2x per week pak, en de incline maar 1x? Dus wel steeds wisselen van a-b-a naar b-a-b, maar de benches gewoon laten staan? Want om nou 2x per week de incline te doen en maar 1x de gewone bench voelt gewoon raar aan. Bovendien heb ik best een sterke incline, in verhouding met mijn gewone bench (ongeveer 10kg minder)

Ja joh.. gewoon 2 keer benchen.. en 1 keer incline;) Mijn schema is ook elke week gewoon a-b-a

Met normale bench spreek je je bovenste borstspieren heus ook wel aan, alleen minder! Met Incline spreek je ze volledig aan..

Maar het doel van jouw huidige schema moet ziijn.. Kracht en massa.. allerlei isolatie shit heb je nu niet nodig.. gewoon eerst lekker sterk worden, flinke massa pakken, niet te moeilijk doen over vet% enzow.. gewoon vreten en massa er op plakken..

Over paar maanden, als je flink wat massa hebt.. dan stap je lekker over op allerlei isolatie.. als bijv. je bovenkant borst achterloopt, of je biceps, of je kuiten, of noem maar op..

Of je blijft zoals mij gewoon lekker doorgaan met fullbody:D

In ieder geval, als ik jou was zou ik me nu gewoon richten op de basisoefeningen: deadlift, squat, bench, MP, bent over row, dips, chins..

Hiermee worden ALLE spieren aangesproken, alleen sommige in mindere mate, maar daar hoef je je nu nog lang niet druk over te maken!

Terug
Naar boven