XXL Nutrition

slecht slapen

niccc

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, heb goed gezocht en denk niet dat er al een topic is over slecht slapen.

Ik train nu ongeveer 2 jaar op Massa, en ben in de tijd redelijk gegroeid. van 55 kg naar nu 78kg. Ook wel iets in vet omhoog gegaan hoor

ik ben momenteel weer flink aan het bulken + hard trainen samen met mn trainingsmaatje en heb dan ook iedere dag wel ergens spierpijn. maar ik kan nu steeds minder goed slapen. weet niet hoe ik moet liggen, last van mn schouders. kan vooral niet op mn zij liggen.

heeft iemand hier ook last van? of heeft iemand tips?

Als je slaapt (lees: rust) ben je aan het groeien. Je slaapt slecht, dus dan groei je ook minder. Hard trainen is dus nutteloos :)

Weekje rust wel eens geprobeerd? Er zijn genoeg mensen die een schema acht/tien weken volgen, weekje rust, en weer een ander schema gaan proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Als je slaapt (lees: rust) ben je aan het groeien. Je slaapt slecht, dus dan groei je ook minder. Hard trainen is dus nutteloos :)

Weekje rust wel eens geprobeerd? Er zijn genoeg mensen die een schema acht/tien weken volgen, weekje rust, en weer een ander schema gaan proberen.

Ik doe 4 dagen kracht training, en soms een dag cardio daarbij. Lijkt me niet dat ik overtraind ben, en heb ook niet het idee dat ik niet groei, laatste maand nog een kilo erbij. denk dat ik genoeg rust krijg met 2 tot 3 rustdagen in de week!

het is vooral dat ik niet goed meer in een goede houding kan liggen en daardoor slechter in slaap val.

Hoeveel uur slaap je op een dag? Gebruik je supplementen?

Ik doe 4 dagen kracht training, en soms een dag cardio daarbij. Lijkt me niet dat ik overtraind ben, en heb ook niet het idee dat ik niet groei, laatste maand nog een kilo erbij. denk dat ik genoeg rust krijg met 2 tot 3 rustdagen in de week!

het is vooral dat ik niet goed meer in een goede houding kan liggen en daardoor slechter in slaap val.

Ook met vier dagen krachttraining kun je overtraind raken, heeft niet alleen met het aantal trainingsdagen te maken, maar ook bijvoorbeeld met hoelang je traint, en wat je precies traint.

Elke dag ergens spierpijn lijkt me ook niet de bedoeling :)

Misschien eens kijken voor een ander, zachter matras?

Ook met vier dagen krachttraining kun je overtraind raken, heeft niet alleen met het aantal trainingsdagen te maken, maar ook bijvoorbeeld met hoelang je traint, en wat je precies traint.

Zie het probleem niet? Heb zelfs na 3,5 jaar trainen nog steeds na iedere training wel ergens spierpijn.

Het schouder probleem komt me ook bekent voor. Wat bij mij het beste werkt (:gay: ALERT!) is in een soort omhelzing met jezelf te gaan liggen (capiche?), dus net of je jezelf een knuffel geeft. Ik weet het, het klinkt vreemd, maar bij mij werkt het.

Hoeveel uur slaap je op een dag? Gebruik je supplementen?

Ik lig sowieso 8 tot 9 uur in bed, en slaap ook nog wel redelijk hoor. maar wordt wel 6 tot 7 keer per nacht wakker.

gebruik idd een pre work out, om 6uur savonds, meer als 4 uur voordat ik ga slapen. dus dat mag het probleem volgens mij niet zijn.

---------- Toegevoegd om 10:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:52 ----------

Ik train in split. iedere spiergroep 1 keer per week, wat ik er mee wilde zeggen is dat ik iedere dag wel spierpijn heb, alleen in verschillende spiergroepen!

ik heb al een goed matras. zat ook aan een hoger, steviger kussen te denken, weet niet of dat bestaat?

---------- Toegevoegd om 11:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:54 ----------

Zie het probleem niet? Heb zelfs na 3,5 jaar trainen nog steeds na iedere training wel ergens spierpijn.

Het schouder probleem komt me ook bekent voor. Wat bij mij het beste werkt (:gay: ALERT!) is in een soort omhelzing met jezelf te gaan liggen (capiche?), dus net of je jezelf een knuffel geeft. Ik weet het, het klinkt vreemd, maar bij mij werkt het.

Ja, ik wil die spierpijn ook zeker niet kwijt:P als je geen spierpijn hebt kun je beter stoppen met trainen he!

maar zal eens proberen om in een knuffelhouding te gaan liggen, ben benieuwd haha

bedankt voor de tip

Wat voor Pre gebruik je dan? Sommige kunnen daar niet van slapen.
Heb je mss stress?

Wat voor Pre gebruik je dan? Sommige kunnen daar niet van slapen.
Heb je mss stress?

Anadraulic State GT. zoek even op internet, kan je em snel genoeg vinden op de bekende webshops. (las in de forum regels dat er geen reclame gemaakt mocht worden) ;)

nee, heb zeker geen last van stress, heb een relaxte baan en ben jong en maak me nergens zorgen over:P

Ik slaap ook weinig als ik naar school moet/

Kom ook degelijk wel door het blowen daar wil ik echt mee kappen ben zwarte wietjunkie geworden :(

Ik lig sowieso 8 tot 9 uur in bed, en slaap ook nog wel redelijk hoor. maar wordt wel 6 tot 7 keer per nacht wakker.

gebruik idd een pre work out, om 6uur savonds, meer als 4 uur voordat ik ga slapen. dus dat mag het probleem volgens mij niet zijn.

---------- Toegevoegd om 10:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:52 ----------

Ik train in split. iedere spiergroep 1 keer per week, wat ik er mee wilde zeggen is dat ik iedere dag wel spierpijn heb, alleen in verschillende spiergroepen!

ik heb al een goed matras. zat ook aan een hoger, steviger kussen te denken, weet niet of dat bestaat?

---------- Toegevoegd om 11:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:54 ----------

Ja, ik wil die spierpijn ook zeker niet kwijt:P als je geen spierpijn hebt kun je beter stoppen met trainen he!

maar zal eens proberen om in een knuffelhouding te gaan liggen, ben benieuwd haha

bedankt voor de tip

Want?

Zelf knuffel ik altijd met m'n kussen tot ik in slaap val.. is dat ook goed? :)

Ik heb daar ook wel eens last van gehad. Zoveel spierpijn dat ik gewoon niet lekker kon gaan liggen. Nu smeer ik de spiergroepen die ik getraind heb altijd in met Spiroflor zodra ik thuis kom en dan nog een keer voordat ik ga slapen. Ik weet niet hoe het precies werkt, maar dat spul is serieus geniaal om je spierpijn tot een acceptabel niveau te brengen. Te koop bij elke drogisterij.

En melatonine is ook geweldig, maar goed dat heeft niets met je spieren te maken. Ik gebruik het meestal op zondagavond, omdat ik na mijn weekendritme minder makkelijk in slaap val. @Mmark: Het is geen slaapmiddel, dus je hoeft niet bang te zijn dat het verslavend werkt of dat het slecht is voor iemand van jouw leeftijd. Je moet het natuurlijk niet jarenlang elke dag gebruiken, maar zo af en toe (als het belangrijk is dat je fris en fruitig wakker wordt) kan best.

Terug
Naar boven