XXL Nutrition

sgtmossad heeft een nieuwe lifestyle

Peiling Peiling Zijn zupersetjes voor massa- , droog - en/of sterker worden

• Supersetjes voor massa en sterker worden?

Stemmen: 1 12,5%
  • Of supersetjes om kurkdroog te worden?

Stemmen: 7 87,5%

• Totaal stemmers
    8
  • Peiling gesloten .
Over de vraag van de KH, Koolhydraten worden vaak onderschat! (Dressed weet hier ook meer van) Eiwitten worden beter opgenomen als je voldoende KH Binnenkrijgt, een aanbevolen hoeveelheid ligt tussen de 5-7 Gram per dag.. Voor sportmensen (duursporters) is dit echter te weinig en dienen meer te nemen!

Ik zou dus in ieder geval rond de 5 gram gaan zitten (97 * 5 = 485) Houdt de havermout dus op 30 - 50 gram savonds, voor extra KH en de opname ervan.. Neem er ook wat nootjes bij.. Of olijf/lijnzaad-olie!

Je vetten zou ik per dag toch wel op 100 - 120 Gram houden.. Meestal zitten mensen op 1,5 Gram per Lichaamsgewicht (97 * 1,5 = 145)

Iets minder is ook niet een ramp dus houdt die 100 - 120 gram aan!

Ik hoop je hier mee geholpen te hebben! Heb je nog vragen Kun je PM sturen

:study:
Mannen i need feedback come on!:help:

:yarly::hitit::orly::stupid:

Je bent zeg 97kg. Je basisbehoefte = 28/kg= 2716. Als je dan je training (400kcal) daarbij telt dan zit je op 3116 kcal om op normaal gewicht te blijven. Ga je in de cut, dan moet je hier onder dan gaan zitten en in de bulk er boven.
Voor de bulk zijn dan vetten/koolhydraten aan te raden en voor de cut om spieren te behouden hoog in eiwitten en lager in koolhyd/vetten.
Hierbij telt natuurlijk wel alles mee. Ook je drankjes.
Zal nog ff in mijn boeken kijken welke voedingsmiddelen je het beste kunt gebruiken.;):D

yep

Thanks voor je reactie! Kan je svp uitleggen waarom het zo`n groot verschil moet zijn 1000 kcal-doen bb-ers dit ook? Denk je als je mijn excel bestand ziet en de t-dagen en de niet t-dagen dat ik minder moet eten op niet t-dagen of de 100 kcal verchil bereiken door nog meer te eten op t-dagen.
Die vette vis zoals zalm etc. ga ik zeker doen...dat gooit inderdaad wat variatie erin!

Thanks Sniper! Ik heb nu al zin in maart.....om te gaan cutten.
Deze zomer gaat het BF% op 7 staan maatje....dan komen die chicks vanzelf naar je toe op het strand.

No problem maat! Ik ben ook lerende..waarom begin je er niet eens keer mee?

ik zie hier de meest fantastische voedselpakketjes langs komen , heel mooi allemaal , maar ik in mijn line of duty kan ik op dit soort tijden gewoon niet eten , er moet ook gewerkt worden , en dan heb ik alleen nog over eten , en niet over het meesjouwen ervan als je goed wilt doen , nee ik hou me aan mijn maatje vast - heeft net zo'n eetpatroon zoals ik + een waanzinnig fysiek voor iemand van 85 kg , en naturel he:D:D

Thanks voor je tip! Ik zal het eens proberen hoe dit bevalt en zal ook mugjes suggestie - twee eetlepels olijfolie ipv havermout - eens proberen.

Waarom moet ik by the way hoger in kh gaan zitten en wat is het voordeel daarvan. Hoe hoog moet je by the way in grammen in vet gaan zitten per dag...is dat wel goed geregeld in mijn schema?

yep yep

Thanks voor je reactie! Kan je svp uitleggen waarom het zo`n groot verschil moet zijn 1000 kcal-doen bb-ers dit ook? Denk je als je mijn excel bestand ziet en de t-dagen en de niet t-dagen dat ik minder moet eten op niet t-dagen of de 100 kcal verchil bereiken door nog meer te eten op t-dagen.
Die 1000 kcal. verschil heb ik gedaan zodat je een soort carb cyclen idee krijgt.
Dan begint je lichaam niet te wennen aan x hoeveelheid voedsel. En imo wordt je minder snel vet in een bulk. En het hoeft niet specifiek 1000 kcal. te zijn. Je kunt ook gerust wat minder doen. Het is toch allemaal een weg van trial and error.
En maak het verschil dan wel in de carbs en evt. beetje vet minder. Maar niet minder proteïne.
Ik zou dan btw. op trainingsdagen idd meer gaan eten.
En je vet iname zou ik ergens houden op de 30% van je totale kcal. evenals de eiwitten. En de carbs dan op 40%.

Hee dumba waar staat die factor 28 voor bij het bepalen van je onderhoud? Is dat een statisch gegeven of varieert dat nog wanneer je bijvoorbeeld een vrouw bent?

Hee dumba waar staat die factor 28 voor bij het bepalen van je onderhoud? Is dat een statisch gegeven of varieert dat nog wanneer je bijvoorbeeld een vrouw bent?

Ik heb voedingsleer gestudeerd en diverse mensen geholpen met afvallen/aankomen.
Het varieert qua metaboliek van 27-29, vandaar dat ik meestal 28 gebruik als factor. Bij een snellere metabo is het 29, bij een langzamere 27.
Varieert niet bij vrouwen of mannen en heeft ook nog te maken met het soort werk wat je doet. Bij een bouwvakker bijvoorbeeld gaat de factor soms zelfs naar 32-34.;)
Het zijn boeken van 150 pag.per stuk (3), dus zal je het hele verhaal verder besparen.:D
Inclusief trainen kun je ook 33 als factor nemen.

Ik heb voedingsleer gestudeerd en diverse mensen geholpen met afvallen/aankomen.
Het varieert qua metaboliek van 27-29, vandaar dat ik meestal 28 gebruik als factor. Bij een snellere metabo is het 29, bij een langzamere 27.
Varieert niet bij vrouwen of mannen en heeft ook nog te maken met het soort werk wat je doet. Bij een bouwvakker bijvoorbeeld gaat de factor soms zelfs naar 32-34.;)
Het zijn boeken van 150 pag.per stuk (3), dus zal je het hele verhaal verder besparen.:D
Inclusief trainen kun je ook 33 als factor nemen.

Heeft u ook een naam voor dit boek? misschien is deze te downloaden bij nieuwsgroepen of Ftd3, staat hier ook iets in over eiwitinname? zo ja laa t me dit even weten1! ;)

Nooit eiwitiname bestuderen in voedingsleer boeken!:D
Luister daarvoor naar BBers want anders ga je nooit groeien;)

Ik heb het ook wel aangepast naar BB-ers en wat ik zelf al over voeding wist. Ze geven bijv.aan dat 1-1,5 gram eiwit wel voldoende is voor krachtsporters, maar dat zul je mij nooit horen zeggen.;)
Ga uit voor lichte krachttraining per kg. 2-2,5gram per kg en voor zwaarder 2,5 of meer.:D

• Topic Starter Topic Starter
Over de vraag van de KH, Koolhydraten worden vaak onderschat! (Dressed weet hier ook meer van) Eiwitten worden beter opgenomen als je voldoende KH Binnenkrijgt, een aanbevolen hoeveelheid ligt tussen de 5-7 Gram per dag.. Voor sportmensen (duursporters) is dit echter te weinig en dienen meer te nemen!

Ik zou dus in ieder geval rond de 5 gram gaan zitten (97 * 5 = 485) Houdt de havermout dus op 30 - 50 gram savonds, voor extra KH en de opname ervan.. Neem er ook wat nootjes bij.. Of olijf/lijnzaad-olie!

Je vetten zou ik per dag toch wel op 100 - 120 Gram houden.. Meestal zitten mensen op 1,5 Gram per Lichaamsgewicht (97 * 1,5 = 145)

Iets minder is ook niet een ramp dus houdt die 100 - 120 gram aan!

Ik hoop je hier mee geholpen te hebben! Heb je nog vragen Kun je PM sturen

Thanks voor je adviezen!

Je bent zeg 97kg. Je basisbehoefte = 28/kg= 2716. Als je dan je training (400kcal) daarbij telt dan zit je op 3116 kcal om op normaal gewicht te blijven. Ga je in de cut, dan moet je hier onder dan gaan zitten en in de bulk er boven.
Voor de bulk zijn dan vetten/koolhydraten aan te raden en voor de cut om spieren te behouden hoog in eiwitten en lager in koolhyd/vetten.
Hierbij telt natuurlijk wel alles mee. Ook je drankjes.
Zal nog ff in mijn boeken kijken welke voedingsmiddelen je het beste kunt gebruiken.;):D

Ik ben erg benieuwd topper!

:D

Die 1000 kcal. verschil heb ik gedaan zodat je een soort carb cyclen idee krijgt.
Dan begint je lichaam niet te wennen aan x hoeveelheid voedsel. En imo wordt je minder snel vet in een bulk. En het hoeft niet specifiek 1000 kcal. te zijn. Je kunt ook gerust wat minder doen. Het is toch allemaal een weg van trial and error.
En maak het verschil dan wel in de carbs en evt. beetje vet minder. Maar niet minder proteïne.
Ik zou dan btw. op trainingsdagen idd meer gaan eten.
En je vet iname zou ik ergens houden op de 30% van je totale kcal. evenals de eiwitten. En de carbs dan op 40%.

Zal ik doen topper!

Ja ik dacht dat ik nl. rond de 2200 in ruststand verbuik? Volgens alle tabellen?

Eens eggwhites!! egwhites en nog eens eggwhites :D

Ik heb het ook wel aangepast naar BB-ers en wat ik zelf al over voeding wist. Ze geven bijv.aan dat 1-1,5 gram eiwit wel voldoende is voor krachtsporters, maar dat zul je mij nooit horen zeggen.;)
Ga uit voor lichte krachttraining per kg. 2-2,5gram per kg en voor zwaarder 2,5 of meer.:D

Mijn schema staat dus op licht krachttraining? Chips nog meer eiwitten?

Top:thumbs:

Kleine workout voor de zondag erg lekker...

BUIK ONDERARMEN & ZWEMMEN

Buik

:rocker2::rocker:
Gravitti boots (beestachtig zwaar als je hem heel langzaam uitvoert)
4x10

Hanging straight leg hip raise
2x12
2x10

side raise 3
3x20 elke zij

Onderarmen

Barbell reverse wrist curl
4x10x10 kg pff is zwaar zeg deze oefening!:loopband:

Dumbbell wrist curl
1x10x12 3x10x14

35 minuten zwemmen in het zwembad schoolslag en daarna als beloning een infraroodsauna en zonnebank gepakt!

Nu lekker aan de tonijn met brood en amandelen..mmm
:brew::meal::eetmug:

Mooie buiktraining.
Die reverse wrist curl is dat palms up of down? Zal wel een down zijn. Lekker zwaar zijn die, hehehe

Is idd palms down, deze zijn naar de grond gericht. Ik doe deze op een bankje. Dan zit ik op mijn knieën en leg ik mijn bovenarmen op een bankje... is stabieler. Zeker een goeie oefening.

dat valt allemaal toch wel mee dacht ik zo

Ik zag drie sterren staan dus dacht, kom ik ga eens lezen.

Viel niet mee eerlijk gezegd, lijkt wel een log van een kinderpartijtje waarbij de eerste natte droom wordt gevierd.

Ik heb tot post 309 terug gelezen en ben iets over buik tegen gekomen.
Te weinig om echt commentaar over te geven.

Ik zou best willen lezen over jouw training maar het zou voor mij handig zijn als het een en ander overzichtelijk is.

Succes.

1)Allereerst bedankt voor je 1 ster beoordeling.

2) Een tip;Als je iets niet prettig vindt lezen dan lees je het toch niet en al helemaal niet t/m post 309 zoals je zelf schrijft.

3) Vertel je moeder dat ik iets later kom vanavond en ga andere mensen vervelen svp.

Laatst bewerkt:
Je komt ieder keer vervelend doen in mijn log en die van Dumba.
Waarom blijf je niet gewoon lekker met je powerliftvriendjes buiten spelen en laat mij lekker met rust in mijn log?

Laatst bewerkt:
Viel niet mee eerlijk gezegd, lijkt wel een log van een kinderpartijtje waarbij de eerste natte droom wordt gevierd.

Ik heb tot post 309 terug gelezen en ben iets over buik tegen gekomen.
Te weinig om echt commentaar over te geven.

Waar slaan dit soort opmerkingen dan op ?
Ik train potverdomme 6 x per week en vreet 8 x per dagIk heb van alles het beste solgar vitamines etc.

Hoe durf je te stellen dat het hier een kinderpartijtje is prutser?
Ik train sinds 2 maanden dedicated

Voor beide valt wat te zeggen. Mossad is echt enorm gedreven, vind zijn trainingen echt wel hardcore voor iemand die de afgelopen 2 maanden serieus bezig is. De laatste paar weken is het idd het geval dat er veel buiten de trainingslogjes over andere zaken gesproken wordt zoals voeding, maar op zich moet dat geen probleem zijn. Zo kun je veel van elkaar leren.

Verder kan Mossad wel eens fel reageren op kritiek. Weet dat Imponderabilia het niet verkeerd bedoeld. Heb wel eens vaker zijn posts gezien en altijd inhoudelijk van karakter. Hij heeft idd nooit Dumba's logje lopen te bashen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven