Fitness Seller

Simpele rekensom, of niet?

• Topic Starter Topic Starter
Kom mijn topic niet vernken, b*ch.

snapte hem in het begin ook niet , maar toen ik het opsschreef in formule vorm werd het gauw duidelijk.

Is het al duidelijk?

KOMT IE

50kg + 1/2 Pietje = 1 Pietje

dus 50kg = 1/2 Pietje.

1 Pietje = 2x 50kg = 100kg.

Gogo Masallah :cool:

Uitleg ziet er op zich niet slecht uit. Toch is het mis. In de opgave staat duidelijk dat die kerel Kees heet en niet Piet! :rolleyes: :p

Ik snap er geen moer van. Na deze uitleg

Is het al duidelijk?

KOMT IE

50kg + 1/2 Pietje = 1 Pietje

dus 50kg = 1/2 Pietje.

1 Pietje = 2x 50kg = 100kg.

Gogo Masallah :cool:

wordt het ietsje duidelijker maar damn wat een crime, wiskunde.

Ja Coño, hij is sliiiiiiim!!!

:roflol:

Kijk, het is een eenvoudige vergelijking die je moet maken. We stellen dat x gelijk is aan het totaalgewicht.

x = 50 + x/2
x - x/2 = 50
x/2 = 50
x = 50 * 2
x = 100

Hierdoor kunnen we besluiten dat pietje dus 100 kilo weegt.

Anders gesteld en veel makkelijker is natuurlijk dat pietje 50kg + de helft van zijn lichaamsgewicht weegt. Aangezien helften altijd gelijk zijn moet die 50 kg dus exact gelijk zijn aan de helft, anders zou het ook niet de helft zijn die je erbij optelt.

Kijk, het is een eenvoudige vergelijking die je moet maken. We stellen dat x gelijk is aan het totaalgewicht.

x = 50 + x/2
x - x/2 = 50
x/2 = 50
x = 50 * 2
x = 100

Hierdoor kunnen we besluiten dat pietje dus 100 kilo weegt.

je komt wel het goede uit maar in feite klopt je berekining niet.

Immers x-x/2=50 ==> op gelijke noemer zetten dus 2X-X=100 (noemer mag je weglaten nadat je deze op gelijke noemer hebt gezet ====> vervolgens uitrekeningen dus (2-1)X=100

De som is raar, omdat ze exact erin zetten. Pure misleiding. Als je idd gewoon een formule van maakt en niks doet met de woorden erom heen word het al makkelijker.

Je moet er een bepaalde logica in zien, net als bij andere wiskunde. Je hebt het of je hebt het niet.

Voor diegenen die willen weten waarom:

Voor de opleiding piloot/gevechtsvlieger word je getoetst, en krijg je o.a. dit soort vragen. Je moet dus onder tijdsdruk rekensommetjes kunnen maken. Ik begrijp hier alleen geen fluit van man.

Is het de eerste test (eerste keer) die je moet maken? Ik heb namelijk helemaal geen rekensommetjes moeten maken....

Je moet er niet van uitgaan dat je het gaat halen, niet lullig bedoeld, maar dan kan de uitslag nooit tegenvallen;) Die reclames op de tv en de radio voor gevechtsvlieger zijn niet echt realistisch, vind ik. Want je moet gewoon Superman zijn om door te mogen!!!

Succes!!!! en vooral niet zenuwappig zijn!!

@Jan Thys: Heb jij nog een mogelijkheid om een keer terug te komen? Of is het voor jouw echt over en uit????:(

Hij weegt exact 50 kg + de helft van zijn gewicht

Dus de 50 kg + onbekend moet gelijk zijn aan zijn totale gewicht.

Dus de helft van 100 kg zijn echte gewicht dus = 50 kg plus die exacte 50 kg geeft weer zijn totale echte gewicht 100 kg dus.
Idd.

Ik had laatst ook zo'n test, dit vond ik persoonlijk één van de gemakkelijkste vragen.

Mensen zoeken het verder dan nodig omdat ze denken dat het een strikvraag is. Echter de helft van een geheel is altijd 50% en dus moet het gegeven cijfer wel die andere 50% zijn. Is pure logica, niets formule dus ;)

Is het de eerste test (eerste keer) die je moet maken? Ik heb namelijk helemaal geen rekensommetjes moeten maken....

Je moet er niet van uitgaan dat je het gaat halen, niet lullig bedoeld, maar dan kan de uitslag nooit tegenvallen;) Die reclames op de tv en de radio voor gevechtsvlieger zijn niet echt realistisch, vind ik. Want je moet gewoon Superman zijn om door te mogen!!!

Succes!!!! en vooral niet zenuwappig zijn!!

@Jan Thys: Heb jij nog een mogelijkheid om een keer terug te komen? Of is het voor jouw echt over en uit????:(

Indd. Ik heb het ook gedaan. En je moet helemaal geen rekensommen maken. Dit komt pas daadwerkelijk aan de orde als je echt in de opleiding zit.

Je moet Instrumenten Interpretatie (ruimtelijk inzicht) http://www.xs4all.nl/~bmetz/iioefenen/
een Selectieve luistertest en een Sensormotorische Aanleg (hand- / voetcoördinatie) een soort pizzapunt in het midden houden van een 3-d ruimte waarbij de nadruk ligt om die punt rechtop te houden.

Vond het vrij simpel, pas bij de simulator werd het lastig.

Ik ben btw uiteindelijk afgekeurd tijdens de laatste medische keuring vanwege mijn medisch verleden :mad:

• Topic Starter Topic Starter
Oke, interesting. Een kennis van mij vertelde mij namelijk dat je zulke sommetjes nu en dan kon verwachten. Hij heeft trouwens niet de keuring voor gevechtsvlieger gedaan, maar gewoon voor de burgerluchtvaart. Hier kreeg hij wél zulke vragen bij het simulator vliegen tussendoor. Hij is nu 2 jaar verder en is bezig met KLM, daar zou hij graag willen vliegen.

Ik ga er ook idd niet vanuit dat ik het haal. Zoals al eerder gezegd werd, 99% valt af. Toch wil ik het proberen.

x = 50 + 0,5x
0,5x = 50
x = 100

edit: zie dat ie al naar voren is gekomen :D

Nee, als je er bij de simulator uitgekinkeld wordt kun je het definitief vergeten.

Daar zal je dan wel goed zuur van zijn!!!:eek:
Ik ben bij de eerste test al gezakt. Zat onwijs te k*tten met het rechthouden van de 'pizzapunt'. Ik mag nog wel een herkansing doen...maar je moet wel alles mee hebben om te slagen:rolleyes:

100 man ... denk na .. helft van zijn gewicht --> helft van 100 = 50 kg + 50 kg = 100

Als ik zeg:

80 man ... denk na .. helft van zijn gewicht --> helft van 80 = 40 kg + 50 kg = 90

kees weegt exact 50 kg plus de helft van z'n gewicht, hoeveel weegt kees?

Het is niet bekend hoeveel "zijn gewicht" is. Dus het kan ook 80 kg zijn.

Oke, interesting. Een kennis van mij vertelde mij namelijk dat je zulke sommetjes nu en dan kon verwachten. Hij heeft trouwens niet de keuring voor gevechtsvlieger gedaan, maar gewoon voor de burgerluchtvaart. Hier kreeg hij wél zulke vragen bij het simulator vliegen tussendoor. Hij is nu 2 jaar verder en is bezig met KLM, daar zou hij graag willen vliegen.

Klopt! Bij de KLM moet je inderdaad bij de eerste test allerlei 'sommen' maken. Deze zijn wel goed te doen.....alleen als je uiteindelijk aangenomen word, moet je een grote zak geld mee nemen:D Dat is het voordeel van de gratis opleiding bij de luchtmacht.....Kun je na 9 jaar(?) alsnog de burgerluchtvaart in....gratis.

Jij wilt uiteindelijk ook gewoon burgers vervoeren neem ik aan?

Terug
Naar boven