Fitness Seller

slecht slapen

wat er op die site staat, klinkt allemaal wel goed :p heb zelf veel moeite met het in slaap vallen. Ben alleen aan het twijfelen of ik het moet gaan gebruiken (ben 17)

Ik gebruik al sinds m'n 14e melatonine, het is een stofje dat van nature in je lichaam voorkomt. Gewoon proberen zou ik zeggen, je kunt het bij het kruidvat kopen, pilletjes van 0,1mg. Bij mij werkt 8 pilletjes het beste, maar je moet kijken wat voor jou werkt.

Ik heb daar ook wel eens last van gehad. Zoveel spierpijn dat ik gewoon niet lekker kon gaan liggen. Nu smeer ik de spiergroepen die ik getraind heb altijd in met Spiroflor zodra ik thuis kom en dan nog een keer voordat ik ga slapen. Ik weet niet hoe het precies werkt, maar dat spul is serieus geniaal om je spierpijn tot een acceptabel niveau te brengen. Te koop bij elke drogisterij.

En melatonine is ook geweldig, maar goed dat heeft niets met je spieren te maken. Ik gebruik het meestal op zondagavond, omdat ik na mijn weekendritme minder makkelijk in slaap val. @Mmark: Het is geen slaapmiddel, dus je hoeft niet bang te zijn dat het verslavend werkt of dat het slecht is voor iemand van jouw leeftijd. Je moet het natuurlijk niet jarenlang elke dag gebruiken, maar zo af en toe (als het belangrijk is dat je fris en fruitig wakker wordt) kan best.

Oke bedankt! Ik ga het maar es proberen :cool:

---------- Toegevoegd om 12:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

Ik gebruik al sinds m'n 14e melatonine, het is een stofje dat van nature in je lichaam voorkomt. Gewoon proberen zou ik zeggen, je kunt het bij het kruidvat kopen, pilletjes van 0,1mg. Bij mij werkt 8 pilletjes het beste, maar je moet kijken wat voor jou werkt.

Dat is aardig een tijd :p gebruik je het elke dag? iig ga ik het wel proberen

Oke bedankt! Ik ga het maar es proberen :cool:

---------- Toegevoegd om 12:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

Dat is aardig een tijd :p gebruik je het elke dag? iig ga ik het wel proberen

Ja ik gebruik het elke dag voor het slapen gaan, nu duurt het meestal nog maar een half uurtje voordat ik in slaap val. Eerst was dit zo'n 2-3 uur als ik geluk had!

Ja ik gebruik het elke dag voor het slapen gaan, nu duurt het meestal nog maar een half uurtje voordat ik in slaap val. Eerst was dit zo'n 2-3 uur als ik geluk had!

Dat is wel een verschil ja! Ik heb dat ook als ik totaal niet moe ben en wil slapen (bijna altijd). Deels zit het ook tussen mn oren, want op een gegeven moment denk ik dan dat ik in slaap moet gaan vallen anders kan ik niet genoeg slapen en dan lukt het me nooit :p
Gelukkig heb ik nu vakantie, maar slapen lukt me alsnog vaak niet tenzij ik laat naar bed ga (3-4 uur)

Was er trouwens een tekort bij jou vastgesteld ofzo?

---------- Toegevoegd om 00:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:34 ----------

Ik kwam het toevallig tegen er zitten wel andere amino's in dan bij bijvoorbeeld EAS van Xxl.

Juvel-5 S-Balance per 4 capsules % RDA

L-Carnitine 360,0 mg * L-Ornithine 360,0 mg * L-Glutamine 224,0 mg * Glycine 80,0 mg * Wolfsbessen extract 20,0 mg * Niacine 8,0 mg 44 Pantotheenzuur 4,9 mg 82 Zink 4,5 mg 30 Vitamine B6 3,0 mg 150 Vitamine B2 2,4 mg 150 Vitamine B1 2,1 mg 150 Foliumzuur 0,3 mg 150 Biotine 0,2 mg 133 Selenium 0,028 mg 51 Vitamine B12 0,0015 mg 150

dit zit er per 4 capsules in...

De aminozuren die erin zitten hebben een verwaarloosbare bijdrage qua spierherstel (tegen spierpijn dus) in zulke kleine hoeveelheden als je aan BB/krachtraining doet.. Verder is het ook belachelijk duur, maar dat terzijde :p (vat het trouwens niet persoonlijk op, bedoel het niet aanvallend ofzo)

Laatst bewerkt:
Dat is wel een verschil ja! Ik heb dat ook als ik totaal niet moe ben en wil slapen (bijna altijd). Deels zit het ook tussen mn oren, want op een gegeven moment denk ik dan dat ik in slaap moet gaan vallen anders kan ik niet genoeg slapen en dan lukt het me nooit :p
Gelukkig heb ik nu vakantie, maar slapen lukt me alsnog vaak niet tenzij ik laat naar bed ga (3-4 uur)

Nee, ben er nooit mee naar een dokter geweest o.i.d. Maar ik denk dat het ligt aan dat ik zeer waarschijnlijk ADHD/ADD heb, ook nooit mee naar een dokter geweest maar moet ik nu toch echt eens doen. Ik lig altijd te malen in m'n bed, blijf dan maar aan dingen denken die ik nog zou moeten doen enzo. Maar met die melatonine is dat dus een stuk verbeterd.

Melatonine is wel een goede uitkomst. Ik gebruik het zelf ook afentoe en het werkt erg goed. Echter, vroeg in de ochtend is het meestal uitgewerkt en ik merk dat ik dan nog steeds afentoe wakker word. Ik heb pillen uit Amerika van 5mg per stuk en neem dan een halfje per keer.
Valeriaan/valdispert schijnt redelijk te helpen als natuurlijk product.
Verder zijn er natuurlijk ook nog de pammetjes (oxazepam, temazepam etc) maar dat is geen blijvende oplossing lijkt mij zo.
Misschien geen tv/pc meer voor het slapen gaan?
Het licht van beeldschermen schijnt ervoor te kunnen zorgen dat je minder makkelijk in slaapt valt.
Succes!

Nee, ben er nooit mee naar een dokter geweest o.i.d. Maar ik denk dat het ligt aan dat ik zeer waarschijnlijk ADHD/ADD heb, ook nooit mee naar een dokter geweest maar moet ik nu toch echt eens doen. Ik lig altijd te malen in m'n bed, blijf dan maar aan dingen denken die ik nog zou moeten doen enzo. Maar met die melatonine is dat dus een stuk verbeterd.

ah ok. Misschien kun je nog wat retalin scoren bij de dokter :p
karma voor je moeite om telkens weer te reageren ;)

---------- Toegevoegd om 00:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:34 ----------

Juvel-5 S-Balance per 4 capsules % RDA

L-Carnitine 360,0 mg * L-Ornithine 360,0 mg * L-Glutamine 224,0 mg * Glycine 80,0 mg * Wolfsbessen extract 20,0 mg * Niacine 8,0 mg 44 Pantotheenzuur 4,9 mg 82 Zink 4,5 mg 30 Vitamine B6 3,0 mg 150 Vitamine B2 2,4 mg 150 Vitamine B1 2,1 mg 150 Foliumzuur 0,3 mg 150 Biotine 0,2 mg 133 Selenium 0,028 mg 51 Vitamine B12 0,0015 mg 150

dit zit er per 4 capsules in...

De aminozuren die erin zitten hebben een verwaarloosbare bijdrage qua spierherstel (tegen spierpijn dus) in zulke kleine hoeveelheden als je aan BB/krachtraining doet.. Verder is het ook belachelijk duur, maar dat terzijde :p (vat het trouwens niet persoonlijk op, bedoel het niet aanvallend ofzo)
Het ging mij bij die capsules niet om spierherstel, maar om het beter slapen.
Ik heb daar een aantal positieve reacties over gelezen, maar niet genoeg om er zo'n bedrag voor neer te leggen inderdaad.

Goed zo! Laat je even weten of het werkt?

is goed ;)

trouwens TS (als die dit nog leest), kun je niet slapen doordat je last hebt van je schouder? t staat er niet echt duidelijk in, maar als dat zo is en je die last kunt beschrijven als een soort zure branderige pijn IN je schouders, dan weet ik wel wat

Als je slaapt (lees: rust) ben je aan het groeien. Je slaapt slecht, dus dan groei je ook minder. Hard trainen is dus nutteloos :)

Die conclusie!:roflol:

Zolang ik ongestoord jou zusje mag blijven knuffelen wel :)

[SPOIL]Niveau DBB -1[/SPOIL]

Sorry, even mierennken!:o

Ja man, want de gemiddelde bb'er komt echt aminozuren te kort. :)

Wat bij mij helpt is alcohol. Ben alleen nog steeds opzoek naar iets voor doordeweeks... :o

LOL!:D

Wat voor mij doordeweeks erg goed helpt is een combi van L-Tryptofaan (of 5HTP, alleen is dat reteduur) en ZMA. De L-Tr/5HTP helpt je makkelijk in slaap te vallen, je word er lekker lam van en de ZMA zorgt dat je echt diep slaapt.

Als ik alleen die L-Tryp/5HTP pak word ik altijd beetje wakker alsof ik klein beetje gedronken heb vorige avond, maar in combi met die ZMA word ik altijd juist lekker uitgeslapen wakker, echt het idee dat je goed geslapen hebt.

• Topic Starter Topic Starter
is goed ;)

trouwens TS (als die dit nog leest), kun je niet slapen doordat je last hebt van je schouder? t staat er niet echt duidelijk in, maar als dat zo is en je die last kunt beschrijven als een soort zure branderige pijn IN je schouders, dan weet ik wel wat

Ik lees het nog wel ja:P

maar het is niet echt een zure branderige pijn. Het is meer als ik op mn zij (lees schouder) ga liggen drukt mn schouder in elkaar. En dat is voor even niet erg. maar na een tijdje begint het te irriteren. Dit komt denk ik door de spanning op mn schouders.. het is moeilijk te omschrijven.

Maar misschien moet ik ook gewoon leren om op mn rug te slapen:D

Ik lees het nog wel ja:P

maar het is niet echt een zure branderige pijn. Het is meer als ik op mn zij (lees schouder) ga liggen drukt mn schouder in elkaar. En dat is voor even niet erg. maar na een tijdje begint het te irriteren. Dit komt denk ik door de spanning op mn schouders.. het is moeilijk te omschrijven.

Maar misschien moet ik ook gewoon leren om op mn rug te slapen:D

ja ik had het ook toen ik op mn zij ging liggen, maar ik kreeg toen echt een irritante soort pijn. Ik heb http://www.youtube.com/watch?v=tjA0...04E7A2F28&playnext_from=PL&playnext=1&index=6 deze oefening gedaan, maar dan dat ik de hele beweging deed (kan t ff niet vinden op utube). Nu heb ik er gelukkig nooit meer last van :D

Terug
Naar boven