Fitness Seller

Smartine starting Rippetoe's

• Topic Starter Topic Starter
26/01/2009
Squat
3 x 5 x 96

Press
3 x 5 x 36

Bent Over Row

3 x 5 x 46

Als alles goed gaat, squat ik vrijdag 100kg. Een leuk vooruitzicht vind ik persoonlijk.

Bedankt. Ben ook best tevreden met m'n evolutie. Heb dit weekend een verrekking opgelopen aan m'n hamstring.
Had er behoorlijk weinig last van bij het squatten. Is dit een indicatie dat ik niet diep genoeg squat?

Nee, maar het feit dat je squat hoger is dan je deadlift is dat wel.

Ik ga absoluut niet beweren dat m'n squat feilloos is. Integendeel, de vraag of ik wel diep genoeg squat houdt me al een tijdje bezig.
Op m'n diepste punt komt m'n heup iets onder m'n knie, maar veel scheelt het niet. Echter, met de beste wil van de wereld raak ik niet dieper zonder dat m'n rug begint te bollen. Suggesties zijn altijd meer dan welkom.

De verklaring voor m'n squat die zwaarder is dan m'n deadlift ligt denk ik eerder in het feit dat ik vaker squat dan ik deadlift. Bij de squat heb ik het gevoel dat ik dichtbij m'n maximumgewicht zit. Bij de deadlift daarentegen is dit gevoel er allesbehalve, daar kan nog een serieus stukje bij.

In plaats van in 1 keer deze inhaalbeweging te maken dacht ik gewoon stelselmatig verder te blijven bouwen. M'n deadlift zal zo op termijn (wss enkele weken) m'n squat wel inhalen, nee?

Alvast bedankt voor je reactie.

blijven pompen die squat!

Ik ga absoluut niet beweren dat m'n squat feilloos is. Integendeel, de vraag of ik wel diep genoeg squat houdt me al een tijdje bezig.
Op m'n diepste punt komt m'n heup iets onder m'n knie, maar veel scheelt het niet. Echter, met de beste wil van de wereld raak ik niet dieper zonder dat m'n rug begint te bollen. Suggesties zijn altijd meer dan welkom.

De verklaring voor m'n squat die zwaarder is dan m'n deadlift ligt denk ik eerder in het feit dat ik vaker squat dan ik deadlift. Bij de squat heb ik het gevoel dat ik dichtbij m'n maximumgewicht zit. Bij de deadlift daarentegen is dit gevoel er allesbehalve, daar kan nog een serieus stukje bij.

In plaats van in 1 keer deze inhaalbeweging te maken dacht ik gewoon stelselmatig verder te blijven bouwen. M'n deadlift zal zo op termijn (wss enkele weken) m'n squat wel inhalen, nee?

Alvast bedankt voor je reactie.

Mooi dat je zelf kritisch bent over je squat, met zo'n houding ga je vooruitgang boeken.
Dat ronden van je onderrug heeft waarschijnlijk te maken met a) techniek of b) flexibiliteit.
hier vind je heel veel tips om daar aan te werken.
Verder ben je goed bezig als ik zo je logje doorblader ...

Vraag anders even aan een iemand die een beetje ervaren is of je onder parallel squat.

squata.jpg

28/01/2009
Squat
3 x 5 x 98

Bench Press

3 x 5 x 61

Deadlift
1 x 5 x 88

Dit zijn drie video's die ik vandaag gemaakt heb (3 x 5 x 98kg). Graag jullie mening.

Set1
http://www.youtube.com/watch?v=q7UEOHIQwO8

Set2
http://www.youtube.com/watch?v=lQ2E84C3x4U

Set3
http://www.youtube.com/watch?v=HEkVGcXHVSQ

Tot mijn spijt ben ik geneigd Johnbo bij te treden. Ik ga volgens mij inderdaad niet diep genoeg (haal met moeite parallel). Volgende stap wordt dus verminderen in gewicht en techniek verbeteren, neem ik aan?

De link die Johnbo postte zal dus meer dan van pas komen.

Doorgaans zo'n 45min, misschien ietsje langer. Structuur is zoals voorgesteld in Starting Strength: 5 a 6 opwarmsetjes en dan de worksetjes.

Bedankt. Ben ook best tevreden met m'n evolutie. Heb dit weekend een verrekking opgelopen aan m'n hamstring.
Had er behoorlijk weinig last van bij het squatten. Is dit een indicatie dat ik niet diep genoeg squat?

Zou kunnen, hoe diep squat je eigenlijk?

De video's hierboven zijn een behoorlijk goede indicatie van hoe diep ik squat... ;)

Neem je even een kijkje?

Haha **** sorry bro. Had die 2e pagina helemaal niet gezien.

Ik ga ze even checke

No prob. En thanks

Ik vindt je squat niet slecht.

Dit zijn drie video's die ik vandaag gemaakt heb (3 x 5 x 98kg). Graag jullie mening.

Set1
http://www.youtube.com/watch?v=q7UEOHIQwO8

Set2
http://www.youtube.com/watch?v=lQ2E84C3x4U

Set3
http://www.youtube.com/watch?v=HEkVGcXHVSQ

Tot mijn spijt ben ik geneigd Johnbo bij te treden. Ik ga volgens mij inderdaad niet diep genoeg (haal met moeite parallel). Volgende stap wordt dus verminderen in gewicht en techniek verbeteren, neem ik aan?

De link die Johnbo postte zal dus meer dan van pas komen.
Ik vind je squats er redelijk mooi uitzien. Mag natuurlijk wel nog wat dieper.
Ik heb ook een beetje het idee dat je gewicht wat naar de tenen verschuift. Let er vooral op dat je vanuit de hielen/buitenkant voet blijft duwen.
Probeer ook je hamstrings goed bij de beweging te betrekken. Zak naar beneden door aan je heupen te plooien en je kont naar benedenachter te duwen, niet door je knieën te buigen.
Beschouw je hamstrings als een boogpees die opspant tot je op de bodem bent, waardoor je weer kan rechtschieten. Doe eens wat goodmornings zonder gewicht om te weten wat ik bedoel.

Dit is een goed filmpje voor de squat:
[Link niet meer beschikbaar]

En starting strength heb je gelezen?

De uitvoering is goed, maar probeer ook eens met je knieën naar voren te buigen i.p.v. schuin naar buiten te buigen. Wordt de oefening een stukje zwaarder en komt er meer nadruk op je quads te zitten.

Je squattechniek is best wel ok, zo te zien. :)

Iedereen bedankt voor jullie reacties.

Heb inderdaad soms de neiging wat voorover te leunen waardoor het gewicht meer op m'n tenen komt. Besef dit doorgaans op het moment zelf en probeer het dan te corrigeren. Maar is inderdaad beter van gewoon te focussen op het duwen vanop de hielen zodat er niets gecorrigeerd hoeft te worden.

Mc Chick en Flying Fox, zal zeker letten op de opmerkingen die jullie gaven. Waarschijnlijk volgen er over enkele weken nog enkele filmpjes om te kijken hoe mijn squat geëvolueerd is.

Op naar de 100kg!

De uitvoering is goed, maar probeer ook eens met je knieën naar voren te buigen i.p.v. schuin naar buiten te buigen. Wordt de oefening een stukje zwaarder en komt er meer nadruk op je quads te zitten.

knees out, je moet luisteren naar de Rippertoe. en beter leg je de bar onder de upper traps. en niet erop.
je hielen komen van de grond zie ik, daar hebben veel mensen moeite mee, je komt moet veel meer naar achter. je valt echt niet achterover.

30/01/2009
Squat
3 x 5 x 100!!!

Press

3 x 5 x 37

BOR
1 x 5 x 47

Terug
Naar boven