XXL Nutrition

Shake drinken tijdens de training?

• Topic Starter Topic Starter
Oke dank jullie wel allemaal!

Tijdens training altijd 10gr EAS ;)

Whey tijdens de training heeft geen nut, tegen de tijd dat het is waar het moet zijn ben je uitgetraint en moet er eigenlijk weer een maaltijd in.

ook na je training schreeuwen je spieren om eiwitten hoor, niet alleen tijdens je training... Dus het spul word altijd goed gebruikt.

dus dat het geen nut heeft, vind ik onzin, het is altijd goed. \

maar meest logische lijkt me inderdaad whey een uurtje voor de training en na de training op zijn tijd een degelijke maaltijd erin.

ook na je training schreeuwen je spieren om eiwitten hoor, niet alleen tijdens je training... Dus het spul word altijd goed gebruikt.

dus dat het geen nut heeft, vind ik onzin, het is altijd goed. \

maar meest logische lijkt me inderdaad whey een uurtje voor de training en na de training op zijn tijd een degelijke maaltijd erin.

Niet helemaal mee eens.

Als jij goed getraint hebt zal het niet (volledig) gebruikt worden waar jij het voor inneemt. (spiergroei/herstel)

dan verschillen wij daar iets van mening. :)

Ik ben het ermee eens dat de eiwitten niet op het ideale tijdstip zullen aankomen bij de spieren die ze nodig hebben, waardoor je toch een stukje herstel tijd mis loopt, maar ik ben van mening dat alle eiwitten echt wel gebruikt zullen worden.

Uiteraard afhankelijk of je ook nog snelle suikers ernaast neemt of niet, zo niet zal een klein deel vd eiwitten omgezet worden om je glycogeen spiegel weer omhoog te schroeven...

Heb hier ergens wel eens een test over gezien, of iemand die dat postte, dat voor of na de training whey nemen iets verschil maakte, maar wel minimaal... zou alleen zo niet meer weten waar of dat topic is gebleven...

Neemt daarnaast ook niet weg dat ik de whey lekker voor de training neem ;)

-edit-

deze was dat geloof ik:

http://www.ergogenics.org/440.html#1

maakt wel verschil, maar geen drastische verschillen

Laatst bewerkt:
Ik drink altijd 3 scoops weightgainer tijdens training zodat mijn spieren het meteen opnemen en tijdens de training gainen. Ik doe meteen vlak daarna max bench press.

Niet zulke onnozele adviezen geven, sommige mensen nemen dit als waar aan. Ten eerste is het jammer voor je geld, kun je beter chocomelk drinken.

Ook zijn de voedingswaarden niet workout gericht. Meestal zitten er langzame carbs in en wat vet, wat de opname vertraagt, eiwitten zijn whey eiwitten die worden ook niet zo snel opgenomen als bcaa's.

Tenzij je mammoth drinkt, zit alleen maar simpele suikers in XD

Niet zulke onnozele adviezen geven, sommige mensen nemen dit als waar aan. Ten eerste is het jammer voor je geld, kun je beter chocomelk drinken.

Ook zijn de voedingswaarden niet workout gericht. Meestal zitten er langzame carbs in en wat vet, wat de opname vertraagt, eiwitten zijn whey eiwitten die worden ook niet zo snel opgenomen als bcaa's.

Tenzij je mammoth drinkt, zit alleen maar simpele suikers in XD

Ik ben hier een erkent professional adviseur op sport en healthcare, dus wat bedoel je dat ik onnozel advies geef.

Ik ben hier een erkent professional adviseur op sport en healthcare, dus wat bedoel je dat ik onnozel advies geef.

Whatever men ;)

Onthoud wel dat vele hier leken zijn op voeding en supplementen gebied. Dit soort adviezen zouden als waar kunnen worden aangenomen. Jij zou het toch ook niet fijn vinden als je slecht advies kreeg? ;)

Terug
Naar boven