XXL Nutrition

Shoulder Disclocations averechts???

het steekt elkaar aan, ene moment denk je.. het zit achter, dan weer voor..

Nou 4 maart afspraak bij ortopeet voor foto en consult.

Nog iets. Merk ook dat als ik aan de voorkant op mijn schouder druk er een spiertje(?) veel gevoelig is cq pijn doet. Dit terwijl de pijn bij het trainen voor mijn gevoel achterop of in mijn schouder zit. Komt iemand dit bekend voor.

Had ik ook :) Ik kon het eigenlijk niet aanwijzen, het zat echt in m'n schouder. Klinkt echt als een rotator cuff iets.

weet je wat maf is, ik heb al een maand of 3 helemaal nergens last van met mijn schouder, geen RC-oefeningen gedaan, geen ijs.
gewoon lekker getraint.
las ik van de week deze topic, dacht ik vanne: o ja kan wel weer wat rotatorcuffoefeningen doen.
heb ik gelijk weer last van mijn schouder GVD!!:mad:

• Topic Starter Topic Starter
Nou dat is helemaal lekker klote dan skinnie. Hoop dat het net zo snel weer gaat als het kwam ;-)

ach zoals wij in den bosch zeggen: wat van eigenst komt gaat van eigenst weer weg:)

:-)

het steekt elkaar aan, ene moment denk je.. het zit achter, dan weer voor..

Ik verwacht eerder dat je je oefeningen (onbewust) toch iets anders uitvoerd door de pijn die je ervaart.
Je gaat het dan verplaatsen, waardoor andere pezen/spieren weer anders/verkeerd belast worden dan normaal.
Hierdooe verplaatst de pijn zich ook.
Rust is dan het sleutelwoord, al is dat nog zo klote...

Nou ik ga nu ff een week alleen de benen en buik trainen. Ik moet wel zeggen dat vandaag de pijn meevalt tov de laatste keer dat ik getraind had de dag ervoor. Kan dat de Deca zijn die zijn werk gaat doen?

In ieder geval pas vrijdag of zaterdag op z'n vroegst weer bovenlichaam en kijken hoe e.e.a. voelt.

Succes,ik heb hier ook deels last van, ik voel het zeg maar binnen in me schouder ofzo :S Wel klote dat dit nou net in een kuur gebeurt.

Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt met een andere fysio. Heb een pakket genomen met onbeperkt, dus kan geen kwaad.

Zo net bij een andere Fysio geweest voor schouders en die kwam vel professioneler over. Hij heeft wat oefeningen meegegeven en geeft aan dat de schouder geen instabiliteit heeft maar dat hij de pezen wel gaat oprekken. Ik mag gewoon doortrainen, maar submaximaal. Gelukkig maar ivm de kuur.

Als ik de oefeningen submaximaal doe kan ik ze het beste waarschijnlijk wat langzamer uitvoeren voor optimaal effect toch?

Zo net bij een andere Fysio geweest voor schouders en die kwam vel professioneler over. Hij heeft wat oefeningen meegegeven en geeft aan dat de schouder geen instabiliteit heeft maar dat hij de pezen wel gaat oprekken. Ik mag gewoon doortrainen, maar submaximaal. Gelukkig maar ivm de kuur.

Als ik de oefeningen submaximaal doe kan ik ze het beste waarschijnlijk wat langzamer uitvoeren voor optimaal effect toch?

Goed dat je professionele hulp hebt opgezocht. Als je een structuur submaximaal wil belasten, heeft dat zeker invloed op de snelheid van uitvoering. Een snelle/explosieve rep > grote acceleratie > piekbelasting op collageen (en dus niet submaximaal). Ergo: rustige reps. Probeer je overload te halen uit langere setduur (TUT), kortere pauzes en evt extra sets. Ik zou ook de keuze hieruit even bespreken met de behandelend therapeut (er vanuit gaande dat deze affiniteit heeft met krachttraining)

Terug
Naar boven