AndroidHealthClinic

Simon geht los

• Topic Starter Topic Starter
Thx sanca, ik moet jouw log nog even bekijken, eeuwen geleden dat ik nog eens de PL sectie ben binnengegaan:D. Wat ik nu heb ik is inderdaad een goede basis om op verder te bouwen, maar als ik naar foto's van vroeger kijk, my god, waar is mijn mass naartoe:D. Niettegenstaande heb ik nu wel wat meer snelheid en zo. Enkel wendbaarheid zou nog welkom zijn.

En er is weer getraind jawel:

Bench press
12 x 50 kg
10 x 70 kg
9 x 100 kg
6 x 100 kg
9 x 90 kg
wat een tegenvaller

Flies
10 x 27 kg
10 x 27 kg
10 x 27 kg
met moeite de 10 reps volgemaakt telkens

Incline dumbbell press
10 x 27 kg
10 x 27 kg
10 x 27 kg
lastig

Push ups
20 x BW
20 x BW
16 x BW

Peck deck fly
12 x 15 kg
12 x 15 kg

Skullcrusher
10 x 30 kg
8 x 30 kg
6 x 30 kg + 3 neg reps

Dumbbell extension
10 x 8 kg
10 x 8 kg

Triceps pushdown
15 x 21 kg
13 x 21 kg

Barbell shrugs
15 x 90 kg
15 x 90 kg
15 x 90 kg

Dumbbell shrugs
20 x 22 kg
20 x 22 kg

Daarna nog een klein beetje buik.
Het idee is om weer een tijdje te splitten. Het is hatelijk hoe ik merk dat mijn kracht achteruitgegaan is. De eerste reps vlotten als geen ander, maar de laatste zijn echte killers. Ik denk dat ik vooral veel kracht in mijn triceps verloren ben.
Ik heb nog spierpijn in mijn rug en vooral in mijn biceps van maandag. Dat belooft voor morgen en vrijdag:D.

Laatst bewerkt:
Niks mis met 9 * 100 wegknallen. Netjes.
En die fly's zijn ook goed.

incline presses en shrugs moeten over de 30 bro, anders tel je niet mee ;)

****ed up, beginnerbb en ik kunnen er over meepraten.
Stage zuigt energie leeg.
Ik ken het als geen ander; stress stress stress, geen tijd om te eten, nauwelijks tijd om te trainen. En met een beetje pech krijg je er nog een blessure overheen ook.

Anyway, succes!

**** man, ik heb volgend jaar 1 jaar stage... als ik dit zo hoor kan ik nu al beter gaan stoppe

Idd niks mis met 9x 100kg :D
Op die pech deck was je echt helemaal leeg volgens mij; 15kg :D

Lekker zo doorgaan man, je komt er (weer) wel!

@Loo: ik moet weer wat wennen aan een splitschema, ik raak sneller leeg, maar het feit dat ik ook 27 kg nam voor de presses was gewoon omdat dat gewicht op de dumbbells zat. Anders moest ik namelijk weer alles losschroeven en ik word gek van al dat tijdverlies. Idem met de shrugs, iemand had 5 kg van de gewichten afgedaan waarmee ik flies en dp deed.

@MarcJ: hangt er vanaf wat je stage inhoudt, ik moet lessen voorbereiden die ik moet geven en daar kruipt veel tijd in. Als je stage gewoon een 9 to 5 job inhoudt, dan valt het wel best mee denk ik.

@Koekiemonster: Ik zou in feite met gemak 3 x 10 x 100 kg moeten kunnen wegduwen, mijn top was ooit 1 x 140, maar die zal nu op 125, mss 130 liggen. Wat die peck deck betreft, het is zo'n oud, stroef onding, bij gebrek aan betere machines gebruik ik die, maar er is beterschap op komst. Een nieuwe fitness gaat binnen 4 weken open:D:D.

Verder heb ik vandaag weer spierpijn in triceps en borst ditmaal. Mijn lichaam moet duidelijk weer wennen aan trainen dat effectief trainen is, mss ook wel aan een splitschema. Ik vermoed als mijn voeding en training zo doorgaan als de laatste dagen (op dat ene junkmoment na) dat ik snel weer vordering zal zien. Hopelijk win ik droge spiermassa, aangezien ik geen strikt voedingsschema heb, anders zal ik wat meer cardio moeten inlassen. Dit wordt binnenkort ook een makkie, aangezien het een allround gym is die opengaat, met cardio, kracht, groepslessen, whatever...

Goed getraind toch bro' :)

14 dagen geen voetbal meer, gisteren mijn enkel omgeslaan en mijn ligamenten verrekt, rotenkels...

Thx Rob:).

Rug:
Chins
8 x BW
8 x BW
8 x BW

Pulldown behind neck
15 x 56 kg
12 x 63 kg
8 x 70 kg
6 x 77 kg

Cable T-bar row geen chest support
10 x 30 kg
10 x 30 kg
10 x 30 kg
onding

Dumbbell row
10 x 42 kg
10 x 42 kg
straps

Dat was het dan maar voor vandaag, minigym die overbevolkt raakte. Ik kan niet wachten tot mijn andere gym opengaat, ik heb een regelrechte k*tgym:
vaste dumbbells tot 10 kg, 4 die je kan versteken naar behoefte, met schroef
1 bench (geen olympische gewichten)
1 extra losse barbell
1 ez-barbell
smith machine
45° leg press
1 extra los bankje
T-bar cable row machine
chin bar
2 pushdowns (1 kan je seated cable row van maken)
1 oeroude, lompe, stroeve (geldt voor alle toestellen) peck-deck
1 leg curl/extension machine
1 scott curl machine
1 dipstation
mogelijkheid tot sit-ups
1 standing knee raise machine

Geen olympische gewichten, je moet continu gewichten van het ene toestel naar het andere versteken, of je dumbbells steeds weer opnieuw naar het juiste gewicht veranderen.

Schouders + traps

Standing front press
15 x 30 kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg (laatste 2 met lichte legdrive)
8 x 50 kg (laatste 3 met legdrive)
Kracht in de triceps is duidelijk verminderd, wat misschien ook mijn verzwakte bench verklaart.

Upright row
10 x 35 kg
10 x 40 kg
8 x 40 kg

Standing side raise
10 x 10 kg
10 x 10 kg
10 x 10 kg

Seated bent over raise
10 x 5 kg
10 x 5 kg
10 x 5 kg
k*toefening

Dumbbell shrugs
12 x 32 kg
12 x 32 kg
12 x 32 kg

Barbell shrugs
15 x 100 kg
15 x 100 kg
12 x 100 kg

Beide shrugoefeningen geen al te zuivere herhalingen, misschien toch maar iets minder gewicht nemen om de oefening zuiver te doen. Gewichten zullen met tijd toch wel omhoog gaan.

Onderarmen:

Cable roll up of hoe het ook heten mag
3 x na elkaar met 7 kg
dan 1 x met 14 kg

Barbell wrist curl
10 x 20 kg
10 x 20 kg
10 x 20 kg

Barbell reverse wrist curl
10 x 10 kg

De buik had ik geen tijd meer voor. Best leuk, zo'n extra dagje in de week om te trainen nu ik even niet kan voetballen. Voeding zat ook goed vandaag. Vruchtbare week tot nu toe.

Netjes man.
Heb je al een kijkje genomen in die ''nieuwe'' gym?
Kan je lekker los gaan! Nu ben je wss langer bezig met het versteken van gewichten dan met het trainen zelf ;)

De onderarmen flink aangepakt zie ik:cool:
Cable roll up is een heerlijke oefening, flinke krampen altijd!

Toch lekker die staande front press. Zware oefening vind ik.

Over die seated bent over side raises.
Ik doe hem als volgt;
Bankje 1 gaatje schuin zetten. Dan achterste voren op de bank zitten (buiklig op lange gedeelte). En side raises maken maar!
Veel lekkerder dan zelf voorover buigen, dan ga je snel smokkelen namelijk.

Goed dat je weer aan het trainen ben, ga zo door. Paar shakies en bananen extra in je mik douwen tijdens je stage om toch aan je voeding te komen, en je houdt de schade beperkt.

@Koekiemonster: nee, jammer genoeg nog niet kunnen kijken. De fitness zal pas over 3 weken af zijn en open gaan dusja, nog even geduld. Nu ben ik inderdaad ettelijke minuten bezig met het versteken van de gewichten of wachten op een bankje dat moet vrijkomen.

@Kubus: inderdaad een heerlijke oefening. Mijn onderarmen moeten gewoon meer getraind worden, om een stevigere grip te krijgen en gewoon om niet af te steken bij de bovenarm.

@Loo: om het smokkelen tegen te gaan is het inderdaad wel een goeie tip. Dat gewichtsverlies tijdens de stage is achteraf bekeken zo geen ramp. Ik heb wel wat kracht verloren maar wat wil je als je op minder dan een jaar tijd van 98 naar 84 kg gaat. Dan wordt het moeilijk om even sterk te blijven, hoewel ik denk dat het vooral aan mijn triceps ligt. Mijn vetpercentage is in elk geval gedaald. Een streefdoel (utopie?) zou voor mij zijn 82-85 kg met 8-10% BF.

Borst:

Bench
15 x 50 kg
10 x 80 kg
8 x 100 kg
8 x 100 kg (laatste rep gespot)
8 x 100 kg (laatste rep lichte spot)

Dumbbell flies
15 x 22 kg
15 x 22 kg
15 x 22 kg

Incline dumbbell press
10 x 32 kg
6 x 32 kg
8 x 32 kg

Gaat goed hiero. Als ik mijn voeding kan houden zoals de laatste 3 dagen, uitgaan tot 1x/week beperken en blijf trainen zoals het nu gaat, ga ik vrij snel weer op peil zitten denk ik. Nog 5 weken voetbalseizoen, daarna zit ik waarschijnlijk al in mijn nieuwe gym (als die me aanstaat) en moeten die benen er ook maar eens aan geloven. Een logisch gevolg van een totaalgym is uiteraard ook meer cardio:D.

Het mooie weer komt er aan, misschien dat ik dan af en toe ook eens thuis train, buiten dan welteverstaan, met wat zelfgemaakte dingetjes, om o.a. snelkracht te verbeteren. Ik heb een tractorband liggen van om en bij de 80 kg, 30-40 tireflips worden op de duur ook best lastig. Wat push-ups, pull-ups aan een boom of zo, box jumps. Dit zie ik best wel zitten.

Ik kon het niet laten van te gaan trainen:

EZ-barbell curl
10 x 30 kg
10 x 35 kg
10 x 40 kg

Straight barbell curl
10 x 30 kg
10 x 30 kg

Bent over dumbbell curl
10 x 12 kg
10 x 12 kg
10 x 12 kg

Barbell shrug
15 x 90 kg
15 x 90 kg
15 x 90 kg

Daarna nog cable shrugs gedaan en paar oefeningen voor mijn buik. Ik begin er stilletjesaan weer degelijk uit te zien. De voeding zit vandaag ook vrij goed in mekaar. Binnenkort maar eens proberen een voedingsschema, eerder een voedingsrichtlijn, in elkaar boksen om dit vast te houden. Ik hoop ook weer wat kracht terug te winnen en op hetzelfde gewicht te blijven. Als ik dan wat cardio in mijn schema toepas en eventueel thuis wat ruimte maak in de tuin wat te trainen, zoals eerder gezegd, ga ik misschien ook wat sneller worden en meer souplesse/wendbaarheid kweken.

Vrijdag:

Bench press
10 x 60 kg
1 x 90 kg
1 x 100 kg
1 x 110 kg
1 x 120 kg
130 fail
120 ging als een eitje, 130 helemaal niet, het is de eerste keer in lange tijd (vast paar maand) dat ik nog eens gemaxt heb. Mijn oude record van 140 is dus nog een eind verwijderd, maar nu ik maar 83 kg meer weeg, is het vrij logisch. Ik wil wel binnen een week of 3-4 weer vlot 130 pressen.

Close grip bench press
10 x 70 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
lastig

Skullcrusher
10 x 35 kg
10 x 40 kg
8 x 45 kg

Triceps pushdown
10 x 35 kg
10 x 35 kg
10 x 35 kg

Daarna nog wat buik.

Een verder verslag van het weekend:

Donderdag op de voetbal een pilsje of 6 gedronken bij een potje poker. Dit viel dus nog mee.

Vrijdag na het trainen heb ik rond 4 uur eerst nog wat gegeten, maar daarna mijn stamkroeg binnen tot een uur of 6. Je komt binnen en bestelt een cola zero, maar al snel wordt het zero cola en een paar pilsjes in de plaats. Rond 6 uur half 7 dan maar pizza gaan eten en daarna snel naar huis. Een vriend van mij z'n vriendin is bevallen, dus daar even naartoe. s' Avonds nog naar Gent geweest en weer bier. Rond 4 uur ben ik thuisgekomen en om 7 uur ging de wekker, want ik ging een dagje gaan werken. Ik zat dus nog volop in mijn diepste slaap, wat een marteling om daaruit gehaald te worden.

Zaterdag dus de hele dag gewerkt, ik ben 's avonds rond 7 uur thuis gekomen. En om 9 uur weer m'n stamcafé binnen, standaardritueel. Om 2-3 uur was ik ladderzat en bekaf, na een uurtje met mijn ogen halfopen, halftoe gestaan te hebben, ben ik dan maar huiswaarts gekeerd.

Zondag ben ik na 8 uurtjes slaap opgestaan, wat gegeten, wat in mijn bed liggen stinken. Daarna ging ik met een vriend een terrasje doen, maar we zijn weer onze stamcafé binnengerold. Paar pilsjes en 1 whisky gedronken, rond 7 uur 's avonds dan maar naar huis om een alcoholrijk weekend af te sluiten. Best wel jammer eigenlijk, want ik heb heel de week erg goed getraind en op mijn voeding gelet. Best duur weekend ook, maar goed, je bent maar 1 x jong. Vanaf vandaag weer hardcore de gym in:).

Goeie bench kerel ... en wat een zaaaaaaalig weekend ... mmm, ik krijg er dorst van ;)

Ik lees dat de trainingen toch stilletjes aan weer de goede kant op gaan. Mooi man, volhouden nou. Voor je het weet sta je in je zwembroek op het strand, dus dit is niet echt de tijd om je koppie te laten hangen.

:roflol: wat een weekend ook, ik zeg 1 ding; CATABOLIC STATE AS A MOFO! Maarja wie ben ik om er wat van te zeggen :D

Koppie hangt niet echt, maar ik hou zo van het uitgaansleven. Pilsje, whiskytje, bacootje, lekkere groove/house/nineties/club muziek op. Iedereen nette kleren aan, lekker tipsy of ladderzat raken. Anywayzzz

Rug

Chins
8 x BW
8 x BW
8 x BW

Rack pullsnet onder knie
10 x 70 kg
10 x 90 kg
10 x 130 kg
10 x 130 kg
10 x 130 kg

Barbell row