MuscleMeat

Shoulder Disclocations averechts???

Fulkano

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
89kg
Vetpercentage
11%
Hallo mede-fanatics,

ik heb wat last van de schouders. Jullie kennen het wel. Achterkant en beetje zijkant schouders en vooral bij (schuin) omhoog tillen.

Nu ben ik shoulder dislocations gaan doen, maar het lijkt wel averechts te werken. Lijk wel wat meer last te krijgen. Doe daar trouwens ook RC oefeningen naast.

Werken shoulder dislocatiosn zo dat je eerst wat meer last krijgt voor het beter wordt? Durf ze nu niet echt meer te doen uit angst voor het nog erger maken!

Wei heeft hier ervaring mee?

Als je er last van krijgt zou ik ze niet doen...

shoulder dislocates zijn lichte oefeningen om je rotatorcuff te trainen en je schouders los te maken (dynamisch rekken). Als je rustig aan begint (dus je handen ver uit elkaar) dan is dit een fantastische oefening, je kunt steeds verder gaan. Ik kan me voorstellen dat als je schouderklachten hebt deze oefeningen wel pijnlijk kunnen zijn aangezien ze redelijk intensief zijn.

Zoek anders eerst eens even wat andere rotator cuff oefeningen op.

Hoevaak doe je ze per week?
Ik heb een halfjaar met schouder klachten gelopen... ik deed op een gegeven moment 3x in de week Shoulder D. en dit werkte averechts...

Bij mij heeft geholpen:
Lage gewichten met bankdrukken, schuindumbbell pressen. 4*15 herhalingen met max 30 seconden rust (dan moet je wel zakken in je gewichten..:)). na 1,5 maand was me pijn in me schouder zo goed als weg:)

• Topic Starter Topic Starter
Thanx for the info. Ik wil niet teveel zakken in gewichten. Ben net begonnen met een kuur namelijk. Overigens heb ik juist veel last met schuin Dumbbell pressen. Voel daneen soort zwakte instabiliteit in mijn schouder. Alsof ik er elk moment doorheen kan zakken..

Geen ervaring mee, maar ik zou eerst effe langs een fysio gaan,
die kan je de juiste oefeningen wel aanraden/uitleggen.

Heb morgen een afspraak. Had wat knopen in mijn spieren en die heb ik er al met hem uitgehaald middels Dry Needling. Heb het idee dat dat het dus niet is en gevraagd om morgen opnieuw een diagnose te stellen :-). Hopen dat daar wat constructiefs uit komt. Het is nog niet zo erg dat het echt een blessure is, dus hoop dat het nog rekatief makkelijk te verhelpen is.

Thanx for the info. Ik wil niet teveel zakken in gewichten. Ben net begonnen met een kuur namelijk. Overigens heb ik juist veel last met schuin Dumbbell pressen. Voel daneen soort zwakte instabiliteit in mijn schouder. Alsof ik er elk moment doorheen kan zakken..

Als je dit soort problemen nog moet overwinnen en je incline bp schuin pressen noemt, ben je dan niet te snel begonnen met kuren?

Hoe vaak doe je de oefening en op welke dagen?

Ik heb ze in eerste instantie elke dag 2x gedaan. 's morgens en 's avonds 20x. Dat las ik in een forum, maar later las ik dat dat teveel is. Ook hier zijn de meningen bij eenieder weer lekker verdeeld over.

@ Rock: Dat ik nou niet de Engelse terminilogie gebruik heeft weinig met het wel of niet kuren te maken. Geloof me dat ik me er erg in verdiept heb voor ik de beslissing nam.
Wat mijn schouder betreft. Dit was al overwonnen, echter helaas komt het toch weer opzetten. Ik ben bang dat ik het juist wat erger heb gemaakt door teveel RC oefeningen te doen omdat ik er graag vanaf wil. Neem nu rust (al vanaf vrijdag), maar moest helaas tennissen gisteren ivm competitie. Had er niet echt last van, maar had liever rust gehouden.

Het klinkt alsof je de therapie - die overigens geen evidentiebasis heeft- hebt laten voorgaan op zorgvuldige diagnostiek. Shoulder Dislocations verwijst niet zozeer naar een oplossing, maar naar een oorzaak: nl (sub)luxatie. Als je geen aanlegdefecten hebt en geen trauma's in het verleden, dan is de kans betrekkelijk klein dat er sprake is dit beeld. De meeste schouderklachten bij sporters vallen onder de noemer impingement, waarbij het erg aannemelijk is dat deze oefeningen de symptomen verergeren.

Ik heb ze in eerste instantie elke dag 2x gedaan. 's morgens en 's avonds 20x. Dat las ik in een forum, maar later las ik dat dat teveel is. Ook hier zijn de meningen bij eenieder weer lekker verdeeld over.

@ Rock: Dat ik nou niet de Engelse terminilogie gebruik heeft weinig met het wel of niet kuren te maken. Geloof me dat ik me er erg in verdiept heb voor ik de beslissing nam.
Wat mijn schouder betreft. Dit was al overwonnen, echter helaas komt het toch weer opzetten. Ik ben bang dat ik het juist wat erger heb gemaakt door teveel RC oefeningen te doen omdat ik er graag vanaf wil. Neem nu rust (al vanaf vrijdag), maar moest helaas tennissen gisteren ivm competitie. Had er niet echt last van, maar had liever rust gehouden.

Je praat tegen de verkeerde :) Ik ben The Rock, maar heb er geen avatar van.

Iedere dag de oefening doen en dan ook nog in de ochtend en avond, dat is inderdaad te veel. Gewoon volgen wat de "uitvinder" van deze oefening zegt, en dus niet de oefening doen op dagen dat je schouders traint, niet de dag er voor en niet de dag er na.

Haha ik zie het idd. Excuses. Ik denk dat het idd Impingement is. Ik ga me verder inlezemn hierover, maar ziet er zo op het eerste gezicht uit alsof hier zeker wat aan te doen is zonder te stoppen met trainen. Thanks for the input!

Haha ik zie het idd. Excuses. Ik denk dat het idd Impingement is. Ik ga me verder inlezemn hierover, maar ziet er zo op het eerste gezicht uit alsof hier zeker wat aan te doen is zonder te stoppen met trainen. Thanks for the input!

Het is altijd nuttig om als sporter je kennis op dit gebied te vergroten, maar voor verdere diagnosticering en het instellen van goed beleid, hoop ik dat je therapeutische consultatie overweegt; dit zijn geen zaken die je zelf "even" leert beheersen. Succes.

Thanks again. Echt super dat deze fora er zijn! Zoals aangegeven heb ik morgen en donderdag een afpraak met mijn fysio. Ik heb hem al aangegeven welke oefeningen ik doe en zo. Morgen hoop ik dus in ieder geval zeker te weten wat het euvel is.

Thanks again. Echt super dat deze fora er zijn! Zoals aangegeven heb ik morgen en donderdag een afpraak met mijn fysio. Ik heb hem al aangegeven welke oefeningen ik doe en zo. Morgen hoop ik dus in ieder geval zeker te weten wat het euvel is.

Goed plan. Succes!

Zo vanmorgen even bij de Fysio geweest. Glkkg niets aan de hand, maar heb idd de rotary cuffs wat te enthousiast aangepakt. Als hij op een bepaalde spier drukte ging ik door de grond haha. Nog ff rust geven en dan dit weekend weer aan de bak!

Ik help je hopen, maar dat klinkt als een erg romantische prognose. Hou je ons op de hoogte?

Will do

Terug
Naar boven