XXL Nutrition

Slechte Mind

Bezoekers in dit topic

tunana

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
3 apr 2012
Berichten
930
Waardering
49
Lengte
1m95
Massa
107kg
Vetpercentage
16%
hoi,
ik ga nu ongeveer een half jaartje naar de gym maar ik heb nog weinig resultaten. ik neem voldoende rust en houd me aan mijn voedingsschema, ik denk dat het probleem dus bij mijn training zit.
ik heb van mezelf nogal weinig doorzettingsvermogen. dus als het erg zwaar begint te worden haak ik vaak af en stop ik. terwijl ik eigenlijk diep van binnen best weet dat ik nog veel harder kan, maar op dat moment heb ik gewoon de kracht niet. soms dan kan ik tijdens het trainen ineens de knop omzetten en bijvoorbeeld nog 10 herhalingen doen of veel harder trainen dan daarvoor. ik denk dat ik vooral mezelf wijs maak dat ik kapot ben terwijl dit nog niet eens het geval is.
komt iemand dit bekend voor? of iemand mischien een idee hoe ik hier iets aan kan doen?

grt.
 
Jup ken het maar, maar gewoon even doorzetten zodra je resultaten begint te boeken ben je knetterblij met wat je hebt en is het virus derin en ga je nog meer knallen :D
 
de ene dag is de andere niet , soms gaat dit ook over een week :D Blijf gewoon in jezelf geloven en push jezelf. bij bepaalde oefeningen als BP heb ik graag iemand bij dan ga ik meestal iets harder ;)
 
thnxs voor de comments!,
maar het probleem zit hem erin dat ik gewoon de kracht niet meer kan leveren terwijl ik weet dat ik nog meer kan. soms denk ik wel eens dat mijn hersens zo iets hebben van; nou als wij niet doen alsof hij de kracht niet meer heeft dan stopt hij vanzelf met zichzelf pijnt te doen.
beetje vaag allemaal maarja, kzou er graag vanaf willen :P
 
Ik ken het, overmatig zelfmedelijden haha.

Andere manier van trainen vinden waarbij je wel tot het uiterste kunt gaan, kan de oplossing zijn.
Probeer bijvoorbeeld eens heel erg op techniek en uitvoering te focussen.

Of een traininspartner/begleider?
 
Heb je wel iedere keer bij een set een doel voor ogen? Ik kijk bijvoorbeeld hoeveel sets/reps ik vorige keer bij een oefening heb gedaan, en focus me dan om dit te verbeteren. Hou er wel rekening mee je vorm niet teveel te vernken om net die extra rep eruit te halen.
 
Ik ken het, overmatig zelfmedelijden haha.

ja dat dus:P, goed om te horen dat ik niet de enige ben!
maar ik doe nu 12,10,8,6 ik denk dat ik daar mee stop en gewoon 4x 10 doe. dan is het makkelijker om nog net die ene herhaling extra te doen.


@ 0031
goed idee!
ik zal voortaan eens opschrijven hoeveel ik pak.
denk dat dit ook wel motiveerd om meer te pakken en te weten wat je kunt en wat niet.
 
Of volg een programma als rippetoe waarbij de gewichten elke training voorgeschreven zijn!
 
Of volg een programma als rippetoe waarbij de gewichten elke training voorgeschreven zijn!

ik ga eerst even kijken hoe de tip van 0031 werkt. gewoon al me stats opschrijven en hier proberen overheen te gaan.

ik vind het juist wel tof om geen programma te volgen maar een beetje me eigen ding te doen.

maar bedankt voor je reactie.

nog ff een vraagje hoe snel gaan de vorderingen in kracht stats. bijvoorbeeld bij bench press of dumbbell curl?
 
gewoon doen doen doen & niet denken.
control the mind & don't let the mind control you !
 
Ik heb eigenlijk altijd het doel om mijn vorige prestatie te verbeteren. Deed ik vorige week 10 reps met 25kg dan wil er nu 11 of 10 reps met 30kg. Als dat dan ECHT niet lukt weet ik in ieder geval dat ik er alles aan heb gedaan en ga ik de volgende keer proberen het alsnog te halen (meestal lukt het dan en dat voelt erg lekker)
 
ik vind het juist wel tof om geen programma te volgen maar een beetje me eigen ding te doen.

Lijkt mij een geval van ****erounditis => je doet maar wat.

Een trainingsprogramma zoals Wendler moet je maar eens proberen, daar is eigenlijk alleen de basisoefening van de dag cruciaal. Daarrond kan je dan nog veel je eigen zin doen. Maar dan heb je tenminste iets om je aan vast te houden; iets dat je iedere week opnieuw doet waardoor duidelijke progressie kan waargenomen worden.
 
ik heb van de week al me stats opgeschreven en die ga ik dus iedere week verbeteren. ook heb ik een trainingsmaat gevonden met veel ervaring. ik denk dat dat ook erg veel gaat helpen.
met dat ****eround valt wel mee. ik heb een schema waar ik me aan houd.

als ik dit niet meer zie zitten ga ik mischien een trainigsprogramma volgen maar nu staat mij dat idee eigenlijk niet zo aan.
iig bedankt.
 
schema = trainingsprogramma ???

en hoezo niet meer zie zitten? kies een goed schema op en maak er het beste van voor 8 weken ofzo...
 
ja maar da trainingsprogramma heb ik wel zelf samen gesteld.
en omdat ik bijvoorbeeld een sterke onderrug wil doe ik er vaak hyperextensions bij en shoulder press voor me schouders.
 
Als je een dip hebt, gewoon even bij jezelf nagaan wie eigenlijk de baas is, jij of je lichaam? En dan spreek je je in gedachten even toe terwijl je onder de barbell ligt dat het nou potverdomme EENS AFGELOPEN IS MET DAT GEZEIK! En dan beuk je die barbell door het plafond.

Works for me.

Q
 
zou je gewoon houden aan de bewezen schema's is ook beter voor je motivatie denk ik zo
 
zou je gewoon houden aan de bewezen schema's is ook beter voor je motivatie denk ik zo

ja, daar zul je gelijk in hebben.
vanaf maandag ga ik een ander schema gebruiken!
 
Back
Naar boven