Mikeh18
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 8
- Lengte
- 1m69
- Massa
- 63kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is het al duidelijk?
KOMT IE
50kg + 1/2 Pietje = 1 Pietje
dus 50kg = 1/2 Pietje.
1 Pietje = 2x 50kg = 100kg.
Gogo Masallah![]()

Is het al duidelijk?
KOMT IE
50kg + 1/2 Pietje = 1 Pietje
dus 50kg = 1/2 Pietje.
1 Pietje = 2x 50kg = 100kg.
Gogo Masallah![]()

Kijk, het is een eenvoudige vergelijking die je moet maken. We stellen dat x gelijk is aan het totaalgewicht.
x = 50 + x/2
x - x/2 = 50
x/2 = 50
x = 50 * 2
x = 100
Hierdoor kunnen we besluiten dat pietje dus 100 kilo weegt.
Voor diegenen die willen weten waarom:
Voor de opleiding piloot/gevechtsvlieger word je getoetst, en krijg je o.a. dit soort vragen. Je moet dus onder tijdsdruk rekensommetjes kunnen maken. Ik begrijp hier alleen geen fluit van man.
Die reclames op de tv en de radio voor gevechtsvlieger zijn niet echt realistisch, vind ik. Want je moet gewoon Superman zijn om door te mogen!!!
?
Idd.Hij weegt exact 50 kg + de helft van zijn gewicht
Dus de 50 kg + onbekend moet gelijk zijn aan zijn totale gewicht.
Dus de helft van 100 kg zijn echte gewicht dus = 50 kg plus die exacte 50 kg geeft weer zijn totale echte gewicht 100 kg dus.

Is het de eerste test (eerste keer) die je moet maken? Ik heb namelijk helemaal geen rekensommetjes moeten maken....
Je moet er niet van uitgaan dat je het gaat halen, niet lullig bedoeld, maar dan kan de uitslag nooit tegenvallenDie reclames op de tv en de radio voor gevechtsvlieger zijn niet echt realistisch, vind ik. Want je moet gewoon Superman zijn om door te mogen!!!
Succes!!!! en vooral niet zenuwappig zijn!!
@Jan Thys: Heb jij nog een mogelijkheid om een keer terug te komen? Of is het voor jouw echt over en uit?
![]()

@Jan Thys: Heb jij nog een mogelijkheid om een keer terug te komen? Of is het voor jouw echt over en uit?
![]()
Nee, als je er bij de simulator uitgekinkeld wordt kun je het definitief vergeten.

Als mensen het nu niet snappen, dan zijn ze uberhaupt niet goed in wiskunde, beter dan dit kan je het niet uitleggen.
100 man ... denk na .. helft van zijn gewicht --> helft van 100 = 50 kg + 50 kg = 100
Oke, interesting. Een kennis van mij vertelde mij namelijk dat je zulke sommetjes nu en dan kon verwachten. Hij heeft trouwens niet de keuring voor gevechtsvlieger gedaan, maar gewoon voor de burgerluchtvaart. Hier kreeg hij wél zulke vragen bij het simulator vliegen tussendoor. Hij is nu 2 jaar verder en is bezig met KLM, daar zou hij graag willen vliegen.
Dat is het voordeel van de gratis opleiding bij de luchtmacht.....Kun je na 9 jaar(?) alsnog de burgerluchtvaart in....gratis.