Fitness Seller

smorgens whey of anders?

boubadiop

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
92kg
hallo,
mijn vriendin wil graag wat kilo's kwijt. ik heb met haar haar voedingsschema al doorgenomen. Nou heb ik gelezen dat je ook een hoop eiwitten nodig hebt. Nou vraag ik me af of ze smorgens bij het ontbijt een whey shake moet nemen of een andere soort eiwitten met een tragere opname.. Is een whey shake niet teveel bij het ontbijt als ze daarna naar haar werk gaat en niet intensief bezig is (ze werkt op kantoor).
alvast bedankt voor het reageren

Eiwit shake is niet nodig als ze niet trained hoor. Kan beter een bakje havermout met wat magere kwark eten, of een gekookt ei.

Whey is bij mijn weten vooral bedoeld als extra ondersteuning bij krachttraining; extra voer voor je spieren.
(Someone correct me if I'm wrong?)

Kun je haar eetschema anders posten? En wat ze aan beweging doet?

Want ja, verantwoorde voeding is belangrijk bij afvallen; maar er moet ook meer bewogen worden. En last but not least, vergeet je rust niet :)

• Topic Starter Topic Starter
haar eetschema heb ik niet hier, maar ik heb iig haar voedingsbehoefte berekend en aan de hand daarvan een eetschema opgesteld. Volgens mij 35%KH, 40%eiwit, 25&vet o.i.d. Ze loopt 3 a 4 keer per week hard. Het aantal kilometers verschilt per dag.. de ene dag 3 de andere dag 7. En soms doet ze nog fitnessen.
Maar om aan genoeg eiwitten te komen moet ze vrij veel eten. Dus ik d8, misschien bied een shake uitkomst. Ik zelf gebruik whey voor voor en na het trainen, maar ik lees op veel sites dat het ook uitkomst kan bieden bij afvallen, vandaar. Maar als je smorgens Whey neemt en de rest van de dag werkt en savonds pas sport, vraag ik me af of smorgens die snelle eiwitten wel helpen of dat je daar dan alleen maar van aankomt.

of je slaat het ontbijt over. (doe ik ook)

Maakt allemaal niet uit. Van EXTRA eiwitten ga je niet afvallen, maar van onvoldoende eiwit ga je wel meer last hebben van spierverlies. verder is het enige dat echt belangrijk is is een calorie-tekort. Dus minder eten dan je verbruikt, of andersom.

(voeding die wat hoger in vet en eiwit is zorgt dan wel weer dat je minder snel honger hebt, dat kan ook handig zijn, maar of whey daar echt aan bijdraagt betwijfel ik.. dan kun je beter echt eten nemen, met vezels enzo).

okee, duidelijk. bedankt voor jullie snelle reacties

Whey is een erg snel eiwit. Voor mensen die een eiwit dieet volgen is een gestage afgifte nuttiger, immers zo'n stoot eiwitten allemaal in 1 x dat is nergens voor nodig als je niet iets van een zware training hebt gedaan / gaat doen.
Micellaire caseïne is wat dat betreft geschikter als eiwitbron, het heeft een trage afgifte van +/- 7 uur.

Een geleidelijk afgifte zorgt ook langer voor de remming van het hongergevoel, erg nuttig als je een calorie-beperkt dieet volgt.

Whey geeft daarnaast een hogere insuline piek. Afvallen gaat waarschijnlijk beter met een stabielere (gelijkmatigere) insuline spiegel.

Jaap

okee bedankt jaap.

Terug
Naar boven