AndroidHealthClinic

Sjimpiej's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.121
Goeie shape hoor. Waar schat je je onderhoudscalorieen op als je gaat bouwen met 2600/2400?
Thanks maat!
Gok dat onderhoud ergens rond de 2600 op trainingsdagen ligt. Geen week 100% strak op de voeding gezeten, dus lastig inschatten, maar ook erg weinig aangekomen in de 3 weken onderhoud/deload. Dus ga nu kijken per week of ik blijf aankomen en dus calorieën moet verhogen of niet. En dan max 100-200calorieen per keer verhogen

Mooi geleidelijk plan, succes. Niet meer pieken in de zomervakantie dus?

• #1.123
Mooi geleidelijk plan, succes. Niet meer pieken in de zomervakantie dus?
Neuh, geslaagde cut en hoop dit eigenlijk wel ff door te trekken. Bij voorkeur zelfs tot de feestdagen, maar dat heb ik uiteraard zelf in de hand. Zou een bouwfase zijn van 8 maanden, dus zou moeten lukken. Vorige keer was cutten vlak voor de feestdagen een slecht succes 😅

Hoe gaat het in je lean gain log ?

• #1.125
Thanks voor het vragen @Bullshark

Gaat goed. Qua energie en trainingen erg lekker!
Alhoewel het bouwen er nog niet helemaal inzit. Verhoog elke week licht de calorieën en blijf beetje rond zelfde gewicht. Af en toe iets schommelingen als de darmen lastig doen, maar anders gaat het heel erg rustig aan omhoog.
Vorige week 100% op voedingsschema zonder afwijking en toen zelfs weer iets afgevallen. Maar moet zeggen dat het goed bevalt. Voeding stijgt telkens iets, trainingen gaan lekker, cardio en stappen blijf ik doen. Cardio van 7x15minuten overgestapt naar 3x per week 30minuutjes hometrainer op rustdagen en 10k stappen als doel en lukt het niet, dan geen stress.

Daarnaast wel erg veel neigingen naar binges deze week, maar weet het te beperken en niet teveel buiten schema te gaan.
Op parttime/thuiswerkdagen iets vaker IIFYM of andere maaltijden, maar dat bevalt ook wel erg goed voor de afwisseling. Nog steeds 6 maaltijden per dag, eiwitten en vetten hou ik gelijk en carbs nemen steeds iets toe

• #1.126
Deze foto's van zondag avond 1 juni na trainen in de middag en avondje uit eten:
1000058371.jpg

20240601_233209.jpg
20240601_233600.jpg

Laatst bewerkt:
  • #1.127
En deze vorige week vrijdag nuchter/ochtend

Bijlagen

• 20240607_071615.jpg
    20240607_071615.jpg
    127,4 KB · Weergaven: 46
  • 20240607_071611.jpg
    20240607_071611.jpg
    127,8 KB · Weergaven: 38
  • 20240607_071554.jpg
    20240607_071554.jpg
    121,3 KB · Weergaven: 39
  • 20240607_071514.jpg
    20240607_071514.jpg
    127,1 KB · Weergaven: 41
  • 20240607_071456.jpg
    20240607_071456.jpg
    125,4 KB · Weergaven: 45
  • #1.128
Nu bijna week 7 erop zitten sinds eind cut en zoals te zien hieronder weinig aangekomen, maar toch meer energie en pomp tijdens training en idee dat ik voller oog

Bijlagen

• Screenshot_20240614_154520_Sheets.jpg
    Screenshot_20240614_154520_Sheets.jpg
    154,9 KB · Weergaven: 20
  • #1.130
Klopt, dat zie ik ook vergeleken met je eerdere foto's
Thanks! Dat is een mooi compliment. Wil het eigenlijk tot de zomervakantie (+/- 5 weekjes) proberen zo te houden. Beetje main gainen/heel licht verhogen. Dan heb ik daar wat meer speling en daarna dan wat minder bang zijn om wat aan te komen per week

Lekker bezig Shrimp, en prima plan lijkt me.

• #1.135
Bouwfase is nog steeds een beetje maintain/maingain fase.
Enige reden dat ik wat meer ben aangekomen is door weekendje weg met familie afgelopen vrijdag tot en met maandag, wegen en cal tracken even helemaal achterwege gelaten. Resultaat: +2,5-3kg in een weekend..
Nu gelukkig alweer 1,9kg daarvan kwijt.
Gewicht vanochtend 76,1kg.

Vorige week veel zitten dubben over hoe ik er voor kan gaan zorgen hoe ik alle spieren 2x per week train.
Uitgekomen op UB1 LB1 UB2 LB2 Thuistraining.
Thuis training wordt op zondag en dan armen, delts, abs en calfs. Kids vinden het prachtig om mee te trainen en heb alles thuis liggen. Win win dus, want zo heb ik het gevoel dat gezin me niet 'meer' hoeft te gaan missen. Schema zal ik hieronder delen.

Daarnaast woensdag naar fysio geweest ivm aanhoudende pijn rear delt rechts bij pulldowns en high rows.. kon weekend niet eens normaal arm doorhalen bij zwemmen of hand achterhoofd bij zonnen.. ben voor eerste keer gedry-needled en daarna triggerpoint massage. Rear delt spier zit goed vast en is lekker geïrriteerd.. nog wat uitleg gekregen en met tips van andere leden mijn houding weer aan het verbeteren.

Ook tijdens rows en Pulldowns nu schouderbladen goed in retractie en omlaag houden. Met omlaag houden bedoel ik ook de onderkant schouderpunten omlaag duwen. Tijdens row hierdoor veel meer feeling in rugspieren en pulldown helaas nog niet gelukt ivm pijn schouder die snel opspeelde.

Flyes deed ik ook iets te hoog waardoor ik teveel front delts aanspreek, dus ook zowel de pec deck het zitje omhoog en bij cable flyes de startpositie katrollen iets omlaag. Bewegingsbaan nu meer op tepelhoogte. Had gevoel dat ik dat al bijna deed, maar zat toch erg hoog.

Deze week ook lekker verkouden, gaar van weekend weg en 4x achter elkaar getraind. Nu ff half uurtje hometrainer en daarna lekker relaxen met gezin. Zouden met vrienden naar AYCE wereld restaurant gaan, maar heb het weten om te zetten naar snackbarretje halen en lekker op het strandje in natuurgebied hier in de buurt chillen. Snackbar lekker patatje met chicken tenders, kipburger of halve kip. Wat een gedoe altijd om daar de calorieën van uit te zoeken. Kwam er nu op neer dat ze alle drie tussen de 400 en 600calorieen inzitten.

Flinke update 😉 hieronder wat printscreens van nieuwe schema en progressie excel

• #1.137
Iets lager volume op de benen bevalt goed en daardoor ook laatste sets van de training wat meer kwaliteit. Daarnaast mezelf ook mentaal minder in de weg met wat nog komen gaat..
Wanneer dit lekker draait, dan langzaam sets toevoegen op de grotere/compound oefeningen

Heb je nog iets van oorzaak kunnen achterhalen wbt die schouder? Hoe zijn je spieren die je schouderblad met je ruggengraat verbinden?

week 9 64kg ?

• #1.140
Heb je nog iets van oorzaak kunnen achterhalen wbt die schouder? Hoe zijn je spieren die je schouderblad met je ruggengraat verbinden?
Lees dit nu pas.. solly.
Mn rear delt spier zat heel erg vast, heb dry needling gehad en goeie trigger point massage. 3x fysio en betere houding bij oefeningen heeft het zo goed als helemaal verholpen en eigenlijk geen last meer van.

Wat helpt is bij row en Pull oefeningen de schouders goed in retractie/laag houden. Dus wel last goed op rek brengen, maar zorgen dat ik niet eerst vanuit de rear delts trek. Dit werkt ook beter voor de pomp/mmc met de target spieren in de rug 💪🏼

Verder deed ik bij de flyes de armen iets te hoog, dus zitje iets verhoogd of cables iets lager ingesteld. Ook schouders weer goed in retractie en laag en lijkt steeds wat beter te gaan.

Terug
Naar boven