Fitness Seller

Sinds nieuw eetpatroon vaker ontlasting

mvdk

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Beste forumleden,

Ik heb een vraag met betrekking op mijn eetschema. Nadat ik eerder 6 jaar lang 3 a 4 dagen per week aan fitness heb gedaan, ben ik er door een vervelende blessure 2 jaar uit geweest.

Sinds begin januari ben ik weer begonnen met sporten, maar nu op de bodybuildersmethode. Ik heb daarom een eetschema gemaakt maar op de 1 of andere manier ga ik hierdoor veel meer naar het toilet. Normaal ging ik 1 x per dag voor een 'grote boodschap' naar het toilet, maar dat is nu inmiddels 3 en soms 4 x per dag. Zou dit komen omdat mijn maag weer aan het eetpartoon moet wennen? Of komt het door bepaalde voeding? Ik zal hier onder mijn dagelijkse schema neerzetten:

Ik werk in de vis (zwaar werk), dus heb daarom vaste tijden om te eten. Hierdoor kan er soms een wat grotere tijd tussen bepaalde maaltijden zitten.

Voordat ik naar mijn werk ga 05:45. 6 gekookte eieren, waarvan ik alleen het eiwit op eet. 3 volkoren boterhammen met meestal plakjes kipfilet. 1 shake weight gainer (100 gram gemixt met 350 ml volle melk (ik ben gek op volle melk).

7:00 begint het werk, en vervolgens om half 10 pauze (soms 10 uur). 4 volkoren boterhammen waarvan 2 met kipfilet en 2 met jong belegen kaas. 2 bananen. halve liter volle melk.

12:30. Opnieuw 4 volkoren boterhammer met 200 gram gerookte zalm (soms ook wel eens kabeljauw), 1 appel, en opnieuw een halve liter volle melk maar dan met 100 gram weightgainer.

Helaas zit er hierna een langere tijd tussen omdat ik nu geen pauze meer heb. Hierdoor eet ik pas weer om 17:30.

17:30. Vaak een warme prak, waarin ik elke dag verschillende groente eet (de ene x spinazie, boerenkool, andijvie, sperziebonen of andere soorten als Hutspot, zuurkool, bruine bonen, witte bonen) en we eten thuis ook (meestal in het weekend) pasta zoals Spaghetti of macaroni. Ik eet dus eigenlijk vrijwel alles wat de pot schaft. Ook varieren de stukken vlees bij 1 van deze maaltijden. De ene x Kipfilet, andere x gehakt of karbonade, slavink, biefstuk etc. Het avondmaal is dus zeer verschillend.

Na mijn prak(meestal 2 bordjes) met vlees neem ik meestal nog een bak volle almhof-kwark als toetje. Als het geen kwark is dam is dat meestal volle yoghurt van Campina.

19:00 ga ik meestal sporten. Ik train dan meestal ongeveer een uur. Tussen de oefeningen door drink ik meestal water. Uiteindelijk komt dat dan meestal neer op 2 flesjes van een halve liter, waardoor ik dus 1 liter water drink.

Bij thuiskomst 20:30. Meestal direct weer een weightgainer met 100% gainer en weer 350 ml volle melk, 2 bananen, en 4 (zonder geel) eieren.

Rond half 10 eet ik dan meestal nog wat walnoten of cashewnoten.

10 uur ga ik nokkie wat dan val ik in slaap.

Zou het mogelijk zijn dat de extra ontlasting te maken heeft met het feit dat ik nu veel meer eet dan dat ik gewend ben. Of zou het eventueel te maken kunnen hebben dat ik te veel volle producter drink/eet zoals die volle kwark, volle melk en volle yoghurt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Het is erg vervelend om steeds weer te moeten p . . . . n:)

ik moet meestal ook gwn 2, 3 keer per dag schijten.

• Topic Starter Topic Starter
Om even 1 ging toe te voegen:

Ik probeer zo veel mogelijk aan te komen, omdat ik sinds mijn blessure behoorlijk wat gewicht verloren heb. Eerst woog ik 86 kilo, en op dit moment is dat 77. 1 Januari woog ik nog 75 kilo, dus heb er inmiddels wel weer 2 bij gewonnen. Zouden jullie mij nog iets aan kunnen bevelen, voor wat ik eventueel nog aan mijn schema toe zou kunnen voegen?

---------- Post toegevoegd Tue 14 Feb 2012 om 15:23 ----------

ik moet meestal ook gwn 2, 3 keer per dag schijten.

Oké, het is dus gewoon een normale reactie van het lichaam dat ik door dit schema veel vaker naar de wc moet?

meer eten + meer vezels = vaker schijten.

prima eet schema,

enigste wat ik zou vervangen is 12.30 weigthgainer en boterhammen vervangen door simpel rijst dat icm kabeljouwfilet of kipfilet

prima eet schema,

enigste wat ik zou vervangen is 12.30 weigthgainer en boterhammen vervangen door simpel rijst dat icm kabeljouwfilet of kipfilet

Oké is 2 x per dag weightgainer voldoende dan? Een bak rijst is idd een erg goed idee! Ik denk dat ik dat gelijk maar eens ga proberen:). Gelukkig is er een magnetron op het werk aanwezig.:)

Laatst bewerkt:
Ik eet niet veel vezels maar toch schijt ik 2x, soms 3x per dag omdat ik gewoon veel vreet en drink, is gewoon normaal dus:)

ik ga ook zo 3/4x per dag waar ik vroeger maar 1x ging, het enige verschil wat ik merk is dat het vooral in de ochtend veel wateriger is, maar heb nog niet kunnen ontdekken waar dit aan ligt, en of het uberhaupt slecht is?

ik ga ook zo 3/4x per dag waar ik vroeger maar 1x ging, het enige verschil wat ik merk is dat het vooral in de ochtend veel wateriger is, maar heb nog niet kunnen ontdekken waar dit aan ligt, en of het uberhaupt slecht is?

Zal niet slecht zijn zeker, die platte kaas heeft wss heel de nacht liggen gisten ^^

Oké is 2 x per dag weightgainer voldoende dan? Een bak rijst is idd een erg goed idee! Ik denk dat ik dat gelijk maar eens ga proberen:). Gelukkig is er een magnetron op het werk aanwezig.:)

ben geen voorstander van weightgainers eigenlijk, het bevat meestal toch aardig wat suikers maar maakt op zich niet veel uit want je zit dan toch in de bulk.

ja 2x weightgainer lijkt me prima op een dag als je tenminste voldoende rijst in de plaats eet.

je kunt eens proberen melk te vervangen met water voor je shakes. Misschien dat het je 2x scheelt ;)

ben geen voorstander van weightgainers eigenlijk, het bevat meestal toch aardig wat suikers maar maakt op zich niet veel uit want je zit dan toch in de bulk.

ja 2x weightgainer lijkt me prima op een dag als je tenminste voldoende rijst in de plaats eet.

Ik heb vandaag een lekkere bak rijst mee genomen, en het beviel goed. Ik zit inderdaad in de bulk, aangezien ik eerder door een blessure(Schouderproblemen) 10 kilo in gewicht ben verloren, wil ik dat zo snel mogelijk weer aan trainen/eten.

Bedankt voor je tip! Hopelijk werkt het.

je kunt eens proberen melk te vervangen met water voor je shakes. Misschien dat het je 2x scheelt ;)

Dat is inderdaad ook 1 van de dingen die ik aan het overwegen ben. Alleen zitten er in melk wel veel calorien, ei-witten, vetten e.d. die ik goed kan gebruiken voor de bulk. Maargoed het zou best kunnen dat mijn maag op de zuivelproducten reageerd.

Ik werd er een beetje onzeker van, omdat als ik meer ging eten, ik ook meer naar de wc ging... Ik neem dan uiteraard wel de vitamines enzo op, maar als je alles er weer uit poept lijkt het mijn niet dat je heel snel aan zult komen... Maar ik lees hier dat meerdere hetzelfde probleem hebben, dus ik ga er dan maar vanuit dat het goed zit:). Ook bedankt voor de tip!

Laatst bewerkt:
Zal niet slecht zijn zeker, die platte kaas heeft wss heel de nacht liggen gisten ^^

dit is precies wat ik dus altijd dacht, kan dit het zijn? Ik heb het namelijk alleen in de ochtend als ik de avond ervoor langzame eiwitten heb genomen.

sinds ik aan bb doe moet ik ipv van 2 keer per week 2 keer per dag schijten.

Wat er in gaat moet er ook uit he ;)

Ontlasting is goed!

Inderdaad, hoe meer je eet, hoe vaker en drukker je darmen aan het werk zijn om alles te verteren en dus moet je meer naar het toilet. Niks ergs dus.

Eventueel kan je smiddags ook nog wat noten eten, ik weet niet of je tussendoor snel wat kan pakken, je kan ze bijvoorbeeld in je zak doen, zijn makkelijk weg te eten..

Inderdaad, hoe meer je eet, hoe vaker en drukker je darmen aan het werk zijn om alles te verteren en dus moet je meer naar het toilet. Niks ergs dus.

Eventueel kan je smiddags ook nog wat noten eten, ik weet niet of je tussendoor snel wat kan pakken, je kan ze bijvoorbeeld in je zak doen, zijn makkelijk weg te eten..

Ja, maar als ik dan gepakt wordt ben ik mijn baan kwijt... In de vis is het tegenwoordig heel streng i.v.m hygiene, en dat is eigenlijk maar goed ook. Ik denk niet dat je er aan moet denken dat er een zooi bacterie op je zalmpie zit;)

Dus helaas kan ik alleen in de pauze eten... Behalve in het weekend, en vandaag(ben vrij) natuurlijk!

Terug
Naar boven