rob91
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 1.743
- Lengte
- 1m87
Vind ik ook. Mijn love voor horloges is begonnen met mijn SKX007.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Gaaf klokje! Bekende stijl uit die tijd, mooi ook dat ze daar de trots van het incabloc op de wijzerplaat tonenEigenlijk wel alleen Seiko. Ik heb er eentje van een ander merk maar die wil ik verkopen
![]()
Is die band origineel?
Iemand ervaring met Langedyk vintage watches? Ik ben op zoek naar een Datejust en had max 5k in gedachten, echter zie ik hun best mooie klokjes tussen de 3 en 4k aanbieden, sommige net iets hoger. Lijkt in ieder geval een pak lager dan een AVW of Spiegelgracht.
![]()
Langedyk Vintage Watches | Shop New & Pre-owned Rolex watches
Snop New and Pre-owned Rolex Watches at Langedyk Vintage Watches. Only the finest timepieces at affordable prices. All our watches sell with a 12-month warranty.langedykvintagewatches.com
Ik ga sowieso niet van een particulier kopen, dan betaal ik wel een paar bankjes extra. Puur zodat ik meer zekerheid heb.AVW is inderdaad extreem duur. Andere handelaren zijn vaak wel goedkoper dus. Maar oppassen met elke handelaar. Zelf je huiswerk doen en na gaan of alles klopt, de wijzerplaat, wijzers wordt heeel veel mee gesjoemeld. En ook goed kijken naar de staat van de kast en de band. Maar ik zou liever van een betrouwbare particulier kopen, betaal je minder. En vaak tenminste net zo betrouwbaar als een handelaar.
f**k die mof Leo en gun Remtoop gewoon die DJ dan.
Dat ik een goed kloppend klokje koop. De kans lijkt mij in ieder geval groter dat wanneer ik bij AVW koop vergeleken bij Bart van marktplaats. Ik vind de materie vrij moeilijk te volgen en zie door de bomen het bos niet qua configuraties moet ik eerlijk zeggen. Ik wil misschien al zo'n tien jaar een datejust puur omdat ik het mooi vind, niet omdat ik passie voor de materie heb.Zekerheid van wat? Je hebt namelijk 0 zekerheid dat je een geheel kloppend klokje in goeie staat krijgt. Mensen hebben een vals gevoel van veiligheid bij handelaren. Maar het doel van handelaren is geld verdienen en niks anders vaak.
Patser boy
De kans lijkt mij in ieder geval groter dat wanneer ik bij AVW koop vergeleken bij Bart van marktplaats.
Ik vind de materie vrij moeilijk te volgen en zie door de bomen het bos niet qua configuraties moet ik eerlijk zeggen.
Af en toe een Patek (Af en toe een Patek)
Af en toe een Patek (Af en toe een Patek)
Af en toe een Richard Mille (En je weet het kost een ton)
Af en toe een Rolex
Ben totaal geen patser

Ben wel benieuwd welke handelaar dat dan was?Maar die zekerheid heb je niet. Ik las op het forum nog een stukje van de week van iemand die een daydate kocht bij een bekende handelaar. De sluiting bleek nep te zijn en de handelaar was absoluut niet bereid een oplossing te zoeken. Er zijn vaker dit soort verhalen. Het kan ook dat je een prima klokje koopt bij een handelaar maar zekerheid heb je niet.
AVW is een van de weinig toko's waar ik nog wel wat vertrouwen in heb. Maar ik weet hun policy wat betreft het vermelden van servicen platen en wijzers ook niet. Ik zou ook niet op marktplaats wat kopen maar wel op het horlogeforum bijvoorbeeld. Voor 4k vind je daar wel een mooie en kloppende 16014 en met een beetje geluk nog een vers geservicede ook nog.
Het is ook vrij lastig allemaal. Maar ik zou in ieder geval advies vragen voor je wat koopt waar dan ook. Ook als je bij een handelaar wat ziet, eerst advies vragen of alles klopt.

Ik heb voor mijn Datejust misschien wel wat meer betaald bij AVW dan wanneer ik hem bij een andere juwelier had gekocht, of via Marktplaats, maar ik heb er wel een heel goed gevoel over. Dat is mij die paar honderd euro extra op zo'n bedrag, bij iets wat je lang in bezit gaat hebben wel waard. Aangezien ik AVW al heel lang volg op social media en ik die content gewoon super vet vind gun ik het hen ook meer ofzo. Daarnaast draagt het ook wel gewoon bij aan de ervaring van het kopen van je eerste echte horloge.
Maar als jij er blij mee bent natuurlijk helemaal mooi. Ik wil alleen zeggen dat je erg op je hoede moet zijn als je een DJ koopt, ook bij een handelaar. Altijd van te voren advies vragen over het exemplaar dat je op de korrel hebt.Thanks voor de hulp. Wat zou jij aanraden qua referentie an jaartal? M'n budget is dus 5k maar zit liever iets lager. Qua kleurstelling wil ik hem eigenlijk precies zoals Leon hebben op jubilee bracelet uiteraard en volledig zilver. Leon vertelde me dat zijn voorkeur zou gaan naar Datejusts na een bepaald jaar (19900 ofzo) omdat die het nieuwe uurwerk(?) hebben.Maar die zekerheid heb je niet. Ik las op het forum nog een stukje van de week van iemand die een daydate kocht bij een bekende handelaar. De sluiting bleek nep te zijn en de handelaar was absoluut niet bereid een oplossing te zoeken. Er zijn vaker dit soort verhalen. Het kan ook dat je een prima klokje koopt bij een handelaar maar zekerheid heb je niet.
AVW is een van de weinig toko's waar ik nog wel wat vertrouwen in heb. Maar ik weet hun policy wat betreft het vermelden van servicen platen en wijzers ook niet. Ik zou ook niet op marktplaats wat kopen maar wel op het horlogeforum bijvoorbeeld. Voor 4k vind je daar wel een mooie en kloppende 16014 en met een beetje geluk nog een vers geservicede ook nog.
Het is ook vrij lastig allemaal. Maar ik zou in ieder geval advies vragen voor je wat koopt waar dan ook. Ook als je bij een handelaar wat ziet, eerst advies vragen of alles klopt.