AndroidHealthClinic

Sticky Show Your Watch

Ik heb geen flauw idee, en jij denk ik ook niet.

Oozoo:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn tw steel
2ze9mk8.jpg

de gelijkenissen zijn toch heel groot imo :o:o

Tw steel is ook niet orgineel hoor, die heeft de desgins van de betere U Boat genept.

Tw steel is ook niet orgineel hoor, die heeft de desgins van de betere U Boat genept.
NO shit sherlock. Maar imo is er nog een groot verschil tussen een TW/Tauchmeister en een U boat.
U boat is gewoon een klasse dat iemand (van mijn leeftijd) niet kan betalen. En TW lijkt erop, maar is geen ripoff zoals die van oozoo

• Topic Starter Topic Starter

Ze rippen van alles en iedereen een beetje, beter goed gejat dan slecht bedacht.

Ik denk dat twsteel wel waar voor je geld geeft, ze gebruiken Japans uurwerk, denk Miyota, wat beter is dan de gemiddelde China quartz.
Ik zou in dat Budget eerder voor een mooie Seiko gaan (+ van TW Steel is meer trendy modellen dan Seiko) of een tweede handse Oris uit vorig decennium.

Eigenaars van een horloge in dit topic die er één hebben om de tijd te weten: 0,01%
Ik snapte dat vroeger ook totaal niet maar ben een paar jaar geleden toch door het virus gebeten, ’t is vergelijkbaar met auto’s ed. Kan het mezelf zeker (nog) niet opbrengen veel geld (€1000+) aan een horloge te besteden, maar voor relatief weinig kan je zeker leuke dingen kopen. Heb zelf een Russische Poljot van €300 waar ik ondertussen al 3,5 jaar mee rondloop. Het heeft gewoon iets om met een mechanische “machine” aan je pols te lopen, zonder batterijen, dat enkel loopt (in het geval van m’n Poljot) als je ‘m ’s morgens opwindt. Je kan ‘m ook net horen tikken als het heel stil is rondom.

Hij is één keer kapot gegaan door ergens tegenaan te stoten en dan heb ik ‘m gebracht naar een man hier in het dorp die als hobby oude klokken herstelt. Bleek er een vijsje kapot te zijn, dat heeft hij vervangen, kostprijs €3. Mechanische uurwerken kunnen zoals oude auto’s nog echt “hersteld” worden, dat is een deel van de charme ervan vind ik.

Ze rippen van alles en iedereen een beetje, beter goed gejat dan slecht bedacht.

Ik denk dat twsteel wel waar voor je geld geeft, ze gebruiken Japans uurwerk, denk Miyota, wat beter is dan de gemiddelde China quartz.
Ik zou in dat Budget eerder voor een mooie Seiko gaan (+ van TW Steel is meer trendy modellen dan Seiko) of een tweede handse Oris uit vorig decennium.

Welke horloges heb je zelf eigenlijk?

3 euro, nice

Laat je bij een juwelier bestek opmaken van een mechanisch uurwerk zit je al heel snel over de 100 euro

Welke horloges heb je zelf eigenlijk?

Heb ik wel eens gepost, Van alles wat niet echt het Top segment maar wat daaronder.
Beperk het tot een paar en die wissel ik dan af ,Rolex, Breitling,een AP maar die gaat er uit binnenkort na een paar jaar is het leuk geweest.
Ik wissel af met drie of vier klokjes,dus als ik wat leukers zie koop ik die weer en gaat er eentje uit of een paar.
Op het moment draag ik graag oude Rolex uit eind vorig decennium of tot 2001, Gouwe ouwe uit de gulden tijd.
Soms ook me Breitling Chronomat uit de jaren 90, dat ding is speciaal voor mij, Enige klok die ik zo lang heb gehouden.
Die krengen zijn zo goed gemaakt, echt ik blijf daar versteld van staan van de goede afwerking en details. Je hebt er al een mooie voor 1500 op de tweedehandse markt, dat is echt een koopje voor zo een goede klok.
Is niet super groot zoals de nieuwe Chronomat maar net groot genoeg voor mij.

Zet binnenkort wel een keer een foto van welke drie ik nu door de week draag maar laat deze niet lang staan,haal hem er binnen een dag weer af.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 10:29 ----------

Qft

Enkel een mode accessoire

Ik vind telefoons maar niks en vaak irritant.
Kijk voor de tijd altijd op me klokje, ook met het trainen is dit functioneler dan steeds een hele phone of halve tablet (iphone en galaxy) uit je zak te halen, nu beweeg ik enkel me pols of kijk ik alleen naar me pols.

Laatst bewerkt:
Heb ik wel eens gepost, Van alles wat niet echt het Top segment maar wat daaronder.
Beperk het tot een paar en die wissel ik dan af ,Rolex, Breitling,een AP maar die gaat er uit binnenkort na een paar jaar is het leuk geweest.
Ik wissel af met drie of vier klokjes,dus als ik wat leukers zie koop ik die weer en gaat er eentje uit of een paar.
Op het moment draag ik graag oude Rolex uit eind vorig decennium of tot 2001, Gouwe ouwe uit de gulden tijd.
Soms ook me Breitling Chronomat uit de jaren 90, dat ding is speciaal voor mij, Enige klok die ik zo lang heb gehouden.
Die krengen zijn zo goed gemaakt, echt ik blijf daar versteld van staan van de goede afwerking en details. Je hebt er al een mooie voor 1500 op de tweedehandse markt, dat is echt een koopje voor zo een goede klok.
Is niet super groot zoals de nieuwe Chronomat maar net groot genoeg voor mij.

Zet binnenkort wel een keer een foto van welke drie ik nu door de week draag maar laat deze niet lang staan,haal hem er binnen een dag weer af.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 10:29 ----------

Ik vind telefoons maar niks en vaak irritant.
Kijk voor de tijd altijd op me klokje, ook met het trainen is dit functioneler dan steeds een hele phone of halve tablet (iphone en galaxy) uit je zak te halen, nu beweeg ik enkel me pols of kijk ik alleen naar me pols.

Ben benieuwd! :cool:

Ik ben aan het rondkijken naar een vintage horloge dat echt op leeftijd is. Ik denk aan 100 jaar of ouder. WW1 periode. Lijkt me echt gaaf om een klokje te hebben met zo'n geschiedenis. Ze zijn ook best redelijk geprijsd in zilver. Maar nou vraag ik me af of die dingen niet heel snel kapot gaan. Als ik hem elke keer moet laten repareren hoeft het van mijn niet. Weten de kenners hier daar meer vanaf?

Een voorbeeld van wat ik wil gaan kopen:

Gents Vintage Solid Silver 1914 WW1 Military Waltham Trench Watch
Door officieren tijdens de eerste wereldoorlog gedragen.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ben aan het rondkijken naar een vintage horloge dat echt op leeftijd is. Ik denk aan 100 jaar of ouder. WW1 periode. Lijkt me echt gaaf om een klokje te hebben met zo'n geschiedenis. Ze zijn ook best redelijk geprijsd in zilver. Maar nou vraag ik me af of die dingen niet heel snel kapot gaan. Als ik hem elke keer moet laten repareren hoeft het van mijn niet. Weten de kenners hier daar meer vanaf?

Een voorbeeld van wat ik wil gaan kopen:

Gents Vintage Solid Silver 1914 WW1 Military Waltham Trench Watch
Door officieren tijdens de eerste wereldoorlog gedragen.

Wanneer "recently serviced and keeps excellent time" dan kan je er rustig voor gaan.
Is fijne mechanica, bij goed onderhoud overleeft dat ding jou nog.
Onderdelen word wel moeilijk maar er zijn horlogemakers die onderdelen maken kunnen of op het net kan je ook veel vinden.

Ga er niet mee zwemmen of onder de douche enz, is niet echt waterdicht.
verwacht ook de wereld niet, hij is niet nieuw, als je je verwachtingen bijstelt kan de terleurstelling minder groot zijn als er toch onverhoopt iets niet goed uitpakt.

ch2565_70968.jpg

Wil misschien dit horloge halen, iemand ervaringen met het merk Fossil?
De prijs viel me ook wel mee 119 euro op horlogeloods.nl

ch2565_70968.jpg

Wil misschien dit horloge halen, iemand ervaringen met het merk Fossil?
De prijs viel me ook wel mee 119 euro op horlogeloods.nl

damn, ziet er idd goed uit voor 120. :)
als je hem bestelt zou ik dat gewoon op fossil.nl doen

Heb hem gehad. Chronograaf werkt niet top en na een half jaar niet gedragen te hebben lagen de wijzers onderin de kast. Nooit laten vallen of iets

Die van Fossil ziet er wel nice uit.

Terug
Naar boven