XXL Nutrition

Simply Cuttinglog - quifixs quest !

• Topic Starter Topic Starter
25-50gram carbs (na de training) is al voldoende wanneer je niet te veel wil nemen
Ok, thanks ! Zou ik dan gewoon die rijst schrappen bij mijn middagmaaltijd en gewoon verplaatsen of extra bijvoegen bij me biefstuk (gaat wel havermout worden denk ik).

Edit : Hoe zit het met de GI-waarde van een pre wo maaltijd (2uur op voorhand van workout) ? Mag die eventueel iets hoger zijn ?

Laatst bewerkt:
Niet zo'n goeie training maar hier komt ie :

Bench press : 1x1x91kg superset met 1x10x23,5kg dumbbell bench press, 1x2x83,5kg superset met 1x8x21kg dumbbell bench press, 1x1x83.5kg, superset met 1x6x21 dumbbell bench press (db bp / hand)
Flat Fly : 3x8x13.5kg / hand
Incline BB BP : 3x8x61kg
Incline fly : 3x8x11kg / hand

Wide grip bb curl (strict) : 3x8x26 kg
Narrow grip bb curl (strict) : 3x8x23.5kg

Dacht ik nog te 21'en, 1ste 7'en gingen nog, ging ik naar volgende stage, faalde ik helemaal. Dit was gewoon met 20 kg.

Daarna wat cardio gedaan en 300 kcal verbrand. Slechte training was omdat ik deze ochtend niet gegeten had (geen tijd, stond pas om 8 uur op en moest 5 minuten laten al vertrekken naar school). Geen goesting om een woensdagnamidag te blijven ... Wekker staat weer om 5.35 voor ochtendcardio !

Blijf me verbazen hoe hoog je benchpress is t.o.v. de andere oefeningen. Sochtends niet eten is inderdaad niet best voor je energie tijdens een training. Doe je iedere ochtend cardio? Respect daarvoor dan, ik kon dat niet volhouden!

Blijf me verbazen hoe hoog je benchpress is t.o.v. de andere oefeningen. Sochtends niet eten is inderdaad niet best voor je energie tijdens een training. Doe je iedere ochtend cardio? Respect daarvoor dan, ik kon dat niet volhouden!

Mijn eerste oefening is altijd 3x3 (of eens een pr zetten) en dan is er al heel erg veel kracht kwijt vind ik persoonlijk, maar vind het momenteel heel erg lekker trainen.

Ja niet eten s'ochtends is inderdaad niet lekker! Dus pas vanaf de middag kunnen eten, daarna meteen lichamelijke opvoeding... Maar die eiwitten haal ik straks in met extra blikje tonijn!

Ik doe niet iedere dag ochtend cardio, soms overslaap ik me wat (dat is het risico als je 2 minuten van school af woont...). Zal vanaf nu ook de ochtendcardio erbij schrijven.

Voel al dat het een slechte training gaat worden ... Ben echt ongelofelijk moe !

Je warmt toch goed op voor die singles doet, mag ik hopen :)

Je warmt toch goed op voor die singles doet, mag ik hopen :)

Ja, ik warm altijd goed op.

Training van vandaag ging beter als verwacht (ben heel erg moe).

Squat 3x3x106kg
SLDL 3x8x61kg
Home Leg press : 7x max x 126kg, begonnen als max met 15 reps en geëindigd met 4 reps.

Cardio stelde niets voor, 153 kcal verbrand, was veeeeeeeel te loom door moeheid én dan nog eens benen trainen ...

Matige training :

2x2x68.5kg press
2x4x60kg press
3x8x13.5kg side raise
3x8x18.5kg inside dumbbell raise, alles met superset 40kg MP, niet echt precies geteld hoeveel reps het waren.
3x12x23.5kg cable crunch
2x12x21kg side bent
3xStomach Vacuum
3x8x110kg Calve raise

Dan nog 175 kcal verbrand, heb 5 minuten pauze moeten nemen na 150 kcal, viel gewoon van mijn stokske! Heb dit nu al redelijk vaak (+- 2 keer per week). Meer natrium innemen ? Van begin dit wel heel erg irritant te vinden !

Matige training :

2x2x68.5kg press
2x4x60kg press
3x8x13.5kg side raise
3x8x18.5kg inside dumbbell raise, alles met superset 40kg MP, niet echt precies geteld hoeveel reps het waren.
3x12x23.5kg cable crunch
2x12x21kg side bent
3xStomach Vacuum
3x8x110kg Calve raise

Dan nog 175 kcal verbrand, heb 5 minuten pauze moeten nemen na 150 kcal, viel gewoon van mijn stokske! Heb dit nu al redelijk vaak (+- 2 keer per week). Meer natrium innemen ? Van begin dit wel heel erg irritant te vinden !

wel netjes hoor, gewoon volhouden, niet opgeven, bekijk je streefdoel en ga dr voor :)

Wat doe je voor cardio, 175kcal is toch wel een hele korte sesie dan?
Toen ik 45min snelwandelen deed op de loopband zat ik al rond de 500kcal en snelwandelen is nu niet bepaald een zware inspanning.
Ik zette wel meestal een goei setje op en redelijk luidt, dat geeft me wat meer drive ;)

Wat doe je voor cardio, 175kcal is toch wel een hele korte sesie dan?
Toen ik 45min snelwandelen deed op de loopband zat ik al rond de 500kcal en snelwandelen is nu niet bepaald een zware inspanning.
Ik zette wel meestal een goei setje op en redelijk luidt, dat geeft me wat meer drive ;)

Sessie van 20 minuten en hartslag was +- 160 ... Vind het ook heel erg bizar, kan ook zijn dat die kcal meters voor geen fl**ker werken.

Edit: Wat denk je persoonlijk van mijn zout inname ? Verhogen ?

Laatst bewerkt:
Geen idee, je bloeddruk al eens laten meten recentelijk?
Mss heb je wel last van bloeddrukval ofzo?

Geen idee, je bloeddruk al eens laten meten recentelijk?
Mss heb je wel last van bloeddrukval ofzo?

Heb vorige week woensdag bloeddruk laten meten en had toen 13/7, best denk ik ...

Wat denk je van die kcal ? Ik fiets vrij intensief. En het zweet druipt ook overal van af...

Laatst bewerkt:
13/7 is inderdaad inorde, maar dat is een momentopname natuurlijk, met een bloeddruk val kan dat minder zijn. Je hebt het alleen bij zware inspanningen? Ik ben geen dokter natuurlijk :p

Hoe bereken je die kcal? Ik ben van de mijne ook maar afhankelijk van wat die loopband mij meedeelt en dan is het niet eens verbonden aan mijn hartslag (mss verbuik ik wel minder dan wat hij zegt). Op zich boeit mij dat eigenlijk niet, ik heb met de cardio zo i zo meer verbruikt dan wnn ik het niet zou gedaan hebben ;) Alle extra's zijn meegenomen.

Hoe bereken je die kcal? Ik ben van de mijne ook maar afhankelijk van wat die loopband mij meedeelt en dan is het niet eens verbonden aan mijn hartslag (mss verbuik ik wel minder dan wat hij zegt).
girls-getty_1376498i.jpg

Op zich boeit mij dat eigenlijk niet, ik heb met de cardio zo i zo meer verbruikt dan wnn ik het niet zou gedaan hebben ;) Alle extra's zijn meegenomen.

Zeker!

@TS, ik ben al zo'n 2 maanden aan het cutten zonder cardio. Gewoon onder onderhoud eten dus. PreWO low-GI carbs, PWO fast carbs! half uur-uur na training goeie maaltijd.
Werkt wel voor mij, maar het gaat wel heel traag.
Ben in 2 maanden 3kg kwijt, wat niet erg veel is. (M'n buikomtrek is trouwenso ook zo'n 3-4cm gezakt, nu 90,8cm) Ik ben wel niets van kracht kwijt, en men trainingen voelen meestal energiek.

Ik ga sinds 2 weken wel zo'n 2-3x skaten in de week, weet niet of ik dit als cardio mag meetellen. Ik denk dat ik nu eens in het weekend 1-2x 'echte' cardio ga doen, en zie of het een extra effect heeft.

Dit is men beste cut tot nu toe, hiervoor deed ik 3-5x cardio wekelijks, en carb cycling. No cheating ik deed alles heel strict. Ik hield het maar telkens een maand vol, drops in strength en ik had niet het gevoel dat ik er droger bij stond.

13/7 is inderdaad inorde, maar dat is een momentopname natuurlijk, met een bloeddruk val kan dat minder zijn. Je hebt het alleen bij zware inspanningen? Ik ben geen dokter natuurlijk :p

Hoe bereken je die kcal? Ik ben van de mijne ook maar afhankelijk van wat die loopband mij meedeelt en dan is het niet eens verbonden aan mijn hartslag (mss verbuik ik wel minder dan wat hij zegt). Op zich boeit mij dat eigenlijk niet, ik heb met de cardio zo i zo meer verbruikt dan wnn ik het niet zou gedaan hebben ;) Alle extra's zijn meegenomen.

Dat is inderdaad gewoon wat het cardio-toestel me meedeelt. Vind het echt bizar weinig aangezien ik op een redelijk hartslag zit.

girls-getty_1376498i.jpg

Zeker!

@TS, ik ben al zo'n 2 maanden aan het cutten zonder cardio. Gewoon onder onderhoud eten dus. PreWO low-GI carbs, PWO fast carbs! half uur-uur na training goeie maaltijd.
Werkt wel voor mij, maar het gaat wel heel traag.
Ben in 2 maanden 3kg kwijt, wat niet erg veel is. (M'n buikomtrek is trouwenso ook zo'n 3-4cm gezakt, nu 90,8cm) Ik ben wel niets van kracht kwijt, en men trainingen voelen meestal energiek.

Ik ga sinds 2 weken wel zo'n 2-3x skaten in de week, weet niet of ik dit als cardio mag meetellen. Ik denk dat ik nu eens in het weekend 1-2x 'echte' cardio ga doen, en zie of het een extra effect heeft.

Dit is men beste cut tot nu toe, hiervoor deed ik 3-5x cardio wekelijks, en carb cycling. No cheating ik deed alles heel strict. Ik hield het maar telkens een maand vol, drops in strength en ik had niet het gevoel dat ik er droger bij stond.

Wat is daar zo grappig aan :p
Trouwens cutten zonder cardio kan perfect, ik ben in mijn eerste cut van 25% naar 17% gegaan zonder enige vorm van cardio. Enkel mijn KT aangehouden en onder onderhoud gezeten.
Natuurlijk is dat skaten een vorm van cardio.
Trouwens cheaten is een cut kan voordelig zijn, het geeft je metabolisme een boost.

Wat is daar zo grappig aan :p
Trouwens cutten zonder cardio kan perfect, ik ben in mijn eerste cut van 25% naar 17% gegaan zonder enige vorm van cardio. Enkel mijn KT aangehouden en onder onderhoud gezeten.
Natuurlijk is dat skaten een vorm van cardio.
Trouwens cheaten is een cut kan voordelig zijn, het geeft je metabolisme een boost.

Ja maar ik bedoel, bij carb cycling doe je bv 3 dagen low carb en dan een refeed, als je al hebt 'gecheat' op 1 vd low carb dagen dan heeft het niet veel zin om te refeeden, aangezien je lichaam er geen nood aan heeft.

Iig ik ga nu eens wat meer cardio doen en zien of het een versnellend effect heeft. Skaten is niet echt de optimaalste vorm van cardio voor vetverbranding denk ik.

Ja maar ik bedoel, bij carb cycling doe je bv 3 dagen low carb en dan een refeed, als je al hebt 'gecheat' op 1 vd low carb dagen dan heeft het niet veel zin om te refeeden, aangezien je lichaam er geen nood aan heeft.

Iig ik ga nu eens wat meer cardio doen en zien of het een versnellend effect heeft. Skaten is niet echt de optimaalste vorm van cardio voor vetverbranding denk ik.

Ik zoek nog een manier om cardio leuk te maken.

Terug
Naar boven