XXL Nutrition

Simply Cuttinglog - quifixs quest !

quifix

Freaky Bodybuilder
Waardering
336
Lengte
1m74
Massa
99kg
Vetpercentage
18%
Beste mede dbb'ers !

Even mijn introductie + stats + verhaal(tje).

Mijn naam is Renier, ik woon in Vlaanderen en studeer boekhouden-informatica (5de jaar humaniora).

Stats ;
Lengte ; 175
Gewicht ; +- 80kg
BF% ; +- 18% (:mad:!)
Doel : +- 11%

Taille + gewicht 23/10/10 : 92,5cm 78.1kg
Taille + gewicht 30/10/10 : 91.7cm 77.6kg
Taille + gewicht 6/11/10 : 91cm 77.1kg
Taille + gewicht 13/11/10 : 90.5cm 78.1kg
Taille + gewicht 20/11/10 : 90cm 77.4kg
Taille + gewicht 28/11/10 : 89cm 74.9kg
Taille+gewicht 04/12/10 : 88cm 73kg (wat minder vocht omdat ik lekker heb uitgeslapen denk ik).
Taille 12/12/10: 87.5cm, dit was 2 uur na het eten, dus zou normaal wat minder zijn (heb altijd uit gezette buik na het eten).
Hoe ben ik begonnen ? Nou, ik was 16 jaar, was vééls te zwaar, ik woog +- 80kg bij een zéér hoog BF%, zeker boven de 30%. Heb natuurlijk 10 maand zitten zweten en zwoegen met amper resultaat, aangezien ik zo'n crap schema had van de fitnessuitbater. Toen begon ik was meer op het internet te lezen en begon er meer en meer van te begrijpen, dus was ik na een tijdje heel erg lekker op dreef !

Nu, wat is het ergste dat er kan gebeuren in deze situatie ? Ja hoor, de fitness gaat failliet (midden november) ! Hoe moest ik dit gaan oplossen ? Ik mocht niet naar andere plaats gaan omdat dit te ver zou zijn, dus heb ik ze moeten overtuigen om een home gym aan te schaffen. Die kwam er pas half februari ... Heb dus 3 maand compleet stilgelegen en natuurlijk niet op mijn eten gelet, met de gevolgen van dien, weer enkele kilo's erbij !

Ging allemaal heel erg lekker, krijg ik iets aan mijn rug, heb ik weer moeten stilliggen (ca. een maand) ! Werd er echt helemaal depressief van.

Vanaf half mei ik wel goed kunnen trainen / eten. Maar in de grote vakantie was ik verplicht van mijn ouders 3 weken mee naar Frankrijk te gaan. Toen dacht ik van nee, ik ga me niet misleiden ! Dus heb ik daar zowat elke dag gesport. Uiteindelijk wat kracht moeten inleveren, maar niet al te veel vet aangekomen.

Nu, ben ik weer op goede pad, maar er zijn enkele nog niet erg zeker. Ik zit nu op 2400 kcal, maar ik gain nog heel erg makkelijk kracht, maar in aanleiding van dit artikel : http://www.bodybuilding.com/fun/layne36.htm zegt dat ik eigenlijk nog boven mijn onderhoud eet (endomorph, 100% zeker). Dit artikel zegt 13-14x gewicht in LBS. Dus tussen de 2288 en de 2464 is mijn onderhoud. En eten om de 3,5 h - 5 h. Wil dit anders wel eens proberen en zien hoe het gaat.

Voedingsschema ; zie bijlage, maar het komt hier op neer ;
Kcal ; 2319 kcal
Eiwitten ; 303 gram (51%)
Koolhydraten ; 164 gram (28%)
Vetten : 56 gram (21%)

Trainingsschema ;

Maandag : Borst + Biceps + Calves

3x3 BB Bench Press
3x8 Flat Fly
3x8 Incline BB Bench Press
3x8 Incline Fly
optioneel : (als ik nog niet moe ben) BB bench press (gewicht van incline BB BP).

3x8 Wide gripped BB Curl
3x8 Narrow gripped BB curl
optioneel : 2x max, zware cheat curls

3x5 Standing Calves Raise

Dinsdag : Legs

3x3 Squat
3x8 Lunges
3x8 SLDL
4x8 quarter squats

Donderdag : Schouders + buik + calves

3x3 Press
4x8 Lateral Raise
3x8 Inside dumbbell raise
3x8 Reverse fly

3x10 Cable Crunch
2x10 Side Bent

3x5 Calves

Vrijdag : Rug + triceps
2xmax Pull up (kan zelfs geen een wijde ...)
3x3 Deadlift (zuigt de balle)
4x8 Bent Over Row
4x8 Lat Pulldown to the front (midden borst)

3x3 CGBP
4x8 Pushdown

Even een vaststelling : mijn rug is heel erg zwak...

Cardio :

Heb de intensie om na KT zo'n 45 min cardio te doen en in ochtend ook. Jammer genoeg is mijn conditie heel erg slecht en heb ik meteen een hoge hartslag (:fuu:), m.a.w. een lage kcal / min.

De reden waarom ik dit logje ga bijhouden is, omdat ik altijd maar zeg dat ik bv. de volgende ochtend cardio ga doen, maar het gebeurd gewoon niet !

FOTO'S !
[afbeelding niet meer beschikbaar]

rmk74m.jpg

rmmgys.jpg

2565oh0.jpg

Als er enige tips/opmerkingen zijn, laat het me alstublieft weten, ik kan wel wat commentaar verwerken ! Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Even training van daarnet :

3x3 BB BP : 83,5kg
3x8 Flat Fly : 13,5kg / hand
3x8 Incl BP : 61kg
3x8 Incl Fly : 11kg / hand
1x10,1x8,1x2 BB BP : 61kg

3x8 Wide Grip BB curl : 22,5kg (altijd heel erg strict)
3x8 Narrow grip BB curl : 20kg (altijd heel erg strict)
2x3 Cheat Curl : 40kg

Ben redelijk blij van training. Daarna nog 25 minuutjes cardio gedaan en daarbij 210 kcal verbrand

Interessant om te lezen, ga je volgen! kan je voedingsschemaniet openen momenteel(zit op telefoon) maar je verdeling ekv ziet er al goed uit.

Vind je bench press best sterk! Misschien nog wat dips erbij aan het einde. pullups is kwestie van vaak doen dan gaat het vanzelf beter. Succes verder!

Hey Renier,

Geen carbs na je training?
Als je laag in carbs wil blijven zou ik ze nemen in je ontbijt en rondom de training, pre en post workout dus.

Succes met je cut trouwens ;)

Hey Renier,

Geen carbs na je training?
Als je laag in carbs wil blijven zou ik ze nemen in je ontbijt en rondom de training, pre en post workout dus.

Succes met je cut trouwens ;)

Is al de zoveelste cut-probeersel, er is altijd wel iets ! Het werkt serieus op mijn systeem en dankje !

Wel dat zijn namelijk de 3 momenten wnn het lichaam het meest heeft aan carbs, voornamelijk voor je glycogeenvoorraden gevuld te houden ;)
Een schema moet je altijd zelf even testen of het werkt, elk lichaam reageerd natuurlijk anders.

Vandaag benen getraind, kleine aanpassing gedaan, maar het zag er als volgt uit

3x3 Full squat 103,5kg
1x8 lunges 46kg
3x8 SLDL 61kg
4x8 quarter squats 113,5kg
3x8 Leg press (power rack style :D) 101kg

Dan nog 26 minuten cardio (nog aan het opbouwen): 226 kcal verbrand

Wat mag ik verstaan onder leg press power rack style?

Wat mag ik verstaan onder leg press power rack style?

1 kant van je power rack zeg maar als soort van smith gebruiken (dat de baar tegen het power rack heel lichtjes schaaft), gaan onder liggen en leg pressen (voeten op bar). Eigenlijk een vertical leg press maar dan met gewoon met een barbell.

1 kant van je power rack zeg maar als soort van smith gebruiken (dat de baar tegen het power rack heel lichtjes schaaft), gaan onder liggen en leg pressen (voeten op bar). Eigenlijk een vertical leg press maar dan met gewoon met een barbell.

Klinkt gevaarlijk! Wel goe gevonden

Net 406 kcal verbrand, voelt lekker :).

Als de barbell van je voeten valt op de spotter heb je een kromme bar.
En daar heb jij al ervaring mee, was het niet :p

Heb hem nog altijd niet vervangen hoor :p. Ziet er best hardcore uit :cool: ! Alleen best k*t bij bench press maar goed... Straks schouders, zie er al naar uit!

Matige schouder workout ..

Press 2x2x71kg, 0x1x76kg (half flauwvallen ftl :()
Lateral raise 4x8x13,5kg / hand
Inside dumbbell raise 3x8x18,5kg / hand
reverse fly : 3x8x5kg / hand (plate)

Cable crunch 3x12x22,5kg
Dumbbell Side Bent 3x12x21kg

Standing calve raise 3x5x106kg (kon nog meer eigenlijk)

cardio : 300 kcal op 40 minuten, slechte conditie zuigt :mad: !

Edit : Vanaf eender dagen zal ik ook mijn buikomtrek erbij zetten.

Laatst bewerkt:
Slecht rug workout, bloeddruk is veel te laag, na elke set moest ik gewoon een minuut gaan zitten anders viel ik gewoon flauw...

Pull up 2 - 1 - 2
DL 3x3x111kg
BOR 4x8x66kg
pulldown wide grip 4x8x32.5kg

close grip bp 3x3x63.5kg
pushdown 5x8x26kg

Heb 2 minuten cardio geprobeerd maar toen zag ik al sterretjes dus toch maar gekapt...

Succes met cut de kerel.

Op 18% je niet te veel druk maken om spierverlies. Kcal gewoon goed laag, wat cardio na elke KT en dat komt goed. Als je wat spier verliest zit die er toch in no time terug aan ;)

Succes met cut de kerel.

Op 18% je niet te veel druk maken om spierverlies. Kcal gewoon goed laag, wat cardio na elke KT en dat komt goed. Als je wat spier verliest zit die er toch in no time terug aan ;)

Dankje, hopelijk deze keer weer geen tegenslagen ... Werkt nogal demotiverend !

Mss wat werk maken van negatieve op je pull ups, zodat je binnen de kortste keren wat reps kan maken? Het is echt een goede rugoefeining als je er wat reps kan uitpersen.

Mss wat werk maken van negatieve op je pull ups, zodat je binnen de kortste keren wat reps kan maken? Het is echt een goede rugoefeining als je er wat reps kan uitpersen.

Wanneer zou ik deze er dan bij in stoppen? Gewoon als eerste oefening van rug dag? Maar het gaat al beter, vorige week 0-0-0, nu 2-1-2. Snap niet wat het is, maar ben wel blij!

Terug
Naar boven