XXL Nutrition

Slaap en opstaan 's nachts

Maarten1230

Cool Novice
Waardering
4
Heey beste leden,

Ik heb een paar vraagjes over slaap...
Slaap is toch ontzettend belangrijk om te groeien? Niet?
Hoeveel slaap heb je zo ongeveer nodig?
En is er nog iemand die last heeft van 's nachts op te moeten staan om te gaan plassen? Ik moet vaak zo'n 4x per nacht ofzo opstaan...
Heeft dit nadelige gevolgen op de productie van groeihormoon, hestel,... e.d. of niet?
Alvast erg bedankt!

Mvg,
Maarten

8 uur slaap nodig zeggen ze, en zit ji aan een water infuus dat je 4 x moet pisse in de nacht ?:O

Waarom pis je 's nachts 4x???

Misschien niet optimaal maar het is geen excuus om niet goed te groeien.

Nachtrust is belangrijk omdat...mja, het woord zegt het al, je lichaam rust. Je verbranding daalt naar beneden, en sommige organen zijn zelfs helemaal niet actief als je rust. Het probleem met 's nachts regelmatig opstaan is dat je lichaam toch steeds weer actief word, en niet zijn onderonderbroken rust heeft.

Maar als jij niet op wedstrijdniveau bezig bent, en alle kleine puntjes op de i hebt, zou ik er gewoon voor zorgen dat je in ieder geval aan je nachtelijk uurtjes komt (verschilt per persoon) en niet te druk maken over je lekkende tuinslang 's nachts.

Wat kan je er trouwens aan doen? Een luier? Accepteer het gewoon, de stress die je maakt bij de gedachten dat je slecht bezig bent is meer catabolisch dan je pispauzes.

Wat kan je er trouwens aan doen? Een luier? Accepteer het gewoon, de stress die je maakt bij de gedachten dat je slecht bezig bent is meer catabolisch dan je pispauzes.

Je kunt eens aan een arts vragen waarom je zo vaak moet pissen. (kleine blaas, nerveuze blaas, vergrote prostaat, ...) Er zijn dacht ik zelfs medicijnen om de plas-drang te verminderen.

Of je drinkt 's avonds gewoon veel te veel. Probeer eens wat minder te drinken, misschien slaap je dan wel een hele nacht door.

- OF je drinkt te veel voor dat je gaat slapen
- Of je hebt een te kleine blaas
- Of je maakt je te veel druk om dingen die gebeuren dat je niet in een "echte" slaap komt en dus steeds weer wakker word (heb ik de laatste weken ook veel last van gehad maar zonder al die extra plaspauzes :p).
- Of ........ heb je altijd last gehad van slecht slapen? Misschien eens je slaapritme dan na laten kijken.

Heb ik nu ook last van sinds ik train (train nu pas een maandje).

Voordat ik ga slapen eet ik een bak kwark 500gr en 40gr brinta + 300ml melk. Ik krijg na deze 2 maaltijden dorst en drink ongeveer 200-300ml water erbij. Met zo'n opgeblazen gevoel ga ik slapen (moet vaak 3x pissen in de nacht).
Hopelijk hoef ik over een week of 2 niet meer zoveel te pissen, anders neem ik geen brinta + melk meer voor het slapen gaan.

Brinta voor het slapen gaan is een grote nono voor velen, maar kheb gelezen dat het wel een goed idee is voor hardgainers.

Je drinkt gewoon veel water en je lichaam (specifiek: blaas) moet het nog gewoon geraken als je beginner bent. Had ik vroeger ook maar na een tijdje word je blaas dat gewoon (zo was het bij mij) dus no problem at all: PISSEN DIE HANDEL! :D

• Topic Starter Topic Starter
Haha! Ok bedankt!
Ik maakte me gewoon wat zorgen of ik wel genoeg sliep... =)
7 à 8 u is dus genoeg?

Terug
Naar boven