AndroidHealthClinic

Serieus

• Topic Starter Topic Starter
Ik vond fullbody ook wel fijn, misschien dat ik daar ook ooit nog eens naar overstap. Maar dit lijkt me nu beter voor me.
Wat ik uiteindelijk wil bereiken is groot en sterk worden natuurlijk! Niet overdreven groot, maar gewoon goed gespierd. En daarom is als eerste mijn doel om 70kg te gaan wegen, dan zie ik wel of ik daar tevreden mee ben.

Misschien een goed idee om rippetoe te gaan doen, ideaal voor beginners die de grote oefeningen nog niet goed kennen. Je begint gewoon serieus laag en dan gaat dat wel goedkomen.
Maar ik ben het eens met een andere poster dat je vooral veel moet vreten, kwark noten tonijn kip fruit etc.

Misschien een goed idee om rippetoe te gaan doen, ideaal voor beginners die de grote oefeningen nog niet goed kennen. Je begint gewoon serieus laag en dan gaat dat wel goedkomen.
Maar ik ben het eens met een andere poster dat je vooral veel moet vreten, kwark noten tonijn kip fruit etc.

Ik weet het niet, dat rippetoe heeft me nooit zo aangesproken...

Ik ga sowieso al elke dag van die dikke noedelsoep proberen te eten, die voelen aan als een hele maaltijd. Noten zal ook wel 1 a 2 keer per week lukken...En dan ook nog elke week een eitje extra maken lijkt me ook al weer wat te schelen.

Ah, nog iets waar ik over na moet denken:
Doe ik gewoon 10,8,6 reps met hetzelfde gewicht of steeds hoger of juist steeds minder?
Het jeukt me om uit te proberen, verdomme waarom moet ik toch ziek zijn?

Gewoon schema kiezen wat je aanspreekt, dit minstens 2 maanden doen dan weet je of het wat voor je is of niet. En sorry maar een eitje extra per week is niet voldoende. Kijk eens of je op 3000 kcal per dag uitkomt (zie stikkies in voedingforum).

Dat is een probleem, want ook na het lezen van de sticky's weet ik niet hoeveel kcal ik ongeveer eet? Hoeveel kcal is bijvoorbeeld een boterham?

Ik zal eind deze week eens bijhouden hoeveel ik eet, dan schrijf ik het allemaal eens op.

1 bam = 30 gram = 13 Gram KH = 70 Kcal

Na veel reacties heb ik toch besloten om Squats en Deadlifts aan mijn schema toe te voegen. Hier dan mijn huidige schema:

3-Split
Zondag
Borst en biceps
-Bench press
- Dumbbell flyes
-Incline bench press
- Barbell curl
- Dumbbell incline curl (sitting)

Woensdag
Benen en borst
-Military press
- Dumbbell lateral raise
- Squats
- leg stretch
- leg curl
- Kalf raise

Donderdag
Rug en triceps
- Deadlift
- Cable pulldown wide grip front
-Dumbbell rows
- Shrugs
-Cable pull-down

Ik twijfel alleen over het aantal sets en reps...
Normaal deed ik altijd 10,8,6, maar als ik zo op het forum lees is 5x5 stukken beter? Wie heeft tips?

Je split ziet er niet verkeerd uit, doe maar gewoon 3 a 4 setjes in de range van 12-6 voor massa en 5x5 voor kracht (grof gezegd). Zou nog triceps extension erbij gooien, extra oefening triceps mag nog wel.

Kijk, nu weet ik al wat meer. Heb je geen site of iets waar zo'n dingen opstaan?
Als niet zal ik zelf eens alles door moeten lopen. Je moet wat voor je sport over hebben he
http://forum.dutchbodybuilding.com/...arden-grammen-kcal-koolhydraten-schema-24805/

Hiermee kun je vrijwel alles wel knutselen.

Je split ziet er niet verkeerd uit, doe maar gewoon 3 a 4 setjes in de range van 12-6 voor massa en 5x5 voor kracht (grof gezegd). Zou nog triceps extension erbij gooien, extra oefening triceps mag nog wel.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...arden-grammen-kcal-koolhydraten-schema-24805/

Hiermee kun je vrijwel alles wel knutselen.

Bedankt, ik kan dus toch schema's maken :p
En dan bedoel je massa en kracht per week afwisselen of hoe bedoel je dat?
Ja, was zelf het twijfelen tussen skullcrusher en triceps extension...

Als jij vooral om sterker worden geeft doe je bv 5x5 en als je vooral wilt groeien doe je 12-6 reprange. Maar dit is wat simplistisch maar voor massa is 12-10-8-(6) helemaal niks mis mee...

Als jij vooral om sterker worden geeft doe je bv 5x5 en als je vooral wilt groeien doe je 12-6 reprange. Maar dit is wat simplistisch maar voor massa is 12-10-8-(6) helemaal niks mis mee...

Ok! Ik zal de eerst komende trainingen eens kijken wat ik lekkerder vind. 12-8 heb ik een tijdje gedaan, maar ik vond 10-6 beter. Als ik dan niet meer doorgroeide, kon ik het aantal reps verhogen naar 12, waarna ik wel weer verder kwam.

Het is heel simpel. Blijf tussen de 1 en 12 reps. Pak vooral compounds. Zorg dat je elke week progressie ziet, bijvoorbeeld:

Banken:

week 1: 2 x 6 x 60 kg
week 2: 2 x 7 x 60 kg
week 3: 2 x 9 x 60 kg
week 4: 3 x 9 x 60 kg
week 5: 3 x 10 x 60 kg
En dan verhoog je:
week 6: 3 x 6 x 70 kg
Enzovoort.

Er is geen magische rep-range. Gewoon zorgen dat je wekelijks progressie ziet, aan de hand van:
* Reps verhogen met zelfde gewicht
* Gewicht verhogen en hetzelfde aantal reps aanhouden
* Sets verhogen en reps en gewicht gelijk houden

is de key tot groeien. Niet iets van 9 reps en een assisted rep ofzo.

Overload is the key!

Het is heel simpel. Blijf tussen de 1 en 12 reps. Pak vooral compounds. Zorg dat je elke week progressie ziet, bijvoorbeeld:

Banken:

week 1: 2 x 6 x 60 kg
week 2: 2 x 7 x 60 kg
week 3: 2 x 9 x 60 kg
week 4: 3 x 9 x 60 kg
week 5: 3 x 10 x 60 kg
En dan verhoog je:
week 6: 3 x 6 x 70 kg
Enzovoort.

Er is geen magische rep-range. Gewoon zorgen dat je wekelijks progressie ziet, aan de hand van:
* Reps verhogen met zelfde gewicht
* Gewicht verhogen en hetzelfde aantal reps aanhouden
* Sets verhogen en reps en gewicht gelijk houden

is de key tot groeien. Niet iets van 9 reps en een assisted rep ofzo.

Overload is the key!

Dat ga ik zeker proberen. Ik zal hier bijhouden hoe ik train, hoeveel sets/reps en gewicht.
(Volgende week kan ik pas weer beginnen ivm ziekte)

Ik ben vandaag TOCH gaan trainen, ook al ben ik nog ziek. Ik heb het natuurlijk zeer rustig aangedaan, alles ruim onder mijn niveau.

Deadlift heb ik eerst 20x3 met alleen de stang gedaan voor techniek. Ik moet zeggen, het voelt gewoon 'zwaar' aan, het is tenminste anders dan een machine.

Voor de rest gewoon alles rustig gedaan, afgesloten met 2x10x15kg deadlift. Is het goed als ik de spanning in mijn bovenrug en middenrug voel?

Terug
Naar boven