XXL Nutrition

Shrugs en alternate grip

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Vraagje betreft de grip op shrugs en alternate grip (om en om). In hoeverre belast de trapezius anders? Of maakt dat niet uit?
Ik wil eigenlijk mijn straps niet meer gebruiken. Aangezien ik al 300+ heb geshrugt in het verleden, lijkt het me onmogelijk zo ver te komen met de overhands grip (normale grip).

Qua belasting verandert er weining volgens mij. Ik heb alleen gelezen dat het erg gevaarlijk is voor je biceps omdat je soms onbewust je armen een beetje gebruikt(optilt aan het einde), zo kan je biceps afscheuren.

• Topic Starter Topic Starter
Verdomme, ik raak in de war door die nieuwe sectie opzet. Kan iemand deze even moven naar de juiste sectie?

• Topic Starter Topic Starter
Qua belasting verandert er weining volgens mij. Ik heb alleen gelezen dat het erg gevaarlijk is voor je biceps omdat je soms onbewust je armen een beetje gebruikt(optilt aan het einde), zo kan je biceps afscheuren.

Daar was ik al van op de hoogte. Maar dat risico loop je ook bij DL's.

Ga je hier een log over bijhouden?:p

Zolang je met normale grip shruggen, gewoon doen. Als het gewicht te zwaar wordt, om en om. Zoveel verschil maakt het voor mij niet uit. Het is wel lichtjes anders, maar niet erg veel.

idd maar bij deadlift is het meer om de balans te houden. Ik doe mijn shrugs altijd in de smith. kun je ook lekker behind back doen.

behind the back kanje gewoon ook wel doen
alternate shrugs lijkt me opzich wel oke denk dat je bij elke set gewoon van grip moet verwisselen enen keer link andere keer rechts zo houd je biceps ook nog een beetje in toom denk ik

db's gebruiken mss een opl?

ik zou bij de sportschool opteren voor een shrug machine (free weight), dat is pas relaxed shruggen.

Dat lijkt me ook supervet shrugen. zo'n shrugmachine...

Denk dat het niet veel uitmaakt, qua belasting vanuit een andere hoek voor trapezius.

Paar punten van mijn kant :

- Kale, hebben jullie geen hack squat ?? Mischien dat ( afhankelijk van constructie ) je daarin kunt proberen te shrugen... wat misschien een nieuwe dimensie geeft.

- Hebben jullie geen standing calf raise ?? Misschien kun je daarin proberen te shrugen.

- Of bij een multistationtje enkele kant cable shrug ( indien nodig xtra plate eraan hangen, wat wel nodig zal zijn. Want er bestaan geen single stationetjes met weightstack tot 300 kilo:p :D )

- Of mischien tussen twee cable stationtjes in en zo ( dus min of meer afhankelijk van elkaar shrugen met cable )

- Of mischien kun je wel shrugbewegingen maken op de seated cable row als de hoek waar de cable aan zit een beetje uit de lage hoek komt...

Ik denk dat het wel degelijk wat uitmaakt hoe de traps belast worden. Draai maar eens 1 hand en maak de shrug beweging. Je voelt dan 1 kant van je traps anders omhoog komen en aanspannen. Ik zou het gewoon doen, alternate grip, maar dan elk setje van hand wisselen. Waarom wil je je straps niet meer gebruiken? Anders doe je na je shrugs (met straps om) wat setjes static holds met een barbell om toch je grip te trainen.

brute shrugs kerel! :eek:

voel je niet welke spieren je gebruikt dan?

Terug
Naar boven