AndroidHealthClinic

Sjimpiej's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.161
Eerste front en eerste side foto volledig ontspannen.
20240823_072305.jpg
20240823_072325.jpg
20240823_072339.jpg
20240823_072345.jpg
20240823_072354.jpg
20240823_072432.jpg

Screenshot_20240823_115656_Sheets.jpg

Laatst bewerkt:
Even focus op medicatie in diallen en lol hebben in t trainen klinkt als een goed plan. Heb je er niet baat bij juist wel vaste trainingsdagen aan te houden en daar lekker ritme en regelmaat in te houden? Hoef je je ook niet op te vreten als je wel wil trainen maar niet wil trainen en dan niet gaat trainen, als je snapt wat ik bedoel.

Even focus op medicatie in diallen en lol hebben in t trainen klinkt als een goed plan. Heb je er niet baat bij juist wel vaste trainingsdagen aan te houden en daar lekker ritme en regelmaat in te houden? Hoef je je ook niet op te vreten als je wel wil trainen maar niet wil trainen en dan niet gaat trainen, als je snapt wat ik bedoel.
Kwestie van proberen.

Ik heb vaste dagen gehad. Als het een keer niet uitkomt of je hebt 'geen zin', dan voelt het als een verplichting.

Trainingen door rouleren is wat vrijer, maar geeft minder regelmaat. Als ik een keer 3 keer achter elkaar wil, doe ik dat. Meestal 2 on en 1 off. Repeat.

Ene periode ga ik goed op regelmaat. Andere periode op een wat flexibeler schema.

• #1.164
Beetje van @Onit zegt.

Heb nu paar weken vaste dagen getraind, 5x per week en dat gaf eigenlijk veel druk. Ook met gezin. Toen ik dat niet had trainde ik soms 4x, soms 5x en dat beviel. Ook met keuze om bijvoorbeeld vanavond te gaan of morgenochtend. Komt vanavond slecht uit (helaas cavia van de kids vanmiddag overleden, dus rommelige avond met huilende kids), fijn gevoel om dan naar morgenochtend te schuiven ipv nu nog snel te gaan nu ze erin liggen.
Probeer wel vaste dagen te pakken, maar keuze in dagen, ochtend of avond, bevalt erg goed. Heb ook genoeg doorzetting om het niet te laten vervallen en aantal dagen niet te gaan, dan mis ik het alweer teveel

• #1.165
Eindelijk de grote vraag van de sparerib uitgezocht:

6 ribs
412gr rauw incl bot
378gr bereid incl bot
135gram bot

277gr vlees rauw
243gr vlees bereid

Van de totale rib:
67% vlees rauw
64% vlees bereid

Verhouding: rauw naar bereid:
1 -> 0,88
Bereid naar rauw:
1 -> 1,14

6 ribs in dit geval 277 gram onbereid vlees. Lekker caloriebommetje van 596 calorieën

• #1.166
De zoete variant / bbq marinade
20240828_180239.jpg

6 ribs
412gr rauw incl bot
378gr bereid incl bot
135gram bot

277gr vlees rauw
243gr vlees bereid

Van de totale rib:
67% vlees rauw
64% vlees bereid

1 -> 0,88
Bereid naar rauw:e
1 -> 1,14

6 ribs in dit geval 277 gram onbereid vlees. Lekker caloriebommetje van 596 calorieën
je hebt er een hele studie van gemaakt :D

6 ribs
412gr rauw incl bot
378gr bereid incl bot
135gram bot

277gr vlees rauw
243gr vlees bereid

Van de totale rib:
67% vlees rauw
64% vlees bereid

1 -> 0,88
Bereid naar rauw:
1 -> 1,14

Nu is mijn leven compleet 😂

• #1.169
Ja toch, dat is toch de essentiële informatie die een mens nodig heeft 🤣

• #1.170
Klaar met het gekut na de vakantie. Niet heel strak bezig geweest met cutten, maar toch van 80,8 de dag na de vakantie, naar 76,8 vanochtend. (dag voor vakantie 75,4). 5 weekjes mee bezig geweest, calorieën vaste maaltijden laatste twee weken iets lager en daardoor meer mogelijkheid om naast het schema te snacken of meer avond te eten. Abs en aderen zijn weer goed zichtbaar bij aanspannen, dus prima.

Nu eindelijk die bouwfase starten en ga het heel rustig aanpakken.
Hou de mogelijkheid tot dagelijkse cheat erin, dus begin met 2700cal rustdagen en 2800cal trainingsdagen (gem E200, K300, V80). Dan altijd de mogelijkheid om wat te snacken als die behoefte er is. Nadeel van deze aanpak is wel dat rem er sneller af is, cheaten gaat veel makkelijker dan wanneer je strak op het schema zit. Voordeel is dat als ik een binge aanval krijg, deze een stuk beter in toom te houden is dan wanneer ik lange tijd strak op het voedingsschema zit. Destijds bij strak op schema vaak tijdens een binge makkelijk +1000cal. Nu, doordat er vaker naast het schema gegeten wordt, zijn ze beter in toom te houden.

PPL UB LB bevalt erg goed en de 4 dagen per week ook, die hou ik er lekker in dus. Cardio zou wel iets meer mogen, maar de "vrijheid" die ik nu wat meer heb door niet te spastisch te zijn met de stappen en cardio bevalt ook wel heel erg goed. Dus kijk aan hoe dat gaat.

Succes. K heb hier wat t zelfde plan. Nog 2,5 weken vakantie dus iets meer los, dan nog een paar weken cut en dan bouwen.

• #1.172
  • Like
Waarderingen: horn
  • #1.173
Wil aan de ene kant een strak/gespierd lijf, alles zo perfectionistisch mogelijk aanpakken en hier alles voor doen. Aan de andere kant ook "gewoon" leven en genieten (kan uiteraard voor sommigen samen, voor sommigen niet). Het minder "moeten" werkt toch beter voor mij. Geniet nu meer en ook wanneer ik iets vermoeider ben doe ik een rep minder. Resultaat is nog steeds goed en begin hier steeds meer tevreden mee te zijn, afvallen uiteraard iets minder snel, maar dat is eigenlijk wel helemaal prima zo. Goed gevoel als ik in de spiegel kijk, krijg veel complimentjes en voel me goed in mijn vel. Dit werkt voor mij een stuk fijner dan het continu pushen en de stress die daarbij toch komt kijken.

Wel veel eiwit man, zeker op dat totaal. Zit je dan niet een halve zak whey per dag weg te slobberen?

• #1.175
Wel veel eiwit man, zeker op dat totaal. Zit je dan niet een halve zak whey per dag weg te slobberen?
Haha nee, dat valt gelukkig mee. Is totaal aan proteine uit alle Voedingsmiddelen die ik eet. Voornamelijk / grootste eiwit bronnen per maaltijd:

Ochtend 33gr = 25gr whey + prot uit havermout en amandelpasta

10 uur 29gr = 250gr kwark + amandelen

12 uur 32gr = 100gr kip + cashewnoten

15 uur 30gr = 100gr kip + wrap

Avond eten +/- 40-50gr

Post workout 30gr = 30gr whey + COR

• #1.176
Weer keertje foto's gemaakt en omtrekken gemeten. Zou spieren graag wat voller zien, maar daar gaan we hopelijk weer snel naar toe.
Omvang tevreden over. Borst blijft kut om te meten en verschilt te vaak.
Taille omvang erg netjes

• #1.178
Heerlijke upperbody training. Weg gebleven van falen, maar alle oefeningen heerlijke feeling en uitvoering gehad

• #1.180
Op zich lekker weekje gedraaid. Begin begon niet zo sterk met kwaaltjes/pijntjes (last scheenbeen, romboideus lekker geirriteerd, last knieën na andere leg press vormen) maar dinsdag en woensdag ff niet trainen en rustig aan doen hebben goed geholpen. Thanks @Wengstertje 👊

Donderdag, vrijdag en zaterdag getraind en gewichten hetzelfde, maar reps stuk minder. Uiteindelijk dus toch nog 4x getraind.
Vertering ging aantal dagen wat minder en wisselt per dag, dus dat is qua gewicht beetje irritant.
Maar weekgemiddelde +0,2kg dus wel tevreden mee. Qua voeding richtlijn nu TD3100/RD3000. Uiteindelijk gemiddeld 3200cal gegeten.
Manier van vaste maaltijden wat lager houden en daardoor wat meer vrijheid in tussendoortje bevalt goed.

Gister testosteron uitslag binnen gekregen. Plan is nu om de 14 weken 1gram test te prikken. Vorige keer ging dat netjes, deze keer toch wat snellere daling.

2 weken na het prikken op 22 juli was deze 34. Nu 9,5 week na het prikken 12. Dat is in 7,5 week 22nmol omlaag. Heb de androloge gemaild of ik eerder weer kan prikken. Had verwacht dat door het halveren van de anti depressieva de test hoger zou blijven, maar dit kan ik dus niet echt verklaren.

Eet nog steeds goed en gezond (snack iets meer), slaap goed, train 4x per week en lichaamsvet is niet sterk toegenomen. Even afwachten wat de terugkoppeling vanuit het ziekenhuis gaat zijn.
Verder zag het bloedbeeld er helemaal goed uit en spreek ik over een weekje de arts voor de jaarlijkse controle.

Terug
Naar boven