XXL Nutrition

Sticky Show Your Watch

Strictly Seiko wat je koopt/draagt?

Eigenlijk wel alleen Seiko. Ik heb er eentje van een ander merk maar die wil ik verkopen :o

4cee84458cf689a0233124a53c39d0b6.png

Nu dees weer eens uit de kast getrokken :)
15819574764931697621476222584221.jpg

zo stil hier ...
SMP nog eens op rubber gegooid
20200328_164249.jpg

Iemand ervaring met Langedyk vintage watches? Ik ben op zoek naar een Datejust en had max 5k in gedachten, echter zie ik hun best mooie klokjes tussen de 3 en 4k aanbieden, sommige net iets hoger. Lijkt in ieder geval een pak lager dan een AVW of Spiegelgracht.

Iemand ervaring met Langedyk vintage watches? Ik ben op zoek naar een Datejust en had max 5k in gedachten, echter zie ik hun best mooie klokjes tussen de 3 en 4k aanbieden, sommige net iets hoger. Lijkt in ieder geval een pak lager dan een AVW of Spiegelgracht.

AVW is inderdaad extreem duur. Andere handelaren zijn vaak wel goedkoper dus. Maar oppassen met elke handelaar. Zelf je huiswerk doen en na gaan of alles klopt, de wijzerplaat, wijzers wordt heeel veel mee gesjoemeld. En ook goed kijken naar de staat van de kast en de band. Maar ik zou liever van een betrouwbare particulier kopen, betaal je minder. En vaak tenminste net zo betrouwbaar als een handelaar.

f**k die mof Leo en gun Remtoop gewoon die DJ dan.

Lag buiten toop zn budget, heb aangeboden :shrug:

Abi gunt niet 1000,- korting.

AVW is inderdaad extreem duur. Andere handelaren zijn vaak wel goedkoper dus. Maar oppassen met elke handelaar. Zelf je huiswerk doen en na gaan of alles klopt, de wijzerplaat, wijzers wordt heeel veel mee gesjoemeld. En ook goed kijken naar de staat van de kast en de band. Maar ik zou liever van een betrouwbare particulier kopen, betaal je minder. En vaak tenminste net zo betrouwbaar als een handelaar.

f**k die mof Leo en gun Remtoop gewoon die DJ dan.
Ik ga sowieso niet van een particulier kopen, dan betaal ik wel een paar bankjes extra. Puur zodat ik meer zekerheid heb.

Puur zodat ik meer zekerheid heb.

Zekerheid van wat? Je hebt namelijk 0 zekerheid dat je een geheel kloppend klokje in goeie staat krijgt. Mensen hebben een vals gevoel van veiligheid bij handelaren. Maar het doel van handelaren is geld verdienen en niks anders vaak.

Zekerheid van wat? Je hebt namelijk 0 zekerheid dat je een geheel kloppend klokje in goeie staat krijgt. Mensen hebben een vals gevoel van veiligheid bij handelaren. Maar het doel van handelaren is geld verdienen en niks anders vaak.
Dat ik een goed kloppend klokje koop. De kans lijkt mij in ieder geval groter dat wanneer ik bij AVW koop vergeleken bij Bart van marktplaats. Ik vind de materie vrij moeilijk te volgen en zie door de bomen het bos niet qua configuraties moet ik eerlijk zeggen. Ik wil misschien al zo'n tien jaar een datejust puur omdat ik het mooi vind, niet omdat ik passie voor de materie heb.

Dat ik een goed kloppend klokje koop.

Maar die zekerheid heb je niet. Ik las op het forum nog een stukje van de week van iemand die een daydate kocht bij een bekende handelaar. De sluiting bleek nep te zijn en de handelaar was absoluut niet bereid een oplossing te zoeken. Er zijn vaker dit soort verhalen. Het kan ook dat je een prima klokje koopt bij een handelaar maar zekerheid heb je niet.

De kans lijkt mij in ieder geval groter dat wanneer ik bij AVW koop vergeleken bij Bart van marktplaats.

AVW is een van de weinig toko's waar ik nog wel wat vertrouwen in heb. Maar ik weet hun policy wat betreft het vermelden van servicen platen en wijzers ook niet. Ik zou ook niet op marktplaats wat kopen maar wel op het horlogeforum bijvoorbeeld. Voor 4k vind je daar wel een mooie en kloppende 16014 en met een beetje geluk nog een vers geservicede ook nog.

Ik vind de materie vrij moeilijk te volgen en zie door de bomen het bos niet qua configuraties moet ik eerlijk zeggen.

Het is ook vrij lastig allemaal. Maar ik zou in ieder geval advies vragen voor je wat koopt waar dan ook. Ook als je bij een handelaar wat ziet, eerst advies vragen of alles klopt.

Maar die zekerheid heb je niet. Ik las op het forum nog een stukje van de week van iemand die een daydate kocht bij een bekende handelaar. De sluiting bleek nep te zijn en de handelaar was absoluut niet bereid een oplossing te zoeken. Er zijn vaker dit soort verhalen. Het kan ook dat je een prima klokje koopt bij een handelaar maar zekerheid heb je niet.

AVW is een van de weinig toko's waar ik nog wel wat vertrouwen in heb. Maar ik weet hun policy wat betreft het vermelden van servicen platen en wijzers ook niet. Ik zou ook niet op marktplaats wat kopen maar wel op het horlogeforum bijvoorbeeld. Voor 4k vind je daar wel een mooie en kloppende 16014 en met een beetje geluk nog een vers geservicede ook nog.

Het is ook vrij lastig allemaal. Maar ik zou in ieder geval advies vragen voor je wat koopt waar dan ook. Ook als je bij een handelaar wat ziet, eerst advies vragen of alles klopt.
Ben wel benieuwd welke handelaar dat dan was?

Ik heb voor mijn Datejust misschien wel wat meer betaald bij AVW dan wanneer ik hem bij een andere juwelier had gekocht, of via Marktplaats, maar ik heb er wel een heel goed gevoel over. Dat is mij die paar honderd euro extra op zo'n bedrag, bij iets wat je lang in bezit gaat hebben wel waard. Aangezien ik AVW al heel lang volg op social media en ik die content gewoon super vet vind gun ik het hen ook meer ofzo. Daarnaast draagt het ook wel gewoon bij aan de ervaring van het kopen van je eerste echte horloge.

Nadeel is wel dat ik er nu eigenlijk een toolwatch bij wil van iets groter formaat :o

Ben wel benieuwd welke handelaar dat dan was?

Dat soort dingen mogen niet vermeld worden. Dadelijk krijgt het forum een brief van de jurist. Zo gaat dat echt helaas.

Ik heb voor mijn Datejust misschien wel wat meer betaald bij AVW dan wanneer ik hem bij een andere juwelier had gekocht, of via Marktplaats, maar ik heb er wel een heel goed gevoel over. Dat is mij die paar honderd euro extra op zo'n bedrag, bij iets wat je lang in bezit gaat hebben wel waard. Aangezien ik AVW al heel lang volg op social media en ik die content gewoon super vet vind gun ik het hen ook meer ofzo. Daarnaast draagt het ook wel gewoon bij aan de ervaring van het kopen van je eerste echte horloge.

Maak van die paar honderd maar gerust 1000 :o Maar als jij er blij mee bent natuurlijk helemaal mooi. Ik wil alleen zeggen dat je erg op je hoede moet zijn als je een DJ koopt, ook bij een handelaar. Altijd van te voren advies vragen over het exemplaar dat je op de korrel hebt.

Thanks voor de hulp. Wat zou jij aanraden qua referentie an jaartal? M'n budget is dus 5k maar zit liever iets lager. Qua kleurstelling wil ik hem eigenlijk precies zoals Leon hebben op jubilee bracelet uiteraard en volledig zilver. Leon vertelde me dat zijn voorkeur zou gaan naar Datejusts na een bepaald jaar (19900 ofzo) omdat die het nieuwe uurwerk(?) hebben.

En heb jij nog meer tips qua handelaren waar je naar zou kijken? Ik kijk af en toe wel eens op marktplaats en Chrono24, zie een hoop moois voorbij komen maar vertrouw het toch niet altijd. Vond dit een hele mooie. https://langedykvintagewatches.com/product/rolex-oyster-perpetual-datejust-16030-1984/

Ik ben de naam van de Bezel even kwijt, maar zo'n gladde als deze wil ik niet. https://langedykvintagewatches.com/product/rolex-oyster-perpetual-datejust-no-holes-16234-2004/

Terug
Naar boven