Bouwfase is nog steeds een beetje maintain/maingain fase.
Enige reden dat ik wat meer ben aangekomen is door weekendje weg met familie afgelopen vrijdag tot en met maandag, wegen en cal tracken even helemaal achterwege gelaten. Resultaat: +2,5-3kg in een weekend..
Nu gelukkig alweer 1,9kg daarvan kwijt.
Gewicht vanochtend 76,1kg.
Vorige week veel zitten dubben over hoe ik er voor kan gaan zorgen hoe ik alle spieren 2x per week train.
Uitgekomen op UB1 LB1 UB2 LB2 Thuistraining.
Thuis training wordt op zondag en dan armen, delts, abs en calfs. Kids vinden het prachtig om mee te trainen en heb alles thuis liggen. Win win dus, want zo heb ik het gevoel dat gezin me niet 'meer' hoeft te gaan missen. Schema zal ik hieronder delen.
Daarnaast woensdag naar fysio geweest ivm aanhoudende pijn rear delt rechts bij pulldowns en high rows.. kon weekend niet eens normaal arm doorhalen bij zwemmen of hand achterhoofd bij zonnen.. ben voor eerste keer gedry-needled en daarna triggerpoint massage. Rear delt spier zit goed vast en is lekker geïrriteerd.. nog wat uitleg gekregen en met tips van andere leden mijn houding weer aan het verbeteren.
Ook tijdens rows en Pulldowns nu schouderbladen goed in retractie en omlaag houden. Met omlaag houden bedoel ik ook de onderkant schouderpunten omlaag duwen. Tijdens row hierdoor veel meer feeling in rugspieren en pulldown helaas nog niet gelukt ivm pijn schouder die snel opspeelde.
Flyes deed ik ook iets te hoog waardoor ik teveel front delts aanspreek, dus ook zowel de pec deck het zitje omhoog en bij cable flyes de startpositie katrollen iets omlaag. Bewegingsbaan nu meer op tepelhoogte. Had gevoel dat ik dat al bijna deed, maar zat toch erg hoog.
Deze week ook lekker verkouden, gaar van weekend weg en 4x achter elkaar getraind. Nu ff half uurtje hometrainer en daarna lekker relaxen met gezin. Zouden met vrienden naar AYCE wereld restaurant gaan, maar heb het weten om te zetten naar snackbarretje halen en lekker op het strandje in natuurgebied hier in de buurt chillen. Snackbar lekker patatje met chicken tenders, kipburger of halve kip. Wat een gedoe altijd om daar de calorieën van uit te zoeken. Kwam er nu op neer dat ze alle drie tussen de 400 en 600calorieen inzitten.
Flinke update 😉 hieronder wat printscreens van nieuwe schema en progressie excel