XXL Nutrition

Sticky Show Your Watch

Fucking hell.

Niet allemaal maar ik zie een Pepsi GMT, IWC big pilot, een paar subs (of Sea Dwellers), een lading Panerai. Omega Seamaster. Patek Philippe Aquanaut en Nautilus. Daytona. Datejust. Audemars Piquet Royal Oaks.
Je vergeet de parel van de collectie! De Blancpain Fifty Fathoms :D

Edit: even zonder gekheid, niet denken dat ik een hele rijke tata ben hoor. Er zitten 6 replica’s tussen van +/- 600 euro, het hogere segment replica’s zegmaar waarbij er wel een origineel valjoux 7750 of een 7753, een eta 2836 of 2824 uurwerk geplaatst is om de goedkope chinese variant te vervangen. Daarnaast is het zo dat ik m’n zaak een tijd geleden verkocht heb en toen een tijdje een “sabbatical” geleefd heb, vorig jaar echter het geld weer in een nieuwe startup gepompt en weer normaal gaan level :lol:

Zal af en toe eens een wristie posten, kijken of jullie de 6 reps spotten.

Laatst bewerkt:
Nice! En die naast de pepsi, is dat een Vacheron Constantin?
Correct, de oversea’s, oude versie :) De Pepsi is van Tudor. Sowieso steeds meer into Tudor, heel mooi submerk van Rolex met over het algemeen goeie prijskaartjes tov de Rolexjes, maar dezelfde fijne afwerking en materialen. Beetje Omega prijs/kwaiteit verhouding zegmaar. Heb de Black Bay met zwarte wijzerplaat laatst voor 1850 euro op de kop getikt :D

B21CF735-F237-44A4-84B0-15B5BDFE574D.jpeg

Correct, de oversea’s, oude versie :) De Pepsi is van Tudor. Sowieso steeds meer into Tudor, heel mooi submerk van Rolex met over het algemeen goeie prijskaartjes tov de Rolexjes, maar dezelfde fijne afwerking en materialen. Beetje Omega prijs/kwaiteit verhouding zegmaar. Heb de Black Bay met zwarte wijzerplaat laatst voor 1850 euro op de kop getikt :D

Mijn eerste serieuze watch is een Tudor :) Oysterdate (staat ergens een foto van hier). Ik ben Tudor fanboy aan het worden. De oorspronkelijke visie en wat ze tegenwoordig doen is top.

Ik hoop dat ze de pepsi uit gaan brengen in 39mm! Dan wordt het een lastige keuze tussen de BB 36 en de pepsi voor mijn volgende watch..

Mijn eerste serieuze watch is een Tudor :) Oysterdate (staat ergens een foto van hier). Ik ben Tudor fanboy aan het worden. De oorspronkelijke visie en wat ze tegenwoordig doen is top.

Ik hoop dat ze de pepsi uit gaan brengen in 39mm! Dan wordt het een lastige keuze tussen de BB 36 en de pepsi voor mijn volgende watch..
De BB36 met blauwe wijzerplaat!! :heart:

De BB36 met blauwe wijzerplaat!! :heart:

Hell yeah! Al ben ik ook wel een sucker voor een zwarte plaat.

Jouw BB heeft een saphire glas, hoe zit het met vingerafdrukken daarop? Mijn vintage Oysterdate heeft een plexiglaasje en dat bevalt me 10x beter.

Jouw BB heeft een saphire glas, hoe zit het met vingerafdrukken daarop? Mijn vintage Oysterdate heeft een plexiglaasje en dat bevalt me 10x beter.
Sapphire is mijn inziens beter, maar wel heel erg afhankelijk van de AR coating. Als dit goed gedaan is (enkel binnenzijde of beide kanten) dan is het super! Alleen krasjes op je coating aan de buitenzijde van het glas zijn fucked...

Je vergeet de parel van de collectie! De Blancpain Fifty Fathoms :D

Edit: even zonder gekheid, niet denken dat ik een hele rijke tata ben hoor. Er zitten 6 replica’s tussen van +/- 600 euro, het hogere segment replica’s zegmaar waarbij er wel een origineel valjoux 7750 of een 7753, een eta 2836 of 2824 uurwerk geplaatst is om de goedkope chinese variant te vervangen. Daarnaast is het zo dat ik m’n zaak een tijd geleden verkocht heb en toen een tijdje een “sabbatical” geleefd heb, vorig jaar echter het geld weer in een nieuwe startup gepompt en weer normaal gaan level :lol:

Zal af en toe eens een wristie posten, kijken of jullie de 6 reps spotten.
Mooie collectie man! Al snap ik niet echt waarom je als horlogefreak, liefhebber, zowel echte pieces als replica's bezit.

Ik ben ook echt een liefhebber, ben er elke dag wel op een bepaalde manier mee bezig. Hoe graag ik ook een geweldige 5711 zou willen of een mooie Daytona of Royal Oak, uit principe koop ik geen replica, ondanks dat 99% van de mensen toch niet ziet dat het geen originele betreft.

Ik zou met een replica niet hetzelfde gevoel hebben wanneer ik er een zou dragen t.o.v. een originele.

Het voordeel van een plexiglas is dat je een krasje eruit kunt polijsten, bij saffierglas kan dit niet. Saffierglas is weer een stuk sterker, dus gaat minder snel kapot. Echter is het vervangen ervan een stuk kostbaarder dan een plexiglaasje.

Mooie collectie man! Al snap ik niet echt waarom je als horlogefreak, liefhebber, zowel echte pieces als replica's bezit.

Ik ben ook echt een liefhebber, ben er elke dag wel op een bepaalde manier mee bezig. Hoe graag ik ook een geweldige 5711 zou willen of een mooie Daytona of Royal Oak, uit principe koop ik geen replica, ondanks dat 99% van de mensen toch niet ziet dat het geen originele betreft.

Ik zou met een replica niet hetzelfde gevoel hebben wanneer ik er een zou dragen t.o.v. een originele.
Snap ik, echter heb ik in de horloge wereld een hoop contacten op gedaan in zowel de originele industrie als de replica wereld. Tuurlijk zijn die ik bezit niet te vergelijken met de replica’s die je in een Turkije koopt, m’n goedkoopste was alsnog zo’n 480 euro. Dan heb je het over nog geen 5% van de originele prijs.. Ja ik ben gek op klokjes, maar waardeer vakmanschap in alle opzichten. Dus ook de kunst van een zo goed mogelijke replica waar écht vakmanschap in zit..
Zo is er een wereldberoemde gast uit Amerika die replica rolexes maakt (wel maar 1 of twee modellen) en 60% zelf met de hand maakt. Voor hem is het niet zozeer “een nepklok” maken, maar hetzelfde niveau vakmanschap proberen te krijgen als de originele makers. Zoek maar eens op TC replica rolex :)

Laat me raden, omdat je de tijd af kan lezen op je telefoon?

Een horloge van de Aldi met een batterij geeft preciezer de tijd aan dan een (vintage) mechanisch horloge van duizenden euro’s. Een horloge is namelijk niet om de tijd aan te geven.

Het is een sierraad. Of een medaille om je pols die je verdiend hebt als je iets bereikt in het leven. Bv je eerste Rolex als je carriere lekker gaat en je een respectabele leeftijd hebt gehaald. Op die je als ouders cadeau doet als je kind is afgestudeerd.

Tevens is een horloge het enige accessoire voor een man dat in elke gelegenheid gepast is. Op een kantoor of feest met een dresscode is een horloge je onderscheidend vermogen. Een horloge zegt iets over iemand. Het hoeft geen peper duur ding te zijn, iemand met bv een G-shock heeft hier een gevoel bij en dat respecteer ik enorm.

Verder is zo’n horloge iets wat waarde vertegenwoordigt. Het is een kunstwerk. Iets wat je kan nalaten aan je kinderen en kleinkinderen. Ik heb een Tudor uit 1968, hoe fucking baas is het wanneer ik als opa dit kan doorgeven in goede staat. Zo’n klok zal nooit uit de mode raken en zal altijd waardevol zijn.

Als iemand dit niet snapt, dan is een horloge anno 2020 idd niets voor die persoon.

Damn!! Fucking nice als een dame een ‘herenmodel’ draagt. Goede smaak.
Ik ben op zoek naar een zakhorloge.
Mijn buurt is te gevaarlijk om een sieraad rond je pols te hebben.

Doe maar 1liter van alles aub.

Heb hem van een juwelier gekocht. Zal morgen nog wel wat foto's maken
Welke juwelier? Referentie 116505? Ben wel benieuwd naar meer foto's want wat ik op de foto zie die je eerder plaatste ben ik er niet echt van overtuigd dat het een originele betreft.

Terug
Naar boven