AndroidHealthClinic

Sticky Show Your Watch

20200724_164215.jpg

de Sarb heeft er een groot broertje bijgekregen vandaag !

Voor die prijsklasse? Dat ding kost ook gewoon ~6000 euro... :p
De afwerking van alle verschillende onderdelen in het horloge is van zulke hoge kwaliteit, dat zie je normaal alleen bij bijvoorbeeld AP of Patek. Alles is zo fucking strak uitgevoerd en tot het wezenloze toe gepolijst. Het oog voor detail is bizar.

En het spring drive mechanisme is ook redelijk briljant. De precisie van een elektrisch horloge. En daarmee doen ze eer aan de rijke historie van Seiko. Seiko veegde vroeger de vloer aan met Zwitserse merken tijdens wedstrijden wie het meest accurate horloge kon maken.

Dus als ultiem vakmanschap en kwaliteit belangrijk is voor je, dan is 6K niet duur.

De afwerking van alle verschillende onderdelen in het horloge is van zulke hoge kwaliteit, dat zie je normaal alleen bij bijvoorbeeld AP of Patek. Alles is zo fucking strak uitgevoerd en tot het wezenloze toe gepolijst. Het oog voor detail is bizar.

En het spring drive mechanisme is ook redelijk briljant. De precisie van een elektrisch horloge. En daarmee doen ze eer aan de rijke historie van Seiko. Seiko veegde vroeger de vloer aan met Zwitserse merken tijdens wedstrijden wie het meest accurate horloge kon maken.

Dus als ultiem vakmanschap en kwaliteit belangrijk is voor je, dan is 6K niet duur.
Ik zeg ook niet dat ik 6000 euro per se duur vind voor een horloge. Alleen de woorden 'voor die prijsklasse' laat klinken alsof het goedkoop is. Weet niet of de poster weer dat je voor de prijs van die Grand Seiko ongeveer 20 gemiddelde Seiko's kunt kopen, dat bedoel ik ermee.

Ik zeg ook niet dat ik 6000 euro per se duur vind voor een horloge. Alleen de woorden 'voor die prijsklasse' laat klinken alsof het goedkoop is. Weet niet of de poster weer dat je voor de prijs van die Grand Seiko ongeveer 20 gemiddelde Seiko's kunt kopen, dat bedoel ik ermee.

Met 'voor die prijsklasse' bedoelde ik meer dat het horloge kwalitatief beter is dan horloges van dezelfde prijsrange zoals de instapmodellen van Rolex die voor €5K+ weggaan. Dan doel ik vooral op de kwaliteit van het uurwerk en de afwerking, eigenlijk de punten die Rob aangeeft. 6000 euro voor een horloge is zeker niet goedkoop, maar kijk je specifiek naar luxury watches dan is 6k een relatief lage prijs.

Deze gast laat ook wel veel horloges zien. Beetje aan de prijs

Met 'voor die prijsklasse' bedoelde ik meer dat het horloge kwalitatief beter is dan horloges van dezelfde prijsrange zoals de instapmodellen van Rolex die voor €5K+ weggaan. Dan doel ik vooral op de kwaliteit van het uurwerk en de afwerking

Qua uurwerk is Rolex juist wel top, zeker in die prijsklasse. Alleen zijn er weinig mensen die een roley kopen vanwege t uurwerk :o

De tijd en datum op m'n Rolex staat doorgaans niet eens goed, laat staan dat ik hem kocht om het uurwerk. :emo:

1597303576078125470475823796283.jpg

De originele jubilee band van seiko was aan zijn einde, sluiting ging bij elke beweging open, verschrikkelijk irritant. Er zit nu weer rubber om als tijdelijke vervanger. Maar dit kan ik niet lang aan, vind het geen gezicht.

Suggesties voor wat nieuws? (qua banden, klokje gaat niet weg :D).
Heb ook nog een nato liggen, maar die is ook niet heel fraai.
15973037317448494569348946072015.jpg

Dit is mijn horloge

1597304278473.png

1597303576078125470475823796283.jpg

De originele jubilee band van seiko was aan zijn einde, sluiting ging bij elke beweging open, verschrikkelijk irritant. Er zit nu weer rubber om als tijdelijke vervanger. Maar dit kan ik niet lang aan, vind het geen gezicht.

Suggesties voor wat nieuws? (qua banden, klokje gaat niet weg :D).
Heb ook nog een nato liggen, maar die is ook niet heel fraai.
15973037317448494569348946072015.jpg
Ik vind persoonlijk een Oyster band het mooist bij een SKX.

Dat rubber is inderdaad maar niks.. Super stug ook. Terwijl comfort normaal gesproken een voordeel is met rubber.

Terug
Naar boven