XXL Nutrition

Show Your Watch

Bezoekers in dit topic

Die 16030 die je laat zien heeft een engine turned bezel, bezel is van staal. De tweede die je laat zien heeft een fluted bezel , is van wit goud. Maar dat is niet glad, dat is gekarteld? Komt niet zo goed uit op die foto. Engine turned bezel is trouwens goedkoper.

Nieuwe uurwerk maakt niet zoveel uit. Zolang je maar geen 1570 uurwerk hebt. Maar ik zou gaan voor een 5 digit DJ met saffier als ik jou was. Welke ref ligt aan wat je mooi vind en in je budget past. Ik zou zelf als ik jou was dat extra beetje bij leggen en voor een nieuwe gaan zoals Leon had. 20% extra "maar".
 
Thanks voor de hulp. Wat zou jij aanraden qua referentie an jaartal? M'n budget is dus 5k maar zit liever iets lager. Qua kleurstelling wil ik hem eigenlijk precies zoals Leon hebben op jubilee bracelet uiteraard en volledig zilver. Leon vertelde me dat zijn voorkeur zou gaan naar Datejusts na een bepaald jaar (19900 ofzo) omdat die het nieuwe uurwerk(?) hebben.

En heb jij nog meer tips qua handelaren waar je naar zou kijken? Ik kijk af en toe wel eens op marktplaats en Chrono24, zie een hoop moois voorbij komen maar vertrouw het toch niet altijd. Vond dit een hele mooie. https://langedykvintagewatches.com/product/rolex-oyster-perpetual-datejust-16030-1984/

Ik ben de naam van de Bezel even kwijt, maar zo'n gladde als deze wil ik niet. https://langedykvintagewatches.com/product/rolex-oyster-perpetual-datejust-no-holes-16234-2004/
Uit praktisch oogpunt zou je het beste een 5 cijferige referentie zoals 16014 kunnen nemen, want die hebben een quick set functie (caliber 3035). Die modellen zijn geproduceerd vanaf eind jaren 70.

Verder kwestie van smaak. De watches die je post hebben verschillende dials en bezels.

Bij een shady handelaar kopen is risicovol. Fake bracelets. Of een ‘Frankenwacth’ die is samengesteld uit 10 verschillende horloges waardoor de hele configuratie niet matched met de periode van productie. En daarnaast natuurlijk de kwaliteit van het uurwerk en de band. Jubilee is gevoelig om slap te worden. En je wil niet dat je Rolex na 1 jaar al service nodig heeft. Dat is duur en kost veel tijd. Wederom een voordeel van AVW, alle watches worden eerste geserviced voor de verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Uit praktisch oogpunt zou je het beste een 5 cijferige referentie zoals 16014 kunnen nemen, want die hebben een quick set functie (caliber 3035). Die modellen zijn geproduceerd vanaf eind jaren 70.

Verder kwestie van smaak. De watches die je post hebben verschillende dials en bezels.

Bij een shady handelaar kopen is risicovol. Fake bracelets. Of een ‘Frankenwacth’ die is samengesteld uit 10 verschillende horloges waardoor de hele configuratie niet matched met de periode van productie. En daarnaast natuurlijk de kwaliteit van het uurwerk en de band. Jubilee is gevoelig om slap te worden. En je wil niet dat je Rolex na 1 jaar al service nodig heeft. Dat is duur en kost veel tijd. Wederom een voordeel van AVW, alle watches worden eerste geserviced voor de verkoop.
Avw is echt steevast te duur.. Genoeg betrouwbare en goedkopere bronnen
 
Avw is echt steevast te duur.. Genoeg betrouwbare en goedkopere bronnen
Uiteraard. Maar ik snap wel dat mensen geen zin hebben om zich daar in te verdiepen. AVW is snel gevonden en ze hebben een prima reputatie. Plus hun image spreekt veel jonge gasten aan.
 
Uit praktisch oogpunt zou je het beste een 5 cijferige referentie zoals 16014 kunnen nemen, want die hebben een quick set functie (caliber 3035). Die modellen zijn geproduceerd vanaf eind jaren 70.

Verder kwestie van smaak. De watches die je post hebben verschillende dials en bezels.

Bij een shady handelaar kopen is risicovol. Fake bracelets. Of een ‘Frankenwacth’ die is samengesteld uit 10 verschillende horloges waardoor de hele configuratie niet matched met de periode van productie. En daarnaast natuurlijk de kwaliteit van het uurwerk en de band. Jubilee is gevoelig om slap te worden. En je wil niet dat je Rolex na 1 jaar al service nodig heeft. Dat is duur en kost veel tijd. Wederom een voordeel van AVW, alle watches worden eerste geserviced voor de verkoop.
Top, dan stop ik sowieso met kijken naar de vier cijferige referenties. Dat laatste qua service sprak AVG bij mij erg aan.
 
Top, dan stop ik sowieso met kijken naar de vier cijferige referenties. Dat laatste qua service sprak AVG bij mij erg aan.
Nou, ik zou je ogen wel open houden voor 4 cijferige. Ik hecht persoonlijk niet veel waarde aan quick set. Af en toe je horloge klokje rond draaien als de datum achterloopt is geen ramp. Tenzij je meerdere watches hebt en je van plan bent de Datejust af en toe te dragen. En pie pan dial op bv de 1601 is de mooiste dial die ze ooit op een DJ gedaan hebben imo. Helemaal sjiek zijn de leaf hands. Nogmaals; hangt dus helemaal van je eigen voorkeur af.
 
Nou, ik zou je ogen wel open houden voor 4 cijferige. Ik hecht persoonlijk niet veel waarde aan quick set. Af en toe je horloge klokje rond draaien als de datum achterloopt is geen ramp. Tenzij je meerdere watches hebt en je van plan bent de Datejust af en toe te dragen. En pie pan dial op bv de 1601 is de mooiste dial die ze ooit op een DJ gedaan hebben imo. Helemaal sjiek zijn de leaf hands. Nogmaals; hangt dus helemaal van je eigen voorkeur af.
Ze zijn wel echt een pak goedkoper zie ik. Als je nog juweeltjes of dealers voorbij ziet komen houd ik me aanbevolen.
 
Ze zijn wel echt een pak goedkoper zie ik. Als je nog juweeltjes of dealers voorbij ziet komen houd ik me aanbevolen.
Mocht je die onzekere speurtocht (en misschien de hele Datejust hype ook wel) zat zijn, dan zou ik overwegen om in de 5K prijsklasse een gloednieuwe Oyster Perpetual op te pikken. Moderne klassieker.

Vind ik persoonlijk ook een betere ‘daily beater’ dan een Datejust. Een jubilee en een fluted bezel is eigenlijk best sjiek voor op een jeans en t-shirt.
 
Laatst bewerkt:
Samesame. Niet de beste pics tho
F8E3E0A9-07FC-4727-97ED-F78A7C696D09.jpeg

57357983-0C77-48B4-95B7-5B483C5BEDCD.jpeg
 
Niets ten nadele van je oma en het horloge maar een OP is wel echt oersaai imho. DJ of OP zijn wel twee totaal verschillende horloges qua looks. Zelf zou ik met dat budget beide links laten liggen en voor een speedmaster gaan. :o
 
Niets ten nadele van je oma en het horloge maar een OP is wel echt oersaai imho. DJ of OP zijn wel twee totaal verschillende horloges qua looks. Zelf zou ik met dat budget beide links laten liggen en voor een speedmaster gaan. :o
Had verwacht dat jij een GS zou kopen met dat budget.
 
nog liefhebbers van Graham Watches hier

2sxas.b06a-thumb.png
web-2cvas.u16a.png
2stag.b02a_1.png
 
Had verwacht dat jij een GS zou kopen met dat budget.

Neen, GS is leuk en wil ik nog wel eens proberen maar zou niet mn eerste keuze zijn. Heb nog nooit wat in die prijsklasse gekocht. Maar heb nog erg veel plezier met de Seikos in een lagere prijsklasse. Over langedyck watches trouwens:

 
Vind het echt tering lelijk en het is nog duur ook.

:roflol: mooi die rauwe eerlijkheid ,

p.s deze horloges passen ook eigenlijk alleen bij mensen met echte grote biceps
 
ben ik dan de enigste met een beetje smaak
 
Back
Naar boven