AndroidHealthClinic

Simply Cuttinglog - quifixs quest !

Na elke set die je doet.
Stel je doet 2 pull ups, dan plak je er nog 5-6 negatieve achteraan.
Neem even rust en begin aan het 2de setje.

Je zal er sterker van worden in de oefening en binnen de kortste keren
haal je 3*8 BW traag en gecontroleerd.

Ik kon destijds ook maar optrekken in beperkte maten en soms nog met cheat, binnenkort plan ik eens 100reps te doen op PU doorheen heel mijn rugtraining :D

• Topic Starter Topic Starter
Na elke set die je doet.
Stel je doet 2 pull ups, dan plak je er nog 5-6 negatieve achteraan.
Neem even rust en begin aan het 2de setje.

Je zal er sterker van worden in de oefening en binnen de kortste keren
haal je 3*8 BW traag en gecontroleerd.

Ik kon destijds ook maar optrekken in beperkte maten en soms nog met cheat, binnenkort plan ik eens 100reps te doen op PU doorheen heel mijn rugtraining :D

Ok, dank je!

Ik doe de pull ups altijd wijd en gecontroleerd, vind er anders ook geen fl**ker aan imho.

Dat gaat een zware rug workout worden Marco :D !

Ik draai tegenwoordig veel volume op alles :)
Voelt lekker aan om alles vol te pompen en volledig leeg te zijn.

Ik draai tegenwoordig veel volume op alles :)
Voelt lekker aan om alles vol te pompen en volledig leeg te zijn.

Daar heb ik nu net problemen mee ! Ik helemaal niet leeg na een workout terwijl ik overal op failure zit (behalve bij benen). Zou ik gewoon meer volume nemen (meer sets?) ?

Je zit in de cut, waarschijnlijk krijg je al wat minder voedingsstoffen binnen om goed te herstellen, dus ik zou het volume zo aanhouden.
Je kan de intensiteit wel wat opdrijven door je rustpauzes in te korten of zo nu en dan eens wat super-drop of giant sets te doen (dat zal je trainingstijd ook weer wat inkorte). Je verbruikt meer energie, houdt je spieren geprikkeld om spierverlies tegen te gaan en hebt wat meer tijd voor je cardio.

Je zit in de cut, waarschijnlijk krijg je al wat minder voedingsstoffen binnen om goed te herstellen, dus ik zou het volume zo aanhouden.
Je kan de intensiteit wel wat opdrijven door je rustpauzes in te korten of zo nu en dan eens wat super-drop of giant sets te doen (dat zal je trainingstijd ook weer wat inkorte). Je verbruikt meer energie, houdt je spieren geprikkeld om spierverlies tegen te gaan en hebt wat meer tijd voor je cardio.

Kun je die 2 termen uitleggen? Zijn me nogal onbekend ;p.

Welke termen bedoel je?

Superset zijn 2 oefeningen die je vlak na elkaar doet zonder rust.
Dit kan gaan over dezelfde spiergroep, maar ook tegenpolen.
Bv:
Dezelfde spiergroep (in dit geval voornamelijk pecs):
10x80kg benchen + 10x20kg flies
tegen gestelde zijn bv borst ten opzichten van rug (push vs pull):
10x25kg db press + 10x70kg BOR

De intensiteit gaat dus omhoog waardoor je meer energie zal gaan verbruiken en je wint tijd.

Dropsets, zou je kunnen doen als laatste setje bij een spiergroep.
Je doet je setje en als het erop zit, drop je in gewicht en ga je verder, dit herhaal je tot je er volledig doorzit. Om het voorbeeld met pecs aan te houden.
Bench press:
10x80kg + 8x 70kg + 5x 60kg + 3x 50kg
Vermoeidheid speelt parte en je zal er minder reps kunnen uithalen.

Giant set zijn voornamelijk veel reps, heb ik al eens toegepast bij benen.
Bv squat ipv 3x10 100kg -> 30x 100kg en je doet het rustig aan.
Je kan bv na elke rep eens rustig 3x inademen en een rep eruit halen.

Korte uitleg, maar duidelijk hoop ik.
Waarop ik wou aansturen is dat je de intensiteit van je trainingen op verschillende mannier kan opdrijven, niet enkel door meer sets te draaien (meer volume draaien dus).

---------- Toegevoegd om 23:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Voor uw streeffysiek ga je trouwens aan de spuit moeten vrees ik.
Maar je hebt nog tijd zat, leg eerst maar een grondige basis voor je met zulke zaken van start zou gaan ;)

Dus dan wordt het eigenlijk een soort van UB/LB ? Maar dan de spiergroepen gemixt (bij superset) ?

Je kan je huidige opdeling houden éh.
Als ik je training van vandaag even erbij haal:

Pull up 2 - 1 - 2
DL 3x3x111kg
BOR 4x8x66kg
pulldown wide grip 4x8x32.5kg

close grip bp 3x3x63.5kg
pushdown 5x8x26kg

Zou je dit zo kunnen gedaan hebben, ik sluit de rug graag af met DL dan ondervinden mijn andere oefeningen geen hinder van die verzuurde onderrug.

Pull ups + assistentie (die negatieve)
Superset: BOR + WG pulldown
8x 66kg + 8x 32.5kg
8x 66kg + 8x 32.5kg
8x 66kg + 8x 32.5kg
8x 66kg + 8x 32.5kg
DL

Voor je triceps zou je ook een supersetje kunnen doen.

Ik zeg niet dat je het zo elke week moet doen éh, maar blijven prikkelen is altijd interessant, mijn trainingen zien er elke keer anders uit.

Je kan je huidige opdeling houden éh.
Als ik je training van vandaag even erbij haal:

Pull up 2 - 1 - 2
DL 3x3x111kg
BOR 4x8x66kg
pulldown wide grip 4x8x32.5kg

close grip bp 3x3x63.5kg
pushdown 5x8x26kg

Zou je dit zo kunnen gedaan hebben, ik sluit de rug graag af met DL dan ondervinden mijn andere oefeningen geen hinder van die verzuurde onderrug.

Pull ups + assistentie (die negatieve)
Superset: BOR + WG pulldown
8x 66kg + 8x 32.5kg
8x 66kg + 8x 32.5kg
8x 66kg + 8x 32.5kg
8x 66kg + 8x 32.5kg
DL

Voor je triceps zou je ook een supersetje kunnen doen.

Ik zeg niet dat je het zo elke week moet doen éh, maar blijven prikkelen is altijd interessant, mijn trainingen zien er elke keer anders uit.

Ziet er interessant uit, thnx! Ga 't maandag meteen probere bij borst + biceps!

voeding ziet er strak uit hoor, veel vlees en weinig shakes zoals het moet zijn. alleen persoonlijk neem ik ook in de cut altijd wat carbs na de training.
dropsetjes zijn ideaal om net wat `dieper` te gaan.
werk er iedere training mee, zowel cut als bulk

voeding ziet er strak uit hoor, veel vlees en weinig shakes zoals het moet zijn. alleen persoonlijk neem ik ook in de cut altijd wat carbs na de training.
dropsetjes zijn ideaal om net wat `dieper` te gaan.
werk er iedere training mee, zowel cut als bulk

Thnx ! Misschien de carbs schrappen bij mijn middagmaal, maar ben nog niet zeker... Ik neem geen carbs meer na de training omdat het al een beetje laat is dan, of zou dit niet zoveel uit maken denk je ?

Ik ben zoals ook eerder gezegd voorstander van carbs na de training.
Die carbs zullen gebruikt worden voor je glycogeenvoorraad terug aan te vullen. Energie dat je verbruikt hebt tijdens je workout.
Indien je geen carbs nuttigd, gaat een deel van je eiwitten die je nuttigd na de training, naar je glycogeen en die eiwitten wil je liever voor herstel.

Ik ben zoals ook eerder gezegd voorstander van carbs na de training.
Die carbs zullen gebruikt worden voor je glycogeenvoorraad terug aan te vullen. Energie dat je verbruikt hebt tijdens je workout.
Indien je geen carbs nuttigd, gaat een deel van je eiwitten die je nuttigd na de training, naar je glycogeen en die eiwitten wil je liever voor herstel.

Hoeveel kh denk je dat voldoende zijn ?

Gisteren goede cardio workout gehad ! Ben uit geweest en helemaal op water geleefd ! Free water ftw !

Je voedingsschema ziet er wel goed uit. Ik zou alleen nog wat meer carbs bij het ontbijt doen (brinta/havermout). Heb je al foto's?

25-50gram carbs (na de training) is al voldoende wanneer je niet te veel wil nemen

Terug
Naar boven