Fitness Seller

Shake: wat is beter: pre of postworkout?

Je kan beter je whey meteen na je NO nemen. NO heeft 'voorrang' dus eerst dat, eventjes wachten, dan je whey. Dan wordt het opgenomen zo rond het eind van je training. Dextrose gewoon vlak voor je training, echter is (ben ik sinds gister achter) dextrose niet per se van belang voor je training dus dat heb ik persoonlijk geschrapt om wat meer langzamere carbs bij mijn pre- maaltijd te nemen.

Meteen na je training eerst dextrose (anders wordt het vertraagd door je whey) en minuutje erachter je whey.

Doe ik ook.Ik neem thuis de NO en bij de sportschool de whey/dextrose

Whey nemen na je NO vermindert het effect van je NO..

Ik ben er van op de hoogte.
Persoonlijk verneem ik niet echt een verschil. De NO is dan ook al opgenomen he aangezien er een half uur tussen zit (NO/whey). Trouwens zit er in veel NO producten ook proteïne.

En hoe zou je het anders moeten nemen. NO is het best op een lege maag, dus whey en half uur later NO is dus niet op lege maag. Daarom dat ik voor bovenstaande optie heb gekozen.

Laatst bewerkt:
Doe ik ook.Ik neem thuis de NO en bij de sportschool de whey/dextrose
Ik bedoelde dichter op elkaar, want nu is je whey pas +/- 30min na je training actief. Het is geen ramp, maar minder effectief.

Maar waarom is NO minder effectief als je whey erachter aan neemt? Ik wist dat niet, maar ik gebruik het ook niet dus ja:rolleyes::p Heeft dat simpelweg te maken met 'op nuchtere maag' innemen? Want ik denk dat als je NO met flink wat water neemt (als dat mag/kan), en 5 minuutjes wacht, dat je die whey er best na kan nemen aangezien whey ook niet echt snel 'zakt' zeg maar.

Maarja, zoals ik al zei, ik weet niet veel over het gebruik van NO, alleen waar het goed voor is. Ik probeer alleen advies te geven om al je supps zo effectief mogelijk te benutten. Echter hoeft dit natuurlijk niet met 100% dedicatie, van post naar pre shake gaan is al een hele vooruitgang opzich;)

Ik ben er van op de hoogte.
Persoonlijk verneem ik niet echt een verschil. De NO is dan ook al opgenomen he aangezien er een half uur tussen zit (NO/whey). Trouwens zit er in veel NO producten ook proteïne.

En hoe zou je het anders moeten nemen. NO is het best op een lege maag, dus whey en half uur later NO is dus niet op lege maag. Daarom dat ik voor bovenstaande optie heb gekozen.

Ik merk wel flink verschil als ik het echt op 'lege' maag (eet meestal een dik uur van tevoren nog) neem.
Neem mijn Whey na de training, zorg gewoon dat ik genoeg eiwitten uit voeding binnenkrijg in de maaltijden voor de training, dan heb je die whey niet persé nodig voor de training.

voor en na is het beste, wat er hier ook gezegd wordt
komaan jongens vergaren jullie dan echt geen info over supps??

Ik lees op t forum verschillende berichten hierover. De een neemt het voor trainen de ander neemt het erna.

Ik snap niet helemaal wat het nu is van een Whey-shake nemen voor je training. t Lijkt me dat je voornamelijk koolydraten moet hebben voor energie en dan na de training als alles kapot is aan de eiwitten gaat.
Ik zal er vast naast zitten dus ben benieuwd hoe dit precies zit.

Als je een weightgainer gebruikt (zoals CCG) kan ik me voorstellen dat je voor training hiervan een shake neemt, omdat je er knetter veel energie ervan krijgt.

Ben benieuwd wanneer een ieder hier z'n Whey-shakes/(of Weightgainers) inneemt.

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat pre- voeding belangrijker is dan post-.

Ik neem zelf trouwens pre- en post- (hydrolisaat)

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat pre- voeding belangrijker is dan post-.

Ik neem zelf trouwens pre- en post- (hydrolisaat)

Eigenlijk ook best logisch dat voeding ervoor belangrijker is. Het kost al 1 tot 3 voor een maaltijd om de maag te passeren (afhankelijk van veel variabelen zoals de viscositeit van de maaltijd, de hoeveelheid, de hoeveelheid vet etc.. )

Als je nagaat dat het al zolang duurt voor een maaltijd uit je maag is, dan kan je je wel indenken dat voordat die eiwitten, koolhydraten en vetten gebruikt kunnen worden.. je training allang weer voorbij is ;)

Verder twijfel ik over hydrolisaat. Het word inderdaad snel opgenomen, maar er zijn onderzoeken die aantonen dat enkel eiwitten pre workout door je lichaam (deels) worden afgebroken en omgezet in glucose. Echter zijn er ook weer onderzoeken die het tegendeel beweren... er zal nog een hoop ontdekt moeten worden op dat gebied.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven