XXL Nutrition

Slaapmiddelen,slaapverwekkers tasten aanmaak eigen slaaphormoon?

hot12345

Dutch Bodybuilder
Waardering
19
Lengte
1m69
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Beste leden,

Ik heb namelijk een probleem, dat is namelijk dat ik heel moeilijk kan slapen.
Normaal gesproken lig ik in 22:00 uur in bed, en binnen halfuur in dromenland.

Wat ik zojuist nu heb, is dat afgelopen 3 weken ontiegelijk moeilijk in slaap kan komen. Lig in 22:00 uur in bed, 2 uur later nog steeds wakker.

Nu ben ik van plan om iets erbij te pakken zodat ik beter kan slapen,

Tast het slaapmiddelen of slaapverwekkers niet de aanmaak van je eigen slaaphormoon?,

Hoe denken jullie daarover,

( ben meer dan een jaar clean )
Graag jullie mening/kennis.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit niet aan de AAS ligt, gezien jaar clean. Dus hoeft niet in dit topic maar probeer melatonin eens, werkt schijnt wel goed en ik slaap er ook beter door.

melatonin werkt goed! Slaap er ook beter door

Licht breekt je slaap hormoon af, misschien kappen met naar telefoon staren voor je gaat slapen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat dit niet aan de AAS ligt, gezien jaar clean. Dus hoeft niet in dit topic maar probeer melatonin eens, werkt schijnt wel goed en ik slaap er ook beter door.

Zal zeker niet aan de AAS liggen nee,

Het gaat mij meer om, als ik slaappillen zou krijgen, zou het dan mijn slaaphormoon aantasten?,

Ik ben ook een slechte slaper helaas. moeilijk in slaap kunnen komen en snel weer wakker zijn. Als ik AAS pak slaap ik NOG slechter. Heb wel melatonine van het kruidvat, maar die stof is niet superwerkzaam bij mij. Iemand tips verder?

Het is wat ik gelezen heb ook wetenschappelijk bewezen dat je door AAS onrustiger slaapt, maar dat is in geval van hot12345 niet van toepassing aangezien hij al ff clean is

Ik ben ook een slechte slaper helaas. moeilijk in slaap kunnen komen en snel weer wakker zijn. Als ik AAS pak slaap ik NOG slechter. Heb wel melatonine van het kruidvat, maar die stof is niet superwerkzaam bij mij. Iemand tips verder?

Het is wat ik gelezen heb ook wetenschappelijk bewezen dat je door AAS onrustiger slaapt, maar dat is in geval van hot12345 niet van toepassing aangezien hij al ff clean is

Zoals ik al heb gezegd, melatonine.
Koop bij een van de boardsponsers, bijv B&F voor 3.50 heb je er een waar 3gr inzit, dat is volgens mij 3 x zoveel als die van kruidvat. Werkt zeker.

Raad je ook Melatonine aan.

Heb van jongs af aan problemen met inslapen, sinds 3mg Melatonine slaap ik zoals het hoort.

Zal zeker niet aan de AAS liggen nee,

Het gaat mij meer om, als ik slaappillen zou krijgen, zou het dan mijn slaaphormoon aantasten?,

1. wat doet het topic dan in de AAS sectie
2. wat versta je onder slaapmiddelen
3. wat versta je onder slaaphormoon

Of het slikken van melatonine je eigen productie duurzaam kan onderdrukken weet ik eigenlijk niet, dat moet ik opzoeken. Wel weet ik dat voor mij geldt dat melatonine hoogstens een paar weken helpt en dus geen permanente oplossing is.

Zoals ik al heb gezegd, melatonine.
Koop bij een van de boardsponsers, bijv B&F voor 3.50 heb je er een waar 3gr inzit, dat is volgens mij 3 x zoveel als die van kruidvat. Werkt zeker.

Raad je ook Melatonine aan.

Heb van jongs af aan problemen met inslapen, sinds 3mg Melatonine slaap ik zoals het hoort.

Zal vandaag is wat Melatonine halen, Testen of 't daadwerkelijk wel helpt.

Het lichaam maakt zelf aan dat klopt, heb toch een idee als je zelf wat melatonine slikt dat je eigen hormoon onderdrukt wordt. Weetniet of dat zo is, lijkt me logisch.

@Predatorz, Hoelang gebruik je Melatonine al?,

Zal vandaag is wat Melatonine halen, Testen of 't daadwerkelijk wel helpt.

Het lichaam maakt zelf aan dat klopt, heb toch een idee als je zelf wat melatonine slikt dat je eigen hormoon onderdrukt wordt. Weetniet of dat zo is, lijkt me logisch.

@Predatorz, Hoelang gebruik je Melatonine al?,

Jaartje of 2 nu.

hier en daar een week of twee zonder gezeten, zodra ik eenmaal in slaap was gevallen(+- 2uur) sliep ik als normaal.

Ben echter een beetje gaan spitten, en kom toch pagina's tegen die beweren dat Mela je Testo onderdrukt. Iemand die hier een duidelijk artikel over heeft?

Gewoon Gtje erin en pittuh maar.

En als je nu 1 week niks slikt, kun je dan alsnog goed slapen, of ben je '' verslaafd '' aan dat spul?

Kan goed slapen, duurt alleen veel langer voordat ik in slaap val. zoals ik zei: vanaf jongs af aan inslaap problemen. (mentaal onrustig)

Niet verslaafd, gewoon een hulpmiddeltje. Hou niet van wakker liggen.

Terug
Naar boven